F1 – GP Ιαπωνίας: Προεπισκόπηση
Η F1 επιστρέφει στην Ιαπωνία μόλις έξι μήνες μετά την τελευταία της επίσκεψη στη χώρα, καθώς φέτος το GP στη Suzuka διεξάγεται τον Απρίλιο για πρώτη φορά στην ιστορία του.
Μέχρι πέρυσι ο αγώνας στην Ιαπωνία ήταν πάντα προγραμματισμένος για το δεύτερο μέρος της σεζόν, τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο. Ως αποτέλεσμα, η Suzuka έχει στέψει συχνά παγκόσμιους πρωταθλητές, τόσο στην κατάταξη των οδηγών όσο και των κατασκευαστών. Τα δύο τελευταία χρόνια δεν αποτέλεσαν εξαίρεση: Tο 2022, ο Max Verstappen σφράγισε τον δεύτερο τίτλο του στην πίστα, ενώ πέρυσι η Red Bull στέφθηκε εκεί πρωταθλήτρια κατασκευαστών.
Ο 4ος αγώνας της σεζόν συμπίπτει με την κορύφωση της εποχής των ανθών της κερασιάς, μεταξύ τέλους Μαρτίου και αρχών Απριλίου. Είναι επίσης η πρώτη φορά που το ιαπωνικό GP θα διεξαχθεί αυτή την εποχή του χρόνου: Tο πρώτο GP του Ειρηνικού έγινε στο Aida στις 17 Απριλίου 1994, πριν μεταφερθεί στον Οκτώβριο το 1995. Η άνοιξη θα φέρει επίσης χαμηλότερες θερμοκρασίες από αυτές που έχουν συνηθίσει οι ομάδες στην Ιαπωνία, με μέση θερμοκρασία που θα κυμαίνεται μεταξύ 8°C και 13°C.
Η Suzuka, μήκους 5,807 χιλιομέτρων που ανήκει στην Honda, δοκιμάζει το ταλέντο κάθε οδηγού με μια απαιτητική χάραξη μοναδική στη F1. Εκτός του ότι αποτελεί μια εξαιρετική πρόκληση για τα μονοθέσια και τους οδηγούς, η πίστα δοκιμάζει επίσης τα ελαστικά: Τόσο από άποψη φθοράς (λόγω των υψηλών επιπέδων τραχύτητας και τριβής της ασφάλτου) όσο και μέσω των δυνάμεων και των φορτίων στα οποία υποβάλλονται σε όλη την ποικιλία των στροφών που συνθέτουν τον γύρο. Ως συνήθως, η Pirelli έχει επιλέξει την πιο σκληρή τριάδα ελαστικών: Το C1 ως σκληρό, το C2 ως μεσαίο και το C3 ως μαλακό. Πρόκειται για την ίδια επιλογή που χρησιμοποιήθηκε στο Bahrain για τον πρώτο αγώνα της σεζόν.
Τα δύο pit stop είναι η πιο συνηθισμένη στρατηγική, λόγω της ενέργειας που περνά από τα ελαστικά και της καταπόνησης στην οποία υποβάλλονται. Ωστόσο, οι χαμηλότερες θερμοκρασίες μπορεί να σημαίνουν ότι η στρατηγική ενός pit stop γίνεται δυνατή, ειδικά για τους οδηγούς που είναι πιο ήπιοι με τα ελαστικά τους. Από την άλλη πλευρά, αυτό μπορεί να καταστήσει δυσκολότερη τη διατήρηση των ελαστικών στο σωστό «παράθυρο» λειτουργίας, ιδιαίτερα όταν τα φέρνουν σε θερμοκρασία στον γύρο εξόδου από τα pits. Μετά το Grand Prix της Ιαπωνίας θα ακολουθήσουν δύο ημέρες δοκιμών ελαστικών Pirelli την Τρίτη 9 Απριλίου και την Τετάρτη 10 Απριλίου με την Stake F1 Team Kick Sauber και την Visa Cash App RB Formula One Team, με αντικείμενο την ανάπτυξη σύνθετων υλικών για την επόμενη αγωνιστική περίοδο.
Μέχρι στιγμής έχει πραγματοποιηθεί 37 φορές το Ιαπωνικό Grand Prix, εκ των οποίων οι 33 έχουν διεξαχθεί στη Suzuka. Οι υπόλοιπες τέσσερις πραγματοποιήθηκαν στην πίστα Fuji, η οποία ανήκει στην Toyota. Ο πιο επιτυχημένος οδηγός εξακολουθεί να είναι ο Michael Schumacher με έξι νίκες: ο Γερμανός έχει επίσης τις περισσότερες pole position (8) και θέσεις στο βάθρο (9). Όσον αφορά τις επιτυχίες των ομάδων, η McLaren έχει τις περισσότερες νίκες (9), ενώ η Ferrari έχει τις περισσότερες pole positions (10). Η πίστα της Suzuka διαθέτει 18 στροφές, μερικές από τις οποίες – όπως οι Spoon, 130R και ο ανηφορικός συνδυασμός μεταξύ των στροφών 2 και 7, είναι από τις πιο διάσημες στο καλεντάρι του παγκόσμιου πρωταθλήματος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (ώρες Κύπρου)
Παρασκευή 5 Aπριλίου
05:30 Free Practice 1
09:00 Free Practice 2
Σάββατο 6 Απριλίου
05:30 Free Practice 3
09:00 Kατατακτήριες
Κυριακή 7 Απριλίου
08:00 Αγώνας