Το Audi 50 συμπληρώνει μισό αιώνα ζωής
Το Audi 50 ήταν ένα μικρό σε μέγεθος αυτοκίνητο που ήρθε στο φως ως απότοκο της πετρελαϊκής κρίσης του 1973.
Το Audi 50 ήρθε να συμπληρώσει τη γκάμα της γερμανικής εταιρείας στο κάτω άκρο της, λίγο πριν τα μέσα της δεκαετίας του 1970, δίπλα στα Audi 80 και Audi 100.
Ωστόσο, ήδη από το 1970, οι μηχανικοί της Audi NSU Auto Union AG είχαν ξεκινήσει τις… προπαρασκευαστικές εργασίες, με επικεφαλής τον Ludwig Kraus, αναζητώντας τον διάδοχο του μικρού αυτοκινήτου της NSU, το οποίο θα ολοκλήρωνε σύντομα τον κύκλο ζωής του.
Το μανιφέστο της Audi για τη εξέλιξη του νέου «50» συνοψίζονταν στην εξής φράση: «Χρειαζόμαστε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο που πρέπει να έχει το σωστό μέγεθος για τις σημερινές ανάγκες». Αν μη τι άλλο, το κλειδί για αυτό ήταν ο εγκάρσια τοποθετημένος κινητήρας του, γεγονός που επέτρεψε στους μηχανικούς του Ingolstadt να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο με σχετικά μεγάλο εσωτερικό, παρά το συνολικό του μήκος των μόλις 3,49 μέτρων.
Το Audi 50, γνωστό την εποχή εκείνη και ως «mini Audi», κυκλοφόρησε σε δύο εκδόσεις, που ζύγιζαν μόλις 685 κιλά: την «50 LS» με απόδοση 50 ίππων και την «50 GL», η οποία τροφοδοτούνταν και αυτή από έναν κινητήρα 1,1 λίτρου αποδίδοντας 60 ίππους. Το Audi 50 LS είχε μέγιστη ταχύτητα 142 χλμ/ώρα, ενώ το Audi 50 GL, 152 χλμ/ώρα. Η πιο αδύναμη έκδοση κατανάλωνε κανονική βενζίνη, ενώ η πιο ισχυρή απαιτούσε για την εύρυθμη λειτουργία της σούπερ βενζίνη. Το 1977, η έκδοση των 60 ίππων αντικαταστάθηκε από μια νέα, η οποία έπαιρνε κίνηση από έναν κινητήρα με χωρητικότητα 1,3 λίτρων.
Το Audi 50 έκανε το ντεμπούτο του στα διεθνή μέσα ενημέρωσης στη Σαρδηνία το καλοκαίρι του 1974, ενώ εισήχθη στις αντιπροσωπείες της Audi για πρώτη φορά στις 26 Οκτωβρίου του ίδιου έτους. Η έκδοση «50 LS» είχε τιμή 8.195 γερμανικών μάρκων και η «50 GL» κάτι περισσότερο από 8.500 γερμανικά μάρκα.
Το «mini Audi» σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε αρχικά στο Neckarsulm και αργότερα στην Κέντρο Εξέλιξης της γερμανικής εταιρείας στο Ingolstadt ενώ κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο της VW στο Wolfsburg, όντας το premium αδελφάκι του VW Polo. Ακριβώς 43.002 αντίτυπά του βγήκαν από τις γραμμές συναρμολόγησης στο Wolfsburg μέχρι τις 31 Μαρτίου 1975, όταν ξεκίνησε η παραγωγή του VW Polo. Η παραγωγή του Audi 50 σταμάτησε το καλοκαίρι του 1978, με τον συνολικό αριθμό των αντιτύπων του να φτάνει τα 180.828.