Οδηγούμε το νέο VW Tiguan
Σε μία εκδήλωση βγαλμένη από τα παλιά, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση των 1.5 TSI των150 ίππων του νέου Tiguan.
Το Tiguan είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα εμπορικά μοντέλα της Volkswagen, αφού από το 2007, οπότε και παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του, έχει φθάσει στα 7,6 εκ. πωλήσεις παγκοσμίως. Εξίσου εντυπωσιακά είναι όμως και τα εμπορικά του επιτεύγματα εντός έδρας, έχοντας φτάσει τις 17.500 μονάδες συνολικά.
Σήμερα, στην τρίτη του πλέον γενιά, το C-SUV της γερμανικής εταιρείας έρχεται να συνεχίσει την παράδοση των προκατόχων, βασιζόμενο σε μία ριζικά ανανεωμένη εικόνα μέσα έξω, νέες τεχνολογίες συνδεσιμότητας και υποβοήθησης του οδηγού που προέρχονται από μοντέλα υψηλότερων κατηγοριών όπως το Tοuareg και το ID.7, αλλά και μία γκάμα κινητήριων συνόλων με εκτεταμένη διείσδυση της υβριδικής τεχνολογίας (mild hybrid και Plug-in Hybrid), χωρίς μάλιστα να απαρνείται και το diesel.
Ίσως, να ήταν πιο απλό για την VW να προχωρήσει σε μία τυπική ανανέωση που θα παρέτεινε την ζωή του Tiguan, αλλά όπως διαπιστώσαμε επέλεξε τον δύσκολο δρόμο της δημιουργίας μιας νέας γενιάς, αυξάνοντας την αξία του αυτοκινήτου, βασιζόμενη στην ποιότητα, την σχεδίαση αλλά και την τεχνολογία
Οι δικές σας αγαπημένες κούρσες και άλλη μια νίκη του Max | Speedzone Podcast EP49
Το επιβλητικό ρύγχος του νέου Tiguan
Δεν υπάρχει περίπτωση να μπερδέψει κανείς το νέο μοντέλο με τον προκάτοχό του. Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο νέο ρύγχος, το οποίο χωρίς πολλές περίτεχνες λεπτομέρειες είναι άκρως επιβλητικό.
Το εμπρός μέρος κάνει σαφές ότι πρόκειται για ένα αεροδυναμικό SUV με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,28. Σε σύγκριση με τον προκάτοχο (τιμή Cd 0,33), είναι αξιοσημείωτο ότι το καπό έχει μια πιο δυναμική και καμπυλόγραμμη επέκταση προς τα φτερά.
Ουσιαστικά χωρίζεται σε δύο τμήματα. Το ανώτερο, όπου μία λεπτή μπάρα ενώνει του μακρόστενους προβολείς (στην πλέον εξελιγμένη τους εκδοχή υιοθετούν την τεχνολογία IQ.LIGHT HD matrix που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στο Tiguan και προέρχεται απευθείας από το αδελφό Touareg).
Ανάλογα με την έκδοση των προβολέων, η καλυμμένη με γυαλί περιοχή αριστερά και δεξιά από το σήμα της Volkswagen διαθέτει μια φωτιζόμενη λωρίδα τεχνολογίας led.
Τα κατώτερο τμήμα είναι στην ουσία μία τεράστια σκουρόχρωμη μάσκα σε κυψελοειδές μοτίβο στις εκδόσεις R Line, που ενσωματώνει τους αεραγωγούς στις άκρες της, ενώ μία ασημένια λωρίδα οριοθετεί την βάση του προφυλακτήρα.Ελαφρώς διαφορετική είναι η εικόνα του κατώτερου αυτού τμήματος, στις απλούστερες εκδόσεις Tiguan , Life και More.
Σχεδιαστικά, το νέο Tiguan, υιοθετεί στοιχεία από τα ηλεκτρικά «αδέλφια» του της οικογένειας ID., όπως το κλειστό πάνω τμήμα της μάσκας.
Το ψηφιοποιημένο εσωτερικό του νέου Tiguan
Η ανάπτυξη του νέου Tiguan έγινε παράλληλα με το τελευταίο Passat, με το οποίο μοιράζεται την αναβαθμισμένη πλατφόρμα MQB-Evo της VW, ενώ στο εσωτερικό έχει αξιοποιηθεί η 4η γενιά της πλατφόρμας ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MIB της VW, με δυνατότητα over-the-air ενημερώσεων λογισμικού.
