Alfa Romeo Giulietta Sprint: Μια καλλονή ετών 70
Η Alfa Romeo Giulietta Sprint κλείνει 70 χρόνια ζωής αποτελώντας την επιτομή της στιλιστικής αυθεντίας του οίκου Bertone και του σχεδιαστή Franco Scaglione.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1950, έχοντας ήδη κερδίσει δύο διαδοχικά πρωταθλήματα στην F1 με την Alfetta που οδηγούσε πρώτα o Emilio Giuseppe “Nino” Farina το 1950 και μετά ο Juan Manuel Fangio το 1951, η Alfa Romeo ήθελε διακαώς να παράγει ένα μοντέλο που θα μπορούσε να διατηρήσει ψηλά τις πωλήσεις της μιλανέζικης φίρμας απευθυνόμενο σε ένα ευρύτερο κοινό.
Γρήγορα το Alfa Romeo Centro Stile άρχισε να πιάνει δουλειά και μια από τις προτάσεις του – για την έκδοση Sprint – εξελίχθηκε αργότερα στον Bertone από τον Franco Scaglione – τον σχεδιαστή δηλαδή των 2000 Sportiva, της μετέπειτα Giulietta Sprint Speciale και της υπέροχης 33 Stradale του 1967.
Το αποτέλεσμα που προέκυψε ήταν η Giulietta Sprint, ένα αυτοκίνητο «χαμηλών τόνων» με μινιμαλιστικές πλευρικές επιφάνειες και ένα πίσω μέρος με μεγάλο κεκλιμένο παράθυρο.
Κάπως έτσι η Alfa Romeo είχε εισέλθει στην αρένα των συμπαγών κουπέ υψηλών επιδόσεων. Ο κινητήρας της ήταν ένας 4κύλινδρος, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και χωρητικότητα 1.290 κ.εκ., κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο (μια καινοτόμος λύση εκείνη την εποχή για κινητήρα μαζικής παραγωγής) που εξασφάλιζε τελική ταχύτητα της τάξης των 170 χλμ./ώρα στην έκδοση των 79 ίππων που είδε τα φώτα της δημοσιότητας το 1958 – ο αρχικός κινητήρας, επίσης 1.290 κ.εκ., απέδιδε 65 ίππους.
Στην έκδοση Sprint προστέθηκαν σύντομα και πολλές ακόμα παραλλαγές, όπως η sedan, η Spider που σχεδιάστηκε από τον Pinin Farina με γνώμονα την αγορά των ΗΠΑ, η Sprint Speciale, που και αυτή φιλοτεχνήθηκε από τον Bertone, και η Giulietta SZ της Zagato. Αργότερα προστέθηκε και μια έκδοση station wagon, με το όνομα “Promiscua”.
Από το 1954 έως το 1965, παρήχθησαν 177.690 αντίτυπα της Giulietta σε όλες τις παραλλαγές, εκ των οποίων οι 24.084 ήταν Sprint.
Η Alfa Romeo Giulietta Sprint παρουσιάστηκε επίσημα στο κοινό στις 21 Απριλίου 1954, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο. Ήδη από τις πρώτες μέρες διεξαγωγής της έκθεσης, οι παραγγελίες έφτασαν περίπου 2.000 – ένας πραγματικά τεράστιος αριθμός για εκείνη την εποχή.
Η Giulietta έγινε «η γλυκιά αγάπη της Ιταλίας» ως η πρώτη Alfa Romeo που πήρε γυναικείο όνομα. Όταν η 100.001η Giulietta Sedan βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο του Portello, η Giulietta Masina (σ.σ. η μούσα του Federico Fellini) γιόρτασε αυτοπροσώπως αυτό το σημαντικό ορόσημο καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν το πρώτο με καταγωγή από το Μιλάνο που πέτυχε εξαψήφιο αριθμό αντιτύπων.