Η Citroen γιορτάζει τα 60 χρόνια του ΑΜΙ 6
Το Citroen AMI 6 παρουσιάστηκε τον Απρίλιο του 1961 και αποτέλεσε το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Rennes.
Η Citroen γιορτάζει τα 60 χρόνια του εμβληματικού AMI 6, το οποίο αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στις 24 Απριλίου του 1961. Με τις συμπαγείς διαστάσεις και το ευρύχωρο εσωτερικό του, το ΑΜΙ 6 αποτέλεσε ένα πραγματικό «success story» για τη Citroen με περισσότερες από 1 εκατομμύριο πωλήσεις – από αυτές πάνω από τις μισές περιλαμβάνουν την estate εκδοχή του που παρουσιάστηκε το 1964.
Όταν κυκλοφόρησε, το νέο AMI 6 ολοκλήρωσε τη σειρά οχημάτων της Citroen, δίπλα στα εμβληματικά 2CV, ID και DS, προτάσσοντας ένα σχήμα διαφορετικό από τα συνηθισμένα. Το αυτοκίνητο είχε μήκος 3,87 μ. και πλάτος 1,52 μ., ενώ από το 1962 και μετά το ΑΜΙ 6 εξελίχθηκε ακόμα περισσότερο διαθέτοντας συρόμενα πίσω παράθυρα και μία πιο πλούσια έκδοση με την ονομασία Club, από το 1967 και μετά.
Το Citroen AMI 6 κόστιζε στην αρχική του εκδοχή 6.550 γαλλικά φράγκα.
Αφού σχεδίασε το Traction Avant, το 2CV και το DS, ο Flaminio Bertoni κλήθηκε να «αποδώσει» ένα αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας. Ο Bertoni είχε την τολμηρή ιδέα να προικίσει το ΑΜΙ 6 μ’ ένα ανεστραμμένο πίσω παράθυρο, ώστε το τελευταίο να μένει καθαρό όταν έβρεχε. Σημείο αναφοράς ήταν επίσης τα ευρύχωρα πίσω καθίσματα, καθώς και ο 2κύλινδρος κινητήρας των 602 κ.εκ., ο οποίος απέδιδε 22 ίππους στις 4.500 σ.α.λ., όπως και στο εμβληματικό 2CV.
Στην πρώτη εκδοχή του το αυτοκίνητο χαρακτηρίζονταν αισθητικά από τους μεγάλους ορθογώνιους προβολείς στο μπροστινό μέρος. ενώ σήμα κατατεθέν ήταν τόσο το κεκλιμένο καπό, όσο και η οροφή σε στιλ παγόδας με τις έντονες και ανάγλυφες γραμμές.
Το εσωτερικό του Citroen AMI 6 αντλούσε την έμπνευσή του από το αντίστοιχο της DS. Από το τιμόνι με το μονό μπράτσο και τις κομψές λαβές των θυρών, έως τα χειριστήρια στο ταμπλό και τα καθίσματα, όλα δείχνουν ότι το ΑΜΙ 6 ήταν ένα γνήσιο Citroen. Το ΑΜΙ 6 ακολούθησε τα γνώριμα μονοπάτια του Γάλλου κατασκευαστή και στον τομέα οδική συμπεριφορά, καθώς το αυτοκίνητο υιοθετούσε διάσημη την εποχή εκείνη διάταξη ανάρτησης του 2CV.
Το 1964 αποτέλεσε ένα σημαντικό σταθμό στην πορεία του AMI 6 καθώς η Citroen αποφάσισε να εισάγει στη γκάμα του μια estate έκδοση με ωφέλιμο φορτίο 320 κιλών που σχεδιάστηκε από τον βοηθό του Flaminio Bertoni, Henri Dargent, καθώς και από τον Robert Opron, ο οποίος θα γινόταν στη συνέχεια ο διάδοχος του Bertoni μετά το θάνατό του 1964.
Ο σχεδιασμός της estate έκδοσης του Citroen AMI 6 προσέφερε μεγάλους χώρους για την κατηγορία παρέχοντας τόσο την απαιτούμενη άνεση σε μια οικογένεια κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, όσο και ένα πρώτης τάξης μεταφορικό… εργαλείο για τον επαγγελματία οδηγό.
Η παραγωγή του AMI 6 ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 1969, έξι μήνες πριν από την παύσης της estate εκδοχής. Επί της ουσίας, το AMI 6 «έστρωσε» το δρόμο για το νέο AMI 8 που διέθετε μια σαφώς πιο συμβατική σχεδίαση στο πίσω μέρος.
Γνωρίζατε ότι…
- Το όνομα AMI 6 προέρχεται από έναν φωνητικό συνδυασμό από τα αρχικά «ΑΜ» που περιέγραφαν το εγχείρημα κατασκευής του αυτοκίνητου κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού του, τον τίτλο «Miss» και την ιταλική λέξη «amici», που αποδίδεται στην ιταλική κληρονομιά του Flaminio Bertoni.
- Η Yvonne de Gaulle, σύζυγος του στρατηγού de Gaulle, οδηγούσε ένα AMI 6.
- Το όχημα εγκαινίασε το εργοστάσιο της Citroen στη Rennes-La-Janais στις 10 Σεπτεμβρίου του 1960 – ωστόσο την εποχή εκείνη το εν λόγω εργοστάσιο ήταν ακόμη υπό κατασκευή.
- Η Citroen διοργάνωσε ένα ράλι με την ονομασία «Le Tour de Gaule d’Amisix», ξεκινώντας από τη Rennes-La-Janais στις 19 Ιανουαρίου 1966, με δύο μοντέλα παραγωγής του AMI 6 με στόχο να αναδείξει την αξιοπιστία του μοντέλου. Περνώντας τη γραμμή του τερματισμού ύστερα από 23 ώρες και 11 λεπτά, τα δύο αυτοκίνητα είχαν καλύψει πάνω από 2.000 χλμ. με μ.ω.τ. 88,5 χλμ.ώρα.
- Τον Ιούνιο του 1963, το AMI 6 κυκλοφόρησε στην Αμερική διαθέτοντας στο εμπρός μέρος τέσσερις στρογγυλούς προβολείς και «ενισχυμένους» προφυλακτήρες.
- Το ΑΜΙ 6 κατασκευάστηκε στο Παρίσι από το 1961 έως το 1963 και στη Rennes-La-Janais από το 1961 έως και το 1969. Το γαλλικό μοντέλο κατασκευάστηκε επίσης στο Forest του Βελγίου, από το 1961 έως το 1969, και στην Catila της Αργεντινής, έως το 1971.
- Συνολικά κατασκευάστηκαν 1.039.384 οχήματα, εκ των οποίων τα 551.880 ήταν στην έκδοση estate (Οκτώβριος 1964- Σεπτέμβριος 1969). Επιπλέον 3.518 οχήματα πωλήθηκαν στην έκδοση «Enterprise».