F1 2024 – Oι ομάδες και τα μονοθέσια
Τι μας έχουν ετοιμάσει οι ομάδες για το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1; Ας πάρουμε μια πρώτη γεύση, πριν ανάψουν για τα καλά οι κινητήρες και ξεκινήσει το πρωτάθλημα…
Aν μπορούν να εξαχθούν κάποια πρώτα συμπεράσματα, στις δοκιμές προετοιμασίας που ολοκληρώθηκαν πριν από λίγες ημέρες στο Bahrain η Ferrari, η Mercedes και η McLaren έδειξαν να έχουν πλησιάσει τη Red Bull. Μια πρώτη εικόνα του κατά πόσο αυτό είναι αληθές, θα τη δούμε πολύ σύντομα, μετά τον τερματισμό του πρώτου από τα 24 Grand Prix της φετινής χρονιάς.
Red Bull Racing
Μax Verstappen – #1
Sergio Perez- #11
Στόχος της ομάδας για το 2024 είναι φυσικά η διατήρηση της κορυφής και η κατάκτηση των δύο παγκόσμιων τίτλων, κάτι που με με βάση τα προγνωστικά είναι εφικτό, με μόνο άγνωστο παράγοντα το πόσο κοντά στους Αυστριακούς έχει φτάσει ο ανταγωνισμός, σε σχέση με πέρισυ. Οι περισσότερες γλώσσες λένε ότι έχει καλυφθεί ένα μέρος της απόστασης που χωρίζει τη Red Bull από αυτούς που την καταδιώκουν, όμως αυτό δεν είναι αρκετό. Όπως λένε οι μηχανικοί, η RB20 θα είναι βελτιωμένη στα σημεία σε σχέση με την πρωταθλήτρια προκάτοχό της, ενώ ο Sergio Perez θα παραμείνει κρινόμενος για την απόδοσή του, εκτός αν αποφύγει τα λάθη και κατακτήσει με άνεση τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών. Για την πρώτη, υπάρχει ο Μax…
Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Lewis Hamilton – #44
George Russell – #63
Σταθερότητα και ηρεμία ήταν τα σημαντικά στη λειτουργία της γερμανικής ομάδας μέχρι πέρισυ, επειδή φέτος κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι αλλαγές μπορεί να φέρει στις εσωτερικές ισορροπίες η ανακοίνωση της φυγής του Hamilton από τη γερμανική ομάδα στο τέλος της αγωνιστικής περιόδου. Στο νέο μονοθέσιο, την W15 E Performance, τα προβλήματα συμπεριφοράς που παρατηρήθηκαν το 2023 αναμένεται να έχουν λυθεί και η απόδοση να συνεχίσει να ανεβαίνει κατακόρυφα. Σύντομα, ύστερα από τους πρώτους τέσσερις-πέντε αγώνες, θα έχει φανεί πόσο κοντά στη Red Bull μπορεί να βρεθεί η γερμανική ομάδα. Ο George Russell δικαιώνει μέχρι τώρα την ομάδα που τον επέλεξε, ενώ για τον Lewis Hamilton δεν τίθεται λόγος.
Scuderia Ferrari
Charles Leclerc – #16
Carlos Sainz – #55
Η Scuderia διατηρεί την ίδια σύνθεση οδηγών για τέταρτη σεζόν, με την πρώτη θητεία του προερχόμενου από τη Sauber Φρεντερίκ Βασέρ, στη θέση του Team Principal, να κρίνεται θετική. Οι οπαδοί της ομάδας περίμεναν περισσότερα πέρισυ, αλλά τελικά έτσι όπως πήγαν τα πράγματα και με την τεράστια διαφορά δυναμικότητας από την Red Bull RB19, η μοναδική νίκη στη Σιγκαπούρη με τον Sainz ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να γίνει. Στα θετικά πάντα η ταχύτητα του Charles Leclerc, που απέσπασε πέρισυ αρκετές pole-positions από τον Verstappen, όμως κανείς δεν ξέρει ποια θα είναι η ψυχολογία του μετά την ανακοίνωση του ερχομού του Hamilton στην ομάδα το 2025. Η SF-24 ίσως δώσει την απάντηση, αν προσφέρει στους οδηγούς της αυτό που χρειάζονται.
McLaren Formula 1 Team
Lando Norris – #4
Oscar Piastri – #81
Η βρετανική ομάδα, με ένα πολύ καλό σε ταχύτητα και αποτελέσματα δεύτερο εξάμηνο στην περισυνή σεζόν, κατάφερε να ανακάμψει και τελικά στο τέλος της περιόδου να καταλάβει την τέταρτη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αποσπώντας την από την Aston Martin. Επίσης, το δίδυμο των οδηγών της έλαμψε, με τον Oscar Piastri να βρίσκει τον εαυτό ύστερα από μια περίοδο προσαρμογής και μετά την καλοκαιρινή αναβάθμιση του μονοθεσίου. Ο φετινός στόχος είναι μια θέση ακόμη ψηλότερα στη βαθμολογία του παγκόσμιου πρωταθλήματος, με την κατάκτηση κάποιων νικών, που μελλοντικά θα ξαναφέρουν τη McLaren εκεί που ήταν κάποτε.
