Πότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κοστίζουν όσο θα θερμικά;
Οι ειδικοί αλλά και οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούν ότι η εξίσωση κόστους θα επέλθει πολύ νωρίτερα απ’ ότι πολλοί νομίζουν.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι λιγότερο ακριβά στην κατασκευή τους, επομένως και στην πώλησή τους στους καταναλωτές, από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2027 χάρη στις νέες τεχνικές κατασκευής και στο χαμηλότερο κόστος της μπαταρίας.
Αυτό τουλάχιστον επικαλείται με έρευνα της η εταιρεία Gartner και ο αντιπρόεδρος της Pedro Pacheco, αναφέροντας πως η αποκλιμάκωση του κόστους των μπαταριών σε συνδυασμό με καινοτομίες στον τομέα της παραγωγής, όπως το «gigacasting», στο οποίο μεγάλα τμήματα του αυτοκινήτου χυτεύονται ως ένα κομμάτι, αντί να χρησιμοποιούνται δεκάδες συγκολλήσεις και συγκολλητικά μέσα, θα έχουν θετικό αντίκτυπο στην τιμή των EV.
Η Tesla θεωρείται σήμερα ο ηγέτης όσον αφορά την υιοθέτηση της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Η εταιρεία του Elon Musk έχει ήδη αποδείξει ότι η συγκεκριμένη «κατασκευαστική πρακτική» αποδίδει τα αναμενόμενα έχοντας προ πολλού πρωτοστατήσει στη χρήση της συγκεκριμένης μηχανής χύτευσης, γνωστής σήμερα ως «Giga Press», για την κατασκευή μεγάλων μεμονωμένων κομματιών και τον εξορθολογισμό της παραγωγής. Και αυτό είναι που βοήθησε όσο τίποτε άλλο την Tesla να γίνει ο πιο κερδοφόρος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων δίνοντας της ταυτόχρονα τη δυνατότητα να μειώσει τις τιμές των προϊόντων της.
Το «gigacasting» από μόνο του μπορεί να μειώσει το κόστος του αμαξώματος κατά τουλάχιστον 20%, ενώ περαιτέρω εξοικονομήσεις μπορούν να προέλθουν από τη χρήση της μπαταρίας ως δομικού στοιχείου του.
«Φτάνουμε στο σημείο εξίσωσης του κόστους των EVs και των ICE νωρίτερα από το αναμενόμενο», είπε ο Pedro Pacheco.
Την ίδια στιγμή, οι αποκλειστικές για EV πλατφόρμες έχουν δώσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες την ελευθερία να σχεδιάζουν γραμμές συναρμολόγησης που ταιριάζουν στα χαρακτηριστικά τους, συμπεριλαμβανομένου ενός μικρότερου συστήματος μετάδοσης κίνησης και ενός επίπεδου πατώματος μπαταρίας.
Αντίθετα, οι multienergy πλατφόρμες επιβάλλουν περιορισμούς επειδή πρέπει να μπορούν να φιλοξενήσουν το ρεζερβουάρ καυσίμου και τον θερμικό κινητήρα σε συνδυασμό με το κιβώτιο ταχυτήτων.
Παρακολουθήστε εδώ: Θα πάει o Verstappen στη Mercedes; | Speedzone Podcast EP46