Based on a true story: Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι η κατάλληλη λύση για όλους
Ο Carlos Tavares, για μια ακόμα φορά, δεν μασά τα λόγια του εκφράζοντας ανοιχτά τους προβληματισμούς του.
Δεν είναι όλοι πεπεισμένοι ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι η λύση για την κινητικότητα του μέλλοντος. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, είναι μεταξύ εκείνων που έχουν αμφιβολίες ότι τα οχήματα μηδενικών εκπομπών θα αποτελέσουν την κατάλληλη λύση για όλους σε κάθε μέρος του κόσμου.
«Θα πρέπει να απομακρυνθούμε από τη δογματική σκέψη όπου μια λύση ταιριάζει σε όλους», δήλωσε ο Carlos Tavares σε ομιλία του στα πλαίσια της εκδήλωσης Freedom of Mobility Forum. «Δεν νομίζω ότι αυτό θα λειτουργήσει. Αυτό που θα ήθελα να προσθέσω είναι ότι τα τρέχοντα EV μπορούν να αποτελέσουν λύση για ορισμένες από τις κοινωνίες μας».
Ο Carlos Tavares είπε ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων θα χρειαστούν μια «πολύ σημαντική ανακάλυψη από άποψη χημείας» για να μειώσουν το βάρος τους στο μισό την επόμενη δεκαετία.
O CEO της Stellantis είπε επίσης ότι τα περίπου 500 κιλά πρώτων υλών που απαιτούνται αυτή τη στιγμή για τη δημιουργία μιας μπαταρίας «δεν φαίνεται να είναι κάτι λογικό» από περιβαλλοντική άποψη.
«Δεν έχει νόημα να προσθέσεις όλες αυτές τις πρώτες ύλες σε ένα EV για να πετύχεις μια αξιοπρεπή αυτονομία 400 χλμ. Αυτό θα αλλάξει την επόμενη δεκαετία χάρη σε μια νέα χημεία, η οποία, παρεμπιπτόντως, ελπίζουμε ότι θα λύσει το πρόβλημα της σπανιότητας του λιθίου».
«Η βιομηχανία, βασιζόμενη στις νέες χημείες [μπαταριών], πρέπει να επιτύχει την επόμενη δεκαετία μια σημαντική ανακάλυψη όσον αφορά την πυκνότητα ισχύος των κυψελών, έτσι ώστε να μειώσουμε τουλάχιστον κατά 50% το βάρος και τη χρήση πρώτων υλών στα EVs», προσέθεσε ο Carlos Tavares. «Νομίζω ότι αυτό θα συμβεί».
Ο ισχυρός άνδρας της Stellantis είπε επίσης ότι δεν βλέπει το υδρογόνο ως μια βιώσιμη εναλλακτική τεχνολογία για την τρέχουσα κινητικότητα λόγω του «υψηλού κόστους», ακόμη και αν υποτεθεί ότι η ενέργεια που χρησιμοποιείται για την παραγωγή υδρογόνου είναι καθαρή.
«Φοβάμαι ότι, προς το παρόν, η προσιτή τιμή θα είναι ένας σημαντικός παράγοντας για το υδρογόνο. Για το εγγύς μέλλον, [πιθανώς] θα είναι μια λύση για τους στόλους μεγάλων εταιρειών, αλλά σίγουρα όχι για τους κανονικούς πολίτες».