Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek 2.0i e-Boxer
To Crosstrek παραλαμβάνει και στη χώρα μας τη σκυτάλη από το XV και με φανερές όσο και αφανείς αναβαθμίσεις συνεχίζει να ποντάρει σε παραμέτρους όπως η άνεση και η ασφάλεια - αλλά και σε δύο χαρακτηριστικά που έχουν σφραγίσει το DNA της Subaru: την μόνιμη τετρακίνηση και τον μπόξερ κινητήρα που πλέον διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση.
Με το νέο Crosstrek η μικρή αλλά… επίμονη Subaru ανανεώνει την παρουσία στη μεσαία κατηγορία των SUV οχημάτων που θέλοντας και μη πλέον εξηλεκτρίζεται, συνεχίζοντας ακόμα και έτσι να γνωρίζει διαρκή άνθιση σε εμπορικό επίπεδο.
Πλέον, με ένα νέο προϊόν που όχι μόνο διατηρεί αλλά αναβαθμίζει ταυτόχρονα τα στοιχεία που ανέκαθεν χαρακτήριζαν τη μάρκα, όπως ο «επίπεδος» κινητήρας και η μόνιμη τετρακίνηση, το Crosstrek ποντάρει επίσης στην αναβαθμισμένη άνεση που προσφέρει, στην έτι περαιτέρω βελτιστοποιημένη ασφάλεια, αλλά και στην πάγια ικανότητά του να κινείται με ευκολία πέραν των ορίων της ασφάλτου. Και αυτό, χάρη στη φιλοσοφία και τη δυναμική που του χαρίζουν το σύστημα μετάδοσης με το οποίο εξοπλίζεται και το -παραδοσιακά- μεγάλο ύψος του πατώματος από το έδαφος που φτάνει τα 220 χλστ.
Το θεαθήναι του νέου Crosstrek…
Οπτικά, το νέο Crosstrek της Subaru παραπέμπει ευθέως στο XV, παρά το γεγονός ότι τα περισσότερα στοιχεία της εξωτερικής του αμφίεσης είναι νέα. Από τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, τους νέους αεραγωγούς στο πλάι και πίσω, τις ανασχεδιασμένες χειρολαβές των θυρών, την πιο έντονη μάσκα και τα χαρακτηριστικά πλέον πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα μπούμερανγκ, έως τους διαφορετικούς προφυλακτήρες, τα στενά φώτα εμπρός και τις ζάντες ελαφρού κράματος των 17 και 18 ιντσών με τη νέα σχεδίαση.
Από πλευράς μεγέθους, ωστόσο, τα πράγματα παρέμειναν σχεδόν ως είχαν. Το μήκος του αμαξώματος που παραπέμπει σε look σε… υπερυψωμένο Impreza φτάνει τώρα στα 4.495 μ., όντας μικρότερο κατά μόλις 5 χλστ. σε σχέση με πριν. Κατά 10 χλστ. είναι μειωμένο και το ύψος, ενώ αντίθετα το μεταξόνιο έχει αυξηθεί, έστω και κατά 5 χλστ., φτάνοντας με τη σειρά του στα 2,67 μ. Σταθερός και… ακλόνητος είναι ο χώρος φόρτωσης στο πίσω μέρος, που σίγουρα δεν συγκαταλέγεται στα δυνατά σημεία του Crosstrek, φιλοξενώντας αποσκευές με όγκο που δεν υπερβαίνει τα 328 λίτρα.
Στο εσωτερικό, η προσπάθεια των Ιαπώνων να αναβαθμίσουν τη συνολική εικόνα, αλλά και τα επίπεδα άνεσης είναι εμφανής με το καλημέρα. Τα υλικά δεν κολακεύουν τόσο το μάτι όσο την… ουσία σε επίπεδο αντοχής στο πέρασμα το χρόνου, ενώ το πραγματικό άλμα προς τα εμπρός σε σχέση με το XV έχει επέλθει όχι μόνο με τα νέα εμπρός καθίσματα που πραγματώνουν όλα όσα υπόσχονται στον τομέα της άνεση και της σωστής στήριξης του σώματος, αλλά και με την ολοκαίνουργια κεντρική οθόνη – σε διάταξη πορτρέτου παρακαλώ και διαγώνιο 11,6 ίντσες.
Αυτή παρέχει πρόσβαση στις περισσότερες λειτουργίες του νέου Crosstrek, ακόμα και στην επιλογή του συστήματος τετακίνησης και των προγραμμάτων του, ενώ συνδυάζει βελτιωμένη λειτουργία αναγνώρισης φωνής, δυνατότητα κλειδώματος για προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών αλλά και συνδεσιμότητα νέας γενιάς με ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto. Μπορεί ο πίνακας οργάνων να είναι αναλογικός σε όλες τις διαθέσιμες εκδόσεις, ωστόσο από πλευράς εργονομίας και εργονομικής «θωράκισης» το Crosstrek τα καταφέρνει περίφημα, με τις απαραίτητες υποδοχές USB εμπρός και πίσω, τις ποτηροθήκες, την πρίζα DC 12V και τις θήκες για μπουκάλια να βρίθουν στο εσωτερικό του.
