F1 2024 – Τι περιμένουμε από το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα
Τα κόκκινα φώτα θα σβήσουν το Σάββατο στο Bahrain και ένα ακόμη Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1 θα ξεκινήσει. Τι προσδοκίες έχουμε ως πιστοί θεατές, τι περιμένουμε να δούμε και τι τελικά κάπου μας αγχώνει…
Σε επίπεδο σεναρίων, συζητήσεων και ειδησεογραφίας το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 του 2024 έχει ήδη ξεκινήσει, με… αλυτάρχη τον Lewis Hamilton. Τα κόκκινα φώτα έσβησαν τη στιγμή που ανακοίνωσε την προσχώρησή του στην Ferrari από το 2025. Στο επόμενο δευτερόλεπτο, τα σενάρια προσπερνούσαν το ένα το άλλο, ανταγωνιζόμενα ποιο θα μείνει πρώτο μετά την πρώτη στροφή: Ποιος θα πάει στη Mercedes, ποιος θα φύγει από τη Ferrari, με ποια ψυχολογία θα τρέξει φέτος ο Leclerc, τι σκέφτεται ο Sainz, θα μπορέσει η Williams να κρατήσει τον Albon, τι θα δηλώσει σε ανύποπτο χρόνο ο Αlonso, ποιοι μηχανικοί θα ακολουθήσουν τους οδηγούς τους και άλλα πολλά.
Κατά τη γνώμη μας, καθώς οι ημέρες που θα φορέσει ο Lewis τα κόκκινα είναι ακόμη μακριά, το κουβεντολόι αυτό θα κρατήσει ολόκληρο το χρόνο και ίσως πρέπει να προετοιμαστείτε να ακούσετε σχεδόν τα πάντα.
Εξυπακούεται πως όλο αυτό το γαϊτανάκι θα το παρακολουθεί από το κόκπιτ της Red Bull RB20 ο νυν παγκόσμιος πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν, που σύμφωνα με τα προγνωστικά, θα είναι εκτός απροόπτου και πάλι ο παγκόσμιος πρωταθλητής, ελπίζουμε πιο δύσκολα από πέρισυ. Αν έχει και το πλεονέκτημα να είναι ο μόνος από τους δυνητικούς και θεωρητικούς διεκδικητές του παγκόσμιου πρωταθλήματος, που θα νοιώθει ήρεμος στην ομάδα του με τους δικούς του ανθρώπους, δεν βλέπουμε τι θα είναι αυτό που θα τον σταματήσει.
Από αγωνιστικής πλευράς έχουμε να δούμε αν η Ferrari έχει επιτέλους μια απάντηση στη Red Bull, που λέγεται ότι με την RB20 θα είναι ακόμη πιο ισχυρή. Ακόμη, υπάρχει και ο στόχος της Mercedes για επιστροφή στις νίκες και στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος, αλλά και το ενδιαφέρον για το αν η McLaren συνεχίσει την ανοδική πορεία του δεύτερου μισού της περισυνής περιόδου. Και φυσικά, είναι και ο άγνωστος παράγοντας που λέγεται Aston Martin.
Από οργανωτικής πλευράς, για τους αγώνες sprint και την χρησιμότητά τους θα πρέπει να περιμένουμε την ισχυροποίηση του ανταγωνισμού και την διεκδίκηση των τίτλων από δύο-τρεις ομάδες, όταν «βασιλεύει ο ένας» δεν μπορούμε να βγάλουμε συμπέρασμα. Τώρα, στο θεμελιώδες ερώτημα «πού το πηγαίνει η Formula 1;» υπάρχει μία συγκεκριμένη απάντηση και δύο-τρεις θεωρίες με αποχρώσες ενδείξεις.
Το σίγουρο είναι πως η εποχή του Bernie Ecclestone πέρασε ανεπιστρεπτί και πως τα κεφάλαια που έχουν επενδύσει στη σύγχρονη Formula 1 επιζητούν γρήγορα κέρδη. Ένας δρόμος που ήδη ακολουθείται είναι η αύξηση των αγώνων (24 φέτος, για πρώτη φορά τόσοι πολλοί, αν διεξαχθούν όλοι) σε περίπου 30 τα επόμενα χρόνια, εγχείρημα που δεν είναι τόσο απλό.
Μαζί με τους οδηγούς χιλιάδες άνθρωποι θα μετακινούνται για εκατοντάδες ώρες με τα αεροπλάνα, σε διαφορετικές ζώνες ώρας και με διαφορετικά διαιτολόγια, ένα πρόβλημα που επισήμανε ο Μax Verstappen και επέστησε την προσοχή σε όλους για θέματα υγείας. Η διοίκηση του Σπορ προσπαθεί να φέρει περισσότερους αγώνες στο θεσμό, ευνοώντας τις προτάσεις για σιρκουί πόλης, που είναι πολύ περισσότερο οικονομικές. Σχεδιάζει επίσης να το κάνει αυτό, σε συνδυασμό με την ένταξη περισσότερων πόλεων των ΗΠΑ στο ημερολόγιο της F1.
Αυτή η στρατηγική έχει όμως να αντιπαλέψει με τη δημοτικότητα των εθνικών πρωταθλημάτων στη Βόρεια Αμερική, ενώ υπάρχουν και τα θέματα ασφάλειας, που είναι άγνωστο αν μπορούν να καλυφθούν επαρκώς στους δρόμους των σύγχρονων μεγαλουπόλεων, σε λιμάνια ή σε διαδρομές ανάμεσα από πολυτελή ξενοδοχεία.
Συνήθως όμως πηγαίνουν όλα καλά στο τέλος, είναι μια νέα εποχή για τη Formula 1 και πρέπει να την αποδεχτούμε…