WRC: Πως αντέδρασαν οι κατασκευαστές στις νέες τεχνικές προδιαγραφές του 2025
Οι σημαντικές αλλαγές που έρχονται στους τεχνικούς κανονισμούς των αυτοκινήτων Rally1 του WRC για το 2025 προκαλούν ήδη ποικίλες αντιδράσεις.
Την περασμένη Τετάρτη το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού παρουσίασε τις προτάσεις-αποφάσεις του αναφορικά με τους αναθεωρημένους τεχνικούς κανονισμούς που θα τεθούν σε ισχύ από το 2025 και αφορούν κυρίως τα αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC1.
Όπως ανακοινώθηκε, τα υπάρχοντα αυτοκίνητα Rally1 θα συνεχίσουν να αποτελούν τη ναυαρχίδα του WRC τόσο για το 2025 όσο και για το 2026, αλλά με σημαντικές τροποποιήσεις, με στόχο τη μείωση του κόστους και των επιδόσεων. Αυτές περιλαμβάνουν κυρίως την αφαίρεση της plug-in υβριδικής μονάδας των 100 kW, κίνηση που αναμένεται να περιορίσει το κόστος κάθε αυτοκινήτου κατά περίπου 150.000€. H «χαμένη» απόδοση, όπως αναφέρει η FIA, θα αντισταθμίζεται όχι μόνο από τη μείωση του συνολικού βάρους και τον μικρότερο περιοριστή αέρα του τούρμπο, αλλά και από αλλαγές στην αεροδυναμική.
Από το 2026, οι αναθεωρημένοι τεχνικοί κανονισμοί για τα αυτοκίνητα Rally1 θα «τρέχουν» παράλληλα με τους ισχύοντες κανονισμούς. Οι νέοι αυτοί κανονισμοί θα προσβλέπουν στη μείωση του κόστους και της πολυπλοκότητας επιτρέποντας στους κατασκευαστές να αναπτύξουν αυτοκίνητα με το δικό τους αμάξωμα που θα βασίζεται σε μοντέλα παραγωγής των κατηγοριών B, C, compact SUV ή Concept Car. Τα αυτοκίνητα αυτά θα είναι σχεδιασμένα με αυστηρά τεχνικά κριτήρια όσον αφορά το κέντρο βάρους και την αεροδυναμική.
Η ισχύς των αυτοκινήτων αναμένεται από το 2026 να περιοριστεί στους 330 ίππους, σύμφωνα με την FIA. Όπως αναφέρει η τελευταία, η απόδοση του κινητήρα «θα ελέγχεται από μια καμπύλη ροπής που θα αποτελεί σημείο αναφοράς για όλα τα αυτοκίνητα», ενώ, από εκεί και πέρα, ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων θα υπόκεινται σε περιορισμούς όσον αφορά το κόστος. Η δε τεχνολογία τους θα παραπέμπει σε εκείνη των κινητήρων των αυτοκινήτων Rally2. Επίσης, η αεροδυναμική απόδοση θα περιοριστεί, όπως και η τελική ταχύτητα «με στόχο τη μείωση του κόστους».
Το κόστος ανά αυτοκίνητο θα περιοριστεί στα 400.000 ευρώ, αναφέρει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή της η FIA.
WRC: Πως αντιδρά η M–Sport Ford
Ο επικεφαλής της M-Sport-Ford, Richard Millener, καλωσόρισε με δηλώσεις τους τις αλλαγές, ωστόσο εξέφρασε ανησυχίες αναφορικά με το «στενό» χρονοδιάγραμμα που έθεσε η FIA.
«Χαίρομαι για το γεγονός ότι με τους τεχνικούς κανονισμούς, υπάρχει μια καλή και σαφής κατεύθυνση. Νομίζω ότι θα υπάρξουν κάποιες προκλήσεις στην πορεία σχετικά με το πώς θα ενσωματώσουμε τις αλλαγές σε ένα τόσο στενό χρονοδιάγραμμα.
«Αλλά οι στόχοι τώρα μπήκαν, επομένως πρέπει τώρα να εργαστούμε. «Στην πραγματικότητα βέβαια το χρονοδιάγραμμα είναι αρκετά σφικτό για να υπάρξουν νέοι κανονισμοί για την αεροδυναμική για το 2025. Οι ομάδες θα θέλουν να δοκιμάσουν, να εξελίξουν και να κατανοήσουν τις αλλαγές. Είναι πολλά αυτά που πρέπει να γίνουν σε 10 μήνες και ρεαλιστικά θα περάσουν 6 μήνες για να καταλάβουμε τι σημαίνει η μείωση της αεροδυναμικής και στη συνέχεια να εξελίξουμε, να κατασκευάσουμε και να δοκιμάσουμε τα εξαρτήματα.»
WRC: Τι δηλώνει η Hyundai Motorsport
Ακόμα πιο επιφυλακτική, χωρίς ωστόσο να δείχνει αρνητική σε πρώτη ανάγνωση, είναι η στάση της Hyundai, με τον Cyril Abiteboul να δηλώνει σχετικά:
«Δεδομένης της εκτεταμένης φύσης, της πολυπλοκότητας και του βάθους τους, θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να εξεταστούν και να αξιολογηθούν οι εκτενείς αυτές προτάσεις της FIA. Ανυπομονούμε επίσης να λάβουμε περαιτέρω λεπτομέρειες από τη FIA για να βοηθήσουμε σε αυτή τη διαδικασία.
«Για να αξιολογήσουμε αυτές τις προτάσεις, θα πρέπει να δούμε τα βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα σχέδιά μας: αυτό θα πραγματοποιηθεί μεταξύ της Hyundai Motorsport και της Hyundai Motor Company.
«Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας, προσβλέπουμε σε περαιτέρω συζητήσεις με τη FIA, τον promoter του WRC και τις άλλες ομάδες».
WRC: Η Toyota Gazoo Racing δεν έχει ακόμα μιλήσει
Προς το παρόν, η Toyota δεν έχει προβεί σε επίσημο σχολιασμό των αποφάσεων της FIA για τις αλλαγές εν όψεις 2025 τόσο μέσω των επίσημων καναλιών ενημέρωσης που διαθέτει όσο και μέσω δηλώσεων εκπροσώπων της στον Τύπο.