…και η ουσία του
Κάτω από το καπό του Crosstrek «ζει» το βασικό σύμβολο της Subaru: ο κινητήρας βενζίνης με τα δύο ζεύγη αντικριστών κυλίνδρων. Εδώ, το 2λιτρο σύνολο -ξεχάστε τις εκδόσεις των 1,6 λίτρων- με τον άμεσο ψεκασμό και την φυσική αναπνοή αποδίδει 136 ίππους στις 5.600 σ.α.λ. και 182 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., συνεπικουρούμενος από έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος που συνεισφέρει με 16,7 ίππους και 66 Nm – αυτός ο ηλεκτροκινητήρας, πρακτικά, επιτρέπει σε συνθήκες χαμηλών απαιτήσεων σε σχέση με το φορτίο την κίνηση του Crosstrek αποκλειστικά με ηλεκτρική ισχύ. Το όλο πακέτο συμπληρώνει το αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT της Subaru, γνωστό με την ονομασία Lineatronic, το οποίο διαθέτει αλλαγές για βελτίωση των κραδασμών και της οικονομίας καυσίμου και, φυσικά, μια 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου 4,8 Αh.
Το δεύτερο σήμα κατατεθέν του Crosstrek είναι φυσικά η… υπόλοιπη μετάδοση. Και, εν προκειμένω, το σύστημα μόνιμης συμμετρικής τετρακίνησης All-Wheel Drive της Subaru, που συνδυάζεται τώρα με το εξελιγμένο X-Mode. Κερασάκι στην τούρτα συνιστά το σύστημα Active Torque Vectoring που φροντίζει, ανάλογα με τη συνθήκες, για τη σωστή κατανομή της ροπής στους τροχούς. Επιστρέφοντας στο Χ-Mode, αξίζει να σταθούμε στις νέες ρυθμίσεις του, που εξασφαλίζουν τώρα κατανομή ροπής σε αναλογία 60/40 ανάμεσα στον εμπρός άξονα, αντί για 50/50 που ήταν πριν. Το κλείδωμα λειτουργεί μέχρι την ταχύτητα των 40 χλμ./ώρα, όπως στην προηγούμενη γενιά και απενεργοποιείται πάνω από αυτή. Εδώ όμως ενεργοποιείται αυτόματα, αντί για χειροκίνητα, ενώ παράλληλα λειτουργεί και με όπισθεν, ελέγχοντας το όχημα όταν αυτό κληθεί να κατέβει με αυτόν τον τρόπο.
Στο τιμόνι του νέου Subaru Crosstrek
Οδηγώντας το νέο Crosstrek στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια της επίσημης δημοσιογραφικής παρουσίασης οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε συνάδουν απόλυτα με τους ισχυρισμούς και -κυρίως- με την βασική πρόθεση των Ιαπώνων να αναβαθμίσουν έτι περαιτέρω την παρεχόμενη άνεση. Έτσι, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το «εξηλεκτρισμένο» Crosstrek από την Αθήνα έως και τη Νεμέα και πίσω, το μεσαίο SUV της Subaru ταξιδεύει… αφράτα, με την ανάρτηση (βλ. γόνατα Μακφέρσον εμπρός, διπλά ψαλίδια πίσω) να ελέγχει εξαιρετικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος.
Το σύνολο «κινητήρας-κιβώτιο» ασφαλώς και δεν εγείρει… αγωνιστικά ένστικτα, καθώς και εδώ ο πρωταρχικός στόχος είναι το «ευ οδηγείν». Στο ταξίδι η ισχύς του μπόξερ, σε συνδυασμό με την αρωγή που παρέχει ο ηλεκτροκινητήρας, επαρκούν, ωστόσο στο επαρχιακό δίκτυο τα αποθέματα ισχύος θα μπορούσαν να είναι περισσότερα – κάτι που καταδεικνύεται εν μέρει και από το επίσημο «0-100» που ορίζεται από το εργοστάσιο στα 10,8 δλ. Ο θόρυβος που φτάνει στα αυτιά των επιβατών, αν και σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το XV, είναι αισθητός μόνο στο βαθύ πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Από εκεί και πέρα, παρά το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι, η τετρακίνηση και το άκαμπτο πλαίσιο που αξιοποιεί τη δυναμική της πλατφόρμας SGP της Subaru δημιουργούν ένα συγκροτημένο σύνολο, που εμπνέει αυτοπεποίθηση και σιγουριά, χάρη και στα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης.
Το ίδιο αίσθημα αποκομίζει κανείς και εκτός δρόμου. Παρά τα μόλις 5 χλμ. off-road οδήγησης που περιελάμβανε η διαδρομή μας, η εικόνα που αποκομίζει κανείς και με το συγκεκριμένο SUV της Subaru είναι ότι πρόκειται για την πιο… χωμάτινη πρόταση της μεσαίας κατηγορίας, με την ανάρτηση να καταπίνει τις ανωμαλίες και την τετρακίνηση να «καθαρίζει» όπου και όταν oi ανάγκες για υψηλοτέρα επίπεδα πρόσφυσης ανεβαίνουν.
Αξίζει τέλος να θυμίσουμε ότι όλα τα μοντέλα της ΜΥ24 μοντέλα της Subaru, συμπεριλαμβανομένου του νέου Crosstrek, διατίθενται με 8ετή εργοστασιακή εγγύηση χωρίς χιλιομετρικό περιορισμό.