Νέα Porsche Taycan: Με 952 ίππους και ταχύτητα φόρτισης στα 320 kW
Η σχεδίαση της νέας, αμιγώς ηλεκτρικής Porsche Taycan σαφώς και δεν προμηνύει το εύρος των αλλαγών που κρύβει κάτω από τις μεταλλικής της επιφάνειες.
Ο στόχος της Porsche με τη νέα Taycan που αποκαλύπτεται σήμερα ήταν σαφής: να καταστεί ένα από τα ταχύτερα και πιο ισχυρά EