F1: GP Σαουδικής Αραβίας – Preview
Λίγες μόλις ημέρες μετά την έναρξη του αγώνα στο Bahrain, η F1 μετακόμισε από τον Περσικό Κόλπο στην Ερυθρά Θάλασσα για τον 2ο γύρο, ο οποίος θα διεξαχθεί από την Πέμπτη 7 έως το Σάββατο 9 Μαρτίου.
Αν και η απόσταση, από τη μόνιμη πίστα του Σακχίρ μέχρι την Τζέντα είναι μόνο περίπου 1.260 χιλιόμετρα, τα χαρακτηριστικά των δύο διαδρομών δεν θα μπορούσαν να είναι πιο διαφορετικά. Από μια πίστα με πολύ λεία άσφαλτο, όπου η θερμοκρασία είναι ιδιαίτερα υψηλή και όπου η σταθερότητα κατά το φρενάρισμα για τη διατήρηση της πρόσφυσης είναι βασικοί παράγοντες, μεταβαίνει κανείς τώρα σε μια πίστα με αρκετά λεία επιφάνεια και πολύ υψηλές ταχύτητες (μέσος όρος ανά γύρο 250 km/h), δεύτερη μόνο μετά τη Monza από αυτή την άποψη.
Παρακολουθήστε εδώ: Θα πάει o Verstappen στη Mercedes; | Speedzone Podcast EP46
Με μήκος 6,174 χιλιόμετρα, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πίστα στο ημερολόγιο, με 27 στροφές, τις περισσότερες από κάθε άλλη πίστα και το Σάββατο οι οδηγοί θα την αντιμετωπίσουν 50 φορές. Το γεγονός ότι πολλές από τις στροφές είναι μεσαίας έως υψηλής ταχύτητας σημαίνει ότι τα ελαστικά δέχονται υψηλές πλευρικές δυνάμεις. Όπως και στο Bahrain, οι κατατακτήριες δοκιμές και ο αγώνας διεξάγονται το βράδυ, με θερμοκρασίες που ως εκ τούτου είναι χαμηλότερες από τις πρώτες περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Πέμπτης και της Παρασκευής.
Με βάση την εμπειρία των τριών προηγούμενων εκδόσεων αυτού του αγώνα, η Pirelli επέλεξε τις τρεις μεσαίες γόμες της: τη C2 ως σκληρή, τη C3 ως μεσαία και τη C4 ως μαλακή. Μια άλλη διαφορά σε σύγκριση με το Bahrain είναι η στρατηγική του αγώνα. Το περασμένο Σάββατο, η συντριπτική πλειονότητα των οδηγών έκανε δύο pit stop, ενώ η μόνη άλλη πιθανή επιλογή ήταν η επιλογή τριών. Ωστόσο, στην Τζέντα, είναι πολύ πιθανό να προβλεφθεί ένας αγώνας με ένα pit stop, με τους οδηγούς να εναλλάσσονται μεταξύ μεσαίας και σκληρής ανάλογα με τη θέση τους στο grid. Καθώς πρόκειται για διαδρομή εντός πόλης, δεν υπάρχουν πολλές ζώνες διαφυγής και έτσι ο κίνδυνος ατυχήματος είναι αρκετά υψηλός, όπως και η πιθανότητα να δούμε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα ή ακόμη και τον αγώνα με κόκκινη σημαία. Το προσπέρασμα είναι αρκετά δύσκολο, με την καλύτερη ευκαιρία να δίνεται στην είσοδο της στροφής 1.
Όπως συμβαίνει συνήθως, θα είναι ζωτικής σημασίας να επιλεγεί ακριβώς η σωστή στιγμή για την έξοδο στην πίστα για να σημειωθεί ένας καλός χρόνος γύρου. Σε προηγούμενους αγώνες εδώ, έχουμε δει οδηγούς να κάνουν ακόμη και δύο γύρους προετοιμασίας για να φέρουν τα μαλακά ελαστικά στη σωστή θερμοκρασία και αυτό μπορεί να προκαλέσει προβλήματα που σχετίζονται με την κυκλοφορία.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Πέμπτη 7 Μαρτίου
15:30 Free Practice 1
19:00 Free Practice 2
Παρασκευή 8 Μαρτίου
15:30 Free Practice 3
19:00 Προκριματικά
Σάββατο 9 Μαρτίου
19:00 Αγώνας
Παρακολουθήστε εδώ: Θα πάει o Verstappen στη Mercedes; | Speedzone Podcast EP46