Mazda2 Hybrid: Το οδηγούμε στην Ισπανία
Πρώτη επαφή στη Βαρκελώνη με το ανανεωμένο Mazda2 Hybrid. Καλά το καταλάβατε, είναι το «Yaris» της Mazda, και αυτό... μόνο για καλό μπορεί να είναι!
Βρεθήκαμε στην αγαπημένη μας καταλανική πόλη, τη Βαρκελώνη, για να οδηγήσουμε το facelift supermini, Mazda2 Hybrid. Από την εμφάνιση κιόλας, καταλαβαίνεις αμέσως ότι ο λόγος γίνεται για το alter ego του Toyota Yaris, έχοντας όμως στοιχεία που το διαφοροποιούν, για να του δημιουργήσουν τη δική του ξεχωριστή προσωπικότητα.
Mazda2 Hybrid: Εκτός και εντός
Σε σχέση με πριν από την ανανέωση, παρατηρείς στο εμπρός μέρος τον επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και τη μάσκα και το γεγονός ότι οι αεραγωγοί και τα φώτα ομίχλης (LED φωτιστικά εμπρός και πίσω) είναι στις άκρες. Στο πίσω μέρος, η πόρτα του πορτ μπαγκάζ είναι στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ συνολικά αναφερόμαστε σε ένα δυναμικό και όμορφο σύνολο, με ιδανικές αναλογίες για εκπρόσωπο της κατηγορίας Β. Το μήκος του είναι στα 3.940 χλστ., το πλάτος στα 1.745 και το ύψος στα 1.500, απέχει από το έδαφος 135 χλστ., ενώ ανάλογα με την έκδοση εφοδιάζεται με ζάντες αλουμινίου 15, 16 και 17 ιντσών και σε κάθε περίπτωση με δισκόφρενα -εμπρός και πίσω- διάστασης 282 χλστ.
Εισβάλλοντας στο εσωτερικό του Mazda2 Hybrid, καταλαβαίνεις αμέσως ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα από τα πιο ποιοτικά της εποχής μας, για τα δεδομένα της κατηγορίας. Εκτός από τα καλά υλικά και τη σωστή συναρμογή τους, η ματιά σου πάει αμέσως στον ψηφιακό πίνακα των 12,3 ιντσών, στο head–up display και στην κεντρική οθόνη των 10,5 ιντσών. Χωροταξικά και με δεδομένο ότι παραμένει από τα ελάχιστα σουπερμίνι που είναι κάτω από το όριο των 4 μέτρων, το μεταξόνιό του είναι 2.560 χλστ. και ο πίσω αποθηκευτικός χώρος προσφέρει από 286 έως 935 λίτρα.
Mazda2 Hybrid: Οδηγώντας
Το Mazda2 Hybrid είναι ένα αυτοφορτιζόμενο, πλήρως υβριδικό όχημα που συνδυάζει έναν 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1490 κ.εκ., 92 ίππων (68kW) με ηλεκτροκινητήρα 59 kW, με τη συνολική ισχύ του να είναι 116 ίπποι (85 kW) στις 5.500 σ.α.λ. και τη ροπή 120 Nm στις 3.600 με 4.800 σ.α.λ., περιοχή του στροφομέτρου που πραγματικά απελευθερώνει τις όποιες αρετές του το σύνολο. Σημειώστε ότι η ισχύς μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων e-CVT.
Το υβριδικό σουπερμίνι της Mazda έχει επιτάχυνση από στάση και έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα. Προσφέρει οικονομία καυσίμου συνδυασμένου κύκλου με μέτρηση WLTP μόνο με 3,8-4,2 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με το εργοστάσιο, με εμάς στους δρόμους της Βαρκελώνης να βλέπουμε στην πράξη 4,5 λίτρα, και μάλιστα με χαρακτηριστική ευκολία. Σημειώστε εδώ ότι οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 87-92-97 γρ./χλμ. (εξαρτάται από το μέγεθος των τροχών της αντίστοιχης έκδοσης).
Αν και γνωστό πλέον μέσα στα χρόνια, ας θυμίσουμε πώς λειτουργεί το σύστημα στην πράξη. Κατά την εκκίνηση, το όχημα λειτουργεί αυτόματα σε λειτουργία EV, προσφέροντας ομαλή, απρόσκοπτη και αθόρυβη λειτουργία με ηλεκτροκίνηση σε αστικό περιβάλλον, με μηδενικές εκπομπές CO2, NOx και σωματιδίων. Σε κανονικό ρυθμό, η κατανομή ισχύος ρυθμίζεται μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα για βέλτιστη απόδοση και την καλύτερη δυνατή απόδοση καυσίμου. Κατά την επιβράδυνση και την πέδηση, η κινητική ενέργεια ανακτάται ως ηλεκτρική ενέργεια για αποθήκευση στην μπαταρία υψηλής απόδοσης. Το επίπεδο ισχύος της μπαταρίας ρυθμίζεται συνεχώς μέσω μιας γεννήτριας που κινείται από τον κινητήρα, για να εξαλείψει οποιαδήποτε ανάγκη επαναφόρτισης του συστήματος από εξωτερική πηγή.
Στα οδηγικά χαρακτηριστικά η στιβαρότητα του αμαξώματος, αλλά και η άνεση του υβριδικού Mazda2 στο να περνάει τις κακοτεχνίες των δρόμων (ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Το σύστημα διεύθυνσης αποδεικνύεται καλό, όσον αφορά τους τομείς της κατευθυντικότητας και της πληροφόρησης, όχι όμως αντίστοιχα γρήγορο με αυτά που συναντάμε πλέον σε κάποια ανταγωνιστικά μοντέλα.
Η λειτουργία του e–CVT κιβωτίου είναι αρκετά ήπια στην καθημερινή κίνηση, κακά τα ψέματα όμως, παρουσιάζει τη γνωστή ιδιαιτερότητα που γίνεται αντιληπτή στη φάση του kickdown (π.χ. σε προσπέρασμα), με τον ροπάτο χαμηλά κινητήρα να δείχνει μια απροθυμία στο να ανεβάσει γρήγορα στροφές όταν ξεπεράσει το μέσον της περιστροφής του, και αυτό μάλιστα συνδυάζεται με τον αντίστοιχο ήχο.
Φωτογραφίες: Jeffrey van der Vaart – Mazda
Νέο αίμα στη Ferrari και «αναταράξεις» στη Mercedes | Speedzone Podcast EP47
Νέο SpeedZone podcast (ζέσταμα πριν από το Grand Prix της Αυστραλίας)