Citroen Traction Avant: Ο πρωτοπόρος έγινε 90 ετών

Με 100 πατέντες και κίνηση στους εμπρός τροχούς, το Traction Avant ήταν πρωτοπόρος στην εποχή του και έμεινε στην παραγωγή για 23 χρόνια.

Ένα από τα πλέον θρυλικά μοντέλα, το Citroen Traction Avant έγινε 90 ετών. Λανσαρίστηκε στις 18 Απριλίου του 1934, με το όνομα «7» το οποίο σύντομα άλλαξε σε Traction Avant, που αφορούσε τον άξονα μετάδοσης και έμεινε στην παραγωγή για 23 χρόνια, μέχρι το 1957, κάνοντας δημοφιλή την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Citroen Traction Avant 1934 1957

Εισήγαγε πολλές καινοτομίες και μεταξύ αυτών, την κίνηση εμπρός, την ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς, για περισσότερη άνεση και καλύτερη οδική συμπεριφορά, τα υδραυλικά φρένα για ασφάλεια, κάτι που το ανέδειξε και ως το πιο άνετο και ασφαλές αυτοκίνητο της εποχής του.

Η αισθητική του ήταν ξεχωριστή, με έμφαση στην αεροδυναμική και το έκανε ανάρπαστο στο κοινό, αλλά και στον κινηματογράφο, στον οποίο πρωταγωνίστησε και σε αρκετές ταινίες. Το πλαίσιο και το ζύγισμά του, ανάμεσα στους δυο άξονες και το χαμηλό κέντρο βάρους, το έκαναν ένα ευέλικτο αυτοκίνητο χαρισματικό στο δρόμο.

Citroen Traction Avant 1934 1957

Οι πρώτοι δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου που το δοκίμασαν έμειναν εκστασιασμένοι από τον τρόπο που το Citroen Traction Avant συμπεριφέρονταν, δημιουργώντας νέα στάνταρ για την εποχή. Ο κινητήρας διακρίνονταν για την απόκρισή του, τα φρένα ήταν δυνατά και η ασφάλεια που πρόσφερε ασύλληπτη για την εποχή.

Αρχικά η πρώτη εκδοχή του Traction, το «7» που κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 1934 εφοδιάζονταν με έναν 4κύλινδρο κινητήρα 1.303 κ.εκ., απόδοσης 32 ίππων, με το 7 να αφορά τους φορολογήσιμους ίππους.

Citroen Traction Avant 1934 1957

Το 7B, που ήταν ο διάδοχος λανσαρίστηκε τον Ιούνιο, με κινητήρα 1.529 κ.εκ., απόδοση 35 ίππων και 9 φορολογήσιμους ίππους, με τη μέγιστη ταχύτητα που ανέπτυσσε να αγγίζει τα 100 χλμ./ώρα.

Δείτε επίσης: Γενέθλια για τη Citroen Traction Avant

Τον Ιούλιο του 1934 κυκλοφόρησε μια σπορ έκδοση του «7», η 7 Sport. Κάτω από το καπό της ήταν ένας μεγάλος κινητήρας 1.910 κ.εκ., με απόδοση 46 ίππων (11 φορολογήσιμους ίππους) και τελική ταχύτητα που έφτανε τα 115 χλμ./ώρα.

Citroen Traction Avant 1934 1957

Τον Σεπτέμβριο του 1934 λίγο πριν την Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, το 7 B  αντικαταστάθηκε από το 7 C, που είχε έναν ακόμα πιο εξελιγμένο κινητήρα 1.628 κ.ε.κ. με 36 ίππους και μέγιστη ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Τον Φεβρουάριο του 1939 μια οικονομική έκδοση του 7 παρουσιάστηκε και είχε 10% πιο χαμηλή κατανάλωση, από τα 9 λτ./100 χλμ. που είχε αρχικά. Την άνοιξη του 1941 σταμάτησε η παραγωγή του «7».

Citroen Traction Avant 1934 1957

Το «11» ήρθε ένα μόλις μήνα μετά το «7 S» να το αντικαταστήσει, χρησιμοποιώντας τον ίδιο κινητήρα 1.910 κ.εκ. 46 ίππων. Είχε όμως 12 εκατοστά μεγαλύτερο πλάτος και ήταν 20 εκατοστά πιο μακρύ. Τον Οκτώβριο του 1938 κυκλοφόρησε και σε μια επαγγελματική έκδοση 11 Commercial. Με ίδια μηχανικά μέρη, αλλά δυνατότητα μεταφοράς 500 κιλών φορτίου. Μια νέα έκδοση 11 Performance παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 1939 με 56 ίππους (από 46). Η παραγωγή του σταμάτησε στις 25 Ιουλίου του 1957, 23 χρόνια μετά την πρεμιέρα του, με τις πωλήσεις του να φτάνουν τα 758.948 αυτοκίνητα.

Citroen Traction Avant 1934 1957

Tags: