Σαν σήμερα – Η Chrysler παίρνει τον έλεγχο της Lamborghini
Στις 23 Απριλίου 1987 η ιταλική εταιρεία κατασκευής supersport αυτοκινήτων της Lamborghini περνά στη δικαιοδοσία της Chrysler Corporation.
H Lamborghini αντιμετώπιζε συνεχώς οικονομικά προβλήματα από το 1974, αρχής γενομένης από την πρώτη παγκόσμια ενεργειακή κρίση, της οποίας προηγήθηκαν οι νέες διατάξεις για τις εκπομπές ρύπων στις ΗΠΑ, που έπληξαν όλες τις εταιρείες που παρήγαγαν supercars. Aμέσως μετά την εξαγορά η Chrysler Corporation φρόντισε την προετοιμασία και την εξέλιξη της νέας Countach, η οποία σηματοδότησε την 25η επέτειο από την ίδρυση του εξιδεικευμένου κατασκευαστή. Ευχαριστημένοι από τα 184 μίλια της τελικής της ταχύτητας, οι άνθρωποι του εργοστασίου δήλωσαν πως αυτή ήταν η καλύτερη Lamborghini που είχε ως τότε κατασκευαστεί.
Η απόφαση του μέχρι τότε πολύ επιτυχημένου κατασκευαστή αγροτικών μηχανημάτων Feruccio Lamborghini για την παραγωγή δικών του αυτοκινήτων ήρθε στα τέλη του 1962. Έχοντας στην κατοχή του αρκετά μοντέλα των Jaguar, Mercedes, Ferrari και Maserati, ο Lamborghini δεν έδειχνε ικανοποιημένος. Το ένα δεν ήταν αρκετά γρήγορο, το άλλο δεν ήταν όσο πολυτελές θα έπρεπε ή διέθετε αδύναμο σύστημα κλιματισμού. Ακόμα και από τη νέα του Ferrari 250 GT είχε παράπονα, τα οποία ήθελε να συζητήσει προσωπικά με τον Enzo, ο τελευταίος όμως δεν τον δέχτηκε. Αυτό τον θύμωσε. Ανέθεσε στους μηχανικούς του να αποσυναρμολογήσουν το αυτοκίνητο της Scuderia και πρόσεξε ότι σε μεγάλο ποσοστό βασιζόταν σε κοινά εξαρτήματα. Τότε, συνέλαβε την ιδέα να ανοίξει άλλη μία κερδοφόρα επιχείρηση.
Η «Automobili Ferruccio Lamborghini S.p.A.» ιδρύθηκε την άνοιξη του 1963, στη Santa Agata Bolognese, μια κωμόπολη μεταξύ της Modena και της Bologna, κοντά στο εργοστάσιο των αγροτικών μηχανημάτων και στην γενέτειρα των Ferrari, Maserati και Ducati. Ο πρόδρομος του πρώτου μοντέλου παραγωγής της νέας εταιρείας παρουσιάστηκε επίσημα στο κοινό στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο το 1963. Η κωδικοποίησή του, κατά τις συνήθειες της εποχής εκείνης και όχι μόνο, υποδήλωνε τα χαρακτηριστικά της ταυτότητάς του: GTV από τα ακρωνύμια των λέξεων Grand Turismo Veloce και 350 από τον κυβισμό του.
Στη συνέχεια, τα πράγματα πήραν τον δρόμο τους και η Lamborghini, μέλος σήμερα του Volkswagen Group, εξελίχθηκε σε μια από τις σημαντικότερες εταιρείες κατασκευής ονειρικών αυτοκινήτων του πλανήτη…