Aston Martin F1 Team
Fernandο Alonso – #14
Lance Stroll – #18
Στους πρώτους αγώνες του 2023 η Aston Martin ήταν η μόνη ομάδα που μπορούσε κάπως να ακολουθήσει τον ρυθμό των Red Bulls, με αποτέλεσμα τα αλλεπάλληλα βάθρα και η διατήρηση της δεύτερης θέσης στη βαθμολογία των κατασκευαστών για σημαντικό χρονικό διάστημα. Από το καλοκαίρι και μετά, η βρετανική ομάδα υστέρησε σε αποτελέσματα και οπισθοχώρησε, χωρίς όμως να χαθούν οι καλές εντυπώσεις. Ιδιαίτερα για τον Fernando Alonso, ήταν μια εξαιρετική χρονιά. Με την ΑΜR24 η βρετανική εταιρεία ελπίζει να έχει αποδοτικότητα σε όλη τη διάρκεια της σεζόν και να κερδίσει μια καλύτερη θέση στην τελική κατάταξη της χρονιάς.
Alpine F1 Team
Pierre Gasly – #10
Εsteban Ocon – #31
Οι Γάλλοι οδηγοί Pierre Gasly και Εsteban Οcon, που βρέθηκαν στην ομάδα της Formula 1 μετά την αιφνιδιαστική μεταπήδηση του Fernandο Alonso στην Aston Martin και την ατελέσφορη διεκδίκηση του Oscar Piastri, θα συνεχίσουν τη συνεργασία τους με την Alpine F1 Team και το 2024. Λύνοντας τα προβλήματα αξιοπιστίας που παρουσιάστηκαν το 2023, ο στόχος είναι ξανά οι ψηλότερες θέσεις στην βαθμολογία των κατασκευαστών, αποστολή που μοιάζει δύσκολη με τη σημερινή συγκυρία. Ίσως η Α524 να είναι η λύση.
Williams Racing
Logan Sargeant – #2
Alexander Albon – #23
Η νέα ιδιοκτησία της Williams φαίνεται να βρίσκει τον δρόμο προς την ανόρθωση της ομάδας, με τον προερχόμενο από τη Mercedes-AMG 43χρονο Τζέιμς Βόουλς να τα καταφέρνει καλά στην πρώτη του χρονιά στο βρετανικό team. Η Williams ολοκλήρωσε το 2023 στην έβδομη θέση της τελικής κατάταξης του παγκοσμίου πρωταθλήματος κατασκευαστών, με έναν εξαιρετικό Αlexander Albon και με τον Αμερικανό Logan Sargeant να παραμένει στην ομάδα, παρά το γεγονός ότι κατέκτησε μόλις ένα βαθμό. Με την FW46 στοχεύουν ακόμη ψηλότερα και το 2024 είναι πρόκληση γι αυτούς.
Visa Cash App RB
Daniel Ricciardo – #3
Juki Tsunoda – #22
Η Αlpha Tauri ελπίζει να αναγεννηθεί ξανά και να ξεχάσει τη χρονιά που πέρασε, αρχής γενομένης με ένα όνομα που θυμίζει… πιστωτική κάρτα και προκάλεσε πολλές αρνητικές κριτικές, με αποτέλεσμα να υπάρξει μια υπόσχεση για αλλαγή του κάπου στα μέσα της χρονιάς. Η VCARB-01 είναι το «άρμα» της ομάδας για ένα καλύτερο 2024, με τον Daniel Ricciardo σε πλήρη αγωνιστική εμπλοκή ύστερα από πολύ καιρό. Η περιφερειακή ομάδα της Red Bull, που δεν κατάφερε να διατηρήσει το ρυθμό της μετά την πολύ καλή χρονιά που είχε το 2021, κατά περιόδους δέχεται και πυρά για το ιδιοκτησιακό της καθεστώς.
Stake F1 Team
Guanyu Zhou- #24
Valtteri Bottas – #77
Στο οργανόγραμμα της ομάδας για το 2023 στη θέση του Team Principal βρέθηκαν από κοινού ο Αλεσάντρο Αλούνι Μπράβι ως εκπρόσωπος της ομάδας, ο αγωνιστικός διευθυντής Μπιτ Ζέντερ και ο τεχνικός διευθυντής Ζαν Μονσό. Η χρονιά που μας πέρασε ήταν η τελευταία που η Alfa Romeo εμφανιζόταν ως χορηγός ονόματος. Για το 2024 τα πράγματα άλλαξαν, έστω κι αν η νέα ονομασία έφερε κάποιες επικρίσεις. Η ικανοποίηση από τη συνεργασία με τους οδηγούς, οδήγησαν στη διατήρηση του διδύμου χωρίς αλλαγές.
Haas F1 Team
Κevin Magnoussen – #20
Νico Hulkenberg – #27
Στις αρχές του Ιανουαρίου προέκυψαν αλλαγές στο «τιμόνι» της ομάδας, με τον Γκίντερ Στάινερ να αποχωρεί ύστερα από επτά χρόνια και τον Αγιάο Κομάτσου να αναλαμβάνει στη θέση του. Ο νέος επικεφαλής της ομάδας έχει εκτεταμένες γνώσεις στον τομέα της μηχανικής και έχει υπηρετήσει την F1 από διάφορες θέσεις. Το πολύπειρο πλέον από αγώνες δίδυμο των οδηγών της ομάδας, παραμένει στη θέση του…