Νέα Mercedes-Benz G-Class με υβριδικούς κινητήρες
Για πρώτη φορά στην ιστορία της η Mercedes-Benz G-Class αποκτά υβριδικά σύνολα, ενώ συνεχίζει την εξέλιξή της με περισσότερη τεχνολογία, με «διάφανο» καπό.
Ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης, η Mercedes-Benz G-Class, μετά από 45 χρόνια ζωής, εξηλεκτρίζεται, αποκτώντας ήπια υβριδικές εκδόσεις σε όλη τη γκάμα της.
Η ιστορία της ξεκινά από το 1979, με το τετραγωνισμένο SUV να διατηρεί την αισθητική που το έκανε τόσο αγαπητό στο κοινό, διατηρώντας στη νέα γενιά του, μεταξύ άλλων και το σασί τύπου σκάλα και τα τρία διαφορικά, με κοντές σχέσεις για ασυναγώνιστες εκτός δρόμου δυνατότητες.
Από το χειρουργικό κρεβάτι στο βάθρο: Forza Ferrari! | Speedzone EP48
Ενδεικτικά, η καθαρή απόσταση από το έδαφος της Mercedes-Benz G-Class είναι 241 χλστ. ενώ έχει τη δυνατότητα να ξεπεράσει υδάτινο κόλλημα βάθους 70 εκατοστών. Η γωνία προσέγγισης είναι 31 μοίρες, ενώ η αποφυγής είναι 30 μοίρες, με τη γωνία ράμπας να είναι 28 μοίρες.
Η ανάρτηση με τον άκαμπτο πίσω άξονα και την ανεξάρτητη διάταξη εμπρός παραμένει, ενώ η τεχνολογία εμπλουτίζεται με ένα σύγχρονο εσωτερικό, αλλά και το «διάφανο» καπό, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει εμπρός του σαν να μην υπάρχει… το καπό.
Από την άλλη, το εσωτερικό είναι τεχνολογικά πιο προηγμένο από ποτέ, με το σύστημα MBUX (Mercedes-Benz User Experience) να αποτελείται από οθόνη 12,3 ιντσών, ενώ μια ακόμα ψηφιακή οθόνη ίδιου μεγέθους χρησιμοποιείται και ως πίνακας οργάνων. Διαθέτει ασύρματη σύνδεση Android Auto και Apple CarPlay, όπως επίσης και ραδιόφωνο DAB, αλλά και μια θύρα USB-C για σύνδεση άλλων συσκευών.
Η νέα γενιά εμπλουτίστηκε με ήπια υβριδική τεχνολογία, που βελτιώνει την απόκριση εκτός δρόμου και παράλληλα προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στην άσφαλτο. Το ηλεκτρικό σύστημα 48V αποτελείται από μια μίζα-γεννήτρια (ISG), που βελτιώνουν την απόδοση, ενώ μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου.
Η Mercedes-Benz G 500 εφοδιάζεται με 3λιτρο 6κύλινδρο κινητήρα βενζίνης με δύο turbo που αποδίδει 449 ίππους και 560 Nm ροπής. Το ISG προσφέρει όταν απαιτείται και για μικρό χρονικό διάστημα, επιπλέον 15 kW (20 ίππους) και 200 Nm ροπής. Επιπλέον, υπάρχει η έκδοση Mercedes-Benz G 450 d με 6κύλινδρο diesel κινητήρα απόδοσης 367 ίππων και 750 Nm ροπής, έχοντας επίσης την αρωγή του ήπια υβριδικού συστήματος με 20 ίππους και 200 Nm ροπής.
Για τη μετάδοση που περνάει -φυσικά- και στους τέσσερις τροχούς, φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9G-tronic, με την κλιμάκωση των σχέσεων να είναι μακριά για περισσότερη άνεση και τα επίπεδα θορύβου χαμηλά.
Η έκδοση Mercedes-AMG G 63 εφοδιάζεται με έναν V8 biturbo 4,0 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 585 ίππους και 850 Nm ροπής! Και αυτός με τη σειρά του έχει το σύστημα ISG, με τις επιδόσεις του να είναι εκρηκτικές. Επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 220 χλμ./ώρα. Εξοπλισμένη με το πακέτο AMG Performance η τελική ταχύτητα ανεβαίνει στα 240 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα πέφτει στα 4,3 δευτερόλεπτα.
Ενδεικτικά, η εισαγωγική τιμή της νέας Mercedes-Benz G-Class στην αγορά της Γερμανίας είναι 122.808 ευρώ.