«Τέλος εποχής» για τα Hyundai i20 N και i30 Ν στην Ευρώπη
Η Hyundai σταματά άμεσα τη διάθεση στην Ευρώπη των μοντέλων της σειράς Ν με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η είδηση της άμεσης «απόσυρσης» από το εμπορικό προσκήνιο της ευρωπαϊκής αγοράς των Hyundai i20 N και i30 N κάνει τις τελευταίες ώρες τον γύρο του διαδικτύου με σχετικά δημοσιεύματα βρετανικών κυρίως μέσων του ηλεκτρονικού ειδικού Τύπου, όπως το CarThrottle και evo, να επικαλούνται επίσημη δήλωση της νοτιοκορεάτικης εταιρείας που έρχεται να επιβεβαιώνει το «τέλος εποχής» των θερμικών μοντέλων της οικογένειας Ν στη γηραιά ήπειρο.
«Η παραγωγή των μοντέλων ICE N σταμάτησε για την ευρωπαϊκή αγορά από τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τη δέσμευσή μας να προσφέρουμε μια σειρά [οχημάτων] μηδενικών εκπομπών ρύπων στους πελάτες μας έως το 2035 και να καταστούμε ανθρακικά ουδέτεροι έως το 2045. Προχωρώντας στην Ευρώπη, η Hyundai εξελίσσει την Hyundai N ως πρωτοπόρο στα EV υψηλών επιδόσεων. Οι πελάτες μας θα επωφεληθούν από τις τεχνολογικές εξελίξεις που θα κάνουν τα EV ακόμα πιο ελκυστικά στο μέλλον», αναφέρει η σχετική δήλωση που μεταδίδουν διεθνή μέσα του αυτοκινητικού Τύπου.
Το Hyundai i30 N ήταν το πρώτο μοντέλο της νεοσύστατης οικογένειας Ν εν έτει 2017. Το 2021 το μοντέλο ανανεώθηκε, αποκτώντας ταυτόχρονα μια έκδοση με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Την ίδια χρονιά, το ντεμπούτο του στην αγορά της Ευρώπης πραγματοποίησε το «μικρό» i20 Ν.
Με το Hyundai Kona N να έχει πάρει εδώ και καιρό την άγουσα για τα αποδυτήρια, το τμήμα N της Hyundai έχει πλέον στις τάξεις μόνο το ηλεκτρικό Ioniq 5 N των 650 ίππων.
Η ιστορία της Hyundai N εν συντομία
Η Hyundai N γεννήθηκε απο τους κόλππυς της Hyundai το 2012. Όλα ξεκίνησαν όταν το Namyang R;D Center της νοτιοκορεάτικης εταιρείας δημιούργησε μια εντελώς νέα ομάδα μηχανικών και ερευνητών για την εξέλιξη αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων.
Αργότερα την ίδια χρονιά, στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, η Hyundai αποκάλυψε το πρωτότυπο i20 WRC και ανακοίνωσε τη συμμετοχή της ως κατασκευαστής στο WRC. Στη συνέχεια, η Hyundai δημιούργησε την Hyundai Motorsport (HMSG) στην Ευρώπη και την επόμενη άνοιξη παρουσίασε το αγωνιστικό αυτοκίνητο i20 WRC στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Τον Δεκέμβριο του 2013, το λογότυπο N αποκαλύφθηκε με «άρμα» το αυτοκίνητο που συμμετείχε στο WRC το 2014: το i20 WRC. Την επόμενη χρονιά, η ομάδα έκανε ένα ντεμπούτο της στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι ιθύνοντες του Namyang R;D Center παρουσίασαν τη σειρά πρωτοτύπων με την ονομασία RM. Το RM14 έκανε το ντεμπούτο του στο Busan Motor Show του 2014, ενώ ακολούθησαν τα RM15, RM16 και RM19.
Ήδη από τον Δεκέμβριο του 2012 ο Albert Biermann, ο οποίος ηγήθηκε του τμήματος εξέλιξης των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων της BMW, είχε αναλάβει χρέη Εκτελεστικού Αντιπροέδρου και Επικεφαλής της Hyundai N. Ο Klaus Köster, πρώην μέλος της Mercedes AMG, εντάχθηκε ως διευθυντής του τμήματος Ανάπτυξης Οχημάτων Υψηλής Απόδοσης του Hyundai Motor European Technical Center (HMETC) τον Νοέμβριο του 2015.
Προϊοντικά, μετά την πρεμιέρα του i30 N το 2017, η Hyundai Ν παρουσίασε το δεύτερο μοντέλο της, το Veloster N, το 2018, το οποίο δεν διατέθηκε στην ευρωπαϊκή αγορά.
Ο κύκλος των θερμικών μοντέλων της οικογένειας Ν στην Ευρώπη έκλεισε το 2021 με το i20 N.