Στο εσωτερικό συναντάμε την νέα γενιά του Digital Cockpit με έναν πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και την μεγάλη κεντρική οθόνη των 15 ιντσών (1,9 ιντσών στην αρχική έκδοση), με το interface και την διάταξη τεσσάρων επιπέδων, που έχουμε γνωρίσει στο ID.7.
Με τον νέο φωνητικό βοηθό IDA (στάνταρ εξοπλισμός), οι λειτουργίες του αυτοκινήτου και του infotainment, όπως η ένταση του ήχου, μπορούν να λειτουργούν εύκολα με τη χρήση φυσικής ομιλίας. Επιπλέον, ο IDA απαντά σε συγκεκριμένες ερωτήσεις για όλα τα πιθανά θέματα. Για να το κάνει αυτό, το σύστημα έχει πρόσβαση σε online βάσεις δεδομένων και – ως νέα λειτουργία, στο ChatGPT το οποίο θα είναι διαθέσιμο ως αναβάθμιση.
Από εκεί προέρχεται και ο επιλογέας του κιβωτίου που πλέον έχει μετακομίσει στην κολόνα του τιμονιού, κάτι που απελευθέρωσε χώρο στην κεντρική κονσόλα για τον driving experience control, έναν μεγάλο περιστροφικό διακόπτη με δική του μικρή οθόνη, για τον έλεγχο των drive modes, της έντασης του ήχου ή για τα χρώματα του ατμοσφαιρικού φωτισμού της καμπίνας.
Αυτός ο ατμοσφαιρικός φωτισμός που μπορεί ανάλογα με την έκδοση να διαθέτει μέχρι και 30 επιλογές χρωμάτων, εκτείνεται σε τρία επίπεδα καλύπτοντας το περίγραμμα του ταμπλό, το εσωτερικό των θυρών και το ανώτερο τμήμα στην πλευρά του συνοδηγού. Εντύπωση επίσης προκαλούν οι νέοι μακρόστενοι αεραγωγοί που βρίσκονται στις άκρες του ταμπλό.
Με μήκος 4.539 χλστ., ύψος 1.658 χλστ. και πλάτος 1.842 χλστ., το νέο Tiguan είναι 30 χλστ. μακρύτερο, 4 χλστ. ψηλότερο και το ίδιο πλάτος σε σχέση με τον προκάτοχό του. Το μεταξόνιο των 2.676 χλστ. εξασφαλίζει πλουσιοπάροχους χώρους για πέντε επιβάτες κανονικού αναστήματος, χάρη και στην δυνατότητα του πίσω καθίσματος να μετακινείται κατά τον διαμήκη άξονα. Λόγω της αύξησης του πίσω προβόλου, η χωρητικότητα του αποθηκευτικού όγκου, έχει αυξηθεί κατά 37 λτ. σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, φτάνοντας πλέον στα 652 λτ..
Η πλήρης γκάμα εκδόσεων του νέου Tiguan
Όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα, το νέο VW Tiguan διαθέτει οκτώ επιλογές κινητήρων, mild hybrid βενζίνης 1.5, 2λιτρους TSI, plug in hybrid και 2λιτρους TDI πετρελαίου. Όλες οι εκδόσεις συνεργάζονται αποκλειστικά με αυτόματο DSG κιβώτιο 7 ταχυτήτων, ενώ τα plug-in υβριδικά χρησιμοποιούν ένα DSG 6 ταχυτήτων.
Στην κορυφή βρίσκονται οι δύο νέες Plug-in Hybrid εκδόσεις με 204 ή 272 ίππους, που σύμφωνα με τα πρότυπα της VW, φέρουν την ονομασία eHybrid. Στα νέα τους στοιχεία (σε σύγκριση με τα απερχόμενα phev σύνολα) συμπεριλαμβάνεται ο 1.5 TSI ΕVO2 θερμικός κινητήρας (με 150 ή 177 ίππους), ένα νέο ηλεκτρικό μοτέρ σύγχρονου μαγνήτη 115 ίππων καθώς και μία μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 19,7 kWh (net), που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνάει τα 100 χιλιόμετρα. Ο AC φορτιστής είναι 11 kW, ενώ έχει τη δυνατότητα DC ταχυφόρτισης με ισχύ έως 50 kW.
Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα μηχανικά σύνολα, το νέο VW Tiguan, είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με ήπια υβριδικό σύστημα 48V. O 1.5 eTSI αποδίδει 130 ή 150 ίππους και διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων, λειτουργία κύκλου Miller και τουρμπίνα με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας. Από εκεί και πέρα την γκάμα πλαισιώνουν οι 2λιτρες τετρακίνητες εκδόσεις βενζίνης 204 και 265 ίππων καθώς και οι 2λιτρες πετρελαιοκίνητες παραλλαγές των 150 και 193 ίππων (η τελευταία είναι και τετρακίνητη)
H πρώτη επαφή με το νέο Tiguan
Σε αυτή την πρώτη επαφή με το νέο Tiguan, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση των 150 ίππων. Ο κινητήρας χάρη και στην ροπή των 250 Nm που είναι διαθέσιμα από τις 1.500 σ.α.λ, μπορεί να κινήσει με αξιώσεις το σεβαστών διαστάσεων αμάξωμα, όπου με λογικούς ρυθμούς η κατανάλωση μπορεί να διατηρείται στα επίπεδα των 8 λτ.100 χλμ. Για το κάτι καλύτερο σε επιδόσεις και κατανάλωση, θα χρειαστεί να περιμένουμε δύο περίπου μήνες, οπότε και θα ακολουθήσουν και οι plug in υβριδικές εκδόσεις.
Η οδική συμπεριφορά του Tiguan δεν αποτελεί έκπληξη, ειδικά σε ότι αφορά την κορυφαία έκδοση R Line. Πέρα από τις βελτιώσεις που έχουν γίνει στην ανάρτηση του νέου Tiguan, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο διέθετε ορισμένα έξτρα στοιχεία, όπως το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα απόσβεσης DCC Pro (διαθέτει αμορτισέρ με ξεχωριστές βαλβίδες για την συμπίεση και την επαναφορά), progressive steering κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος και 20ρηδες τροχούς με ελαστικά Michelin Sport Contact 5 (!).
To αποτέλεσμα στην άσφαλτο ξεπερνάει τις δυνατότητες του κινητήρα, αφήνοντας περιθώρια για την διαχείρηση πολύ μεγαλύτερων ιπποδυνάμεων. Ειδική μνεία χρίζει η αποτελεσματικότητα της DCC Pro ανάρτησης, η οποία με το μεγάλο εύρος ρυθμίσεων που διαθέτει, πραγματικά μπορεί να προσφέρει από μία άνετη απόσβεση έως και μία σπορτίφ συμπεριφορά με περιορισμένες κλίσεις στις στροφές.
Η εκτός δρόμου δοκιμασία περιορίστηκε στα απολύτως απαραίτητα, δεδομένων και των ευαίσθητων ελαστικών για τέτοια χρήση. Για έναν εκδρομικό χαρακτήρα υπάρχουν οι τετρακίνητες εκδόσεις 4Motion, οι οποίες αν και κατά βάση προσθιοκίνητες, διατηρούν ένα ποσοστό μετάδοσης ροπής στους πίσω τροχούς της τάξεως του 4%, που μπορεί να φθάσει έως και το 50% , ενώ ενδεικτικό είναι ότι έως και το 85% της ροπής μπορεί να μεταφερθεί σε ακραίες καταστάσεις σε έναν τροχό, μέσω της λειτουργίας του torque vectoring και του ηλεκτρονικού κλειδώματος διαφορικού, όπου χρέη γενικού συντονιστή εκτελεί το νέο Vehicle Dynamics Manager.
Σε αυτά έρχονται να προστεθούν η μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης των 2.300 κιλών, οι ικανές γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής (15,9/15,2/18,6 μοίρες αντίστοιχα), καθώς και η απόσταση των 196 χλστ. από το έδαφος.
Τα στάνταρ συστήματα υποβοήθησης περιλαμβάνουν τα: Side Assist & Rear Cross Traffic Alert(Σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, σύστημα επιτήρησης πίσω κυκλοφορίας και υποβοήθηση εξόδου από θέση στάθμευσης), Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian και Cyclist Monitoring (Λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών), Front Cross Traffic Assist (προειδοποίησης οδηγού σε διασταυρώσεις με λειτουργία αυτόματης πέδησης), Lane Assist (Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας), Rear View Κάμερα οπισθοπορείας, προηγμένο σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού και Dynamic Road Sign Display (Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας), ενώ ανάλογα με την έκδοση διατείθετε το προσαρμοζόμενο ACC με δυνατότητα stop&go.
Οι δικές σας αγαπημένες κούρσες και άλλη μια νίκη του Max | Speedzone Podcast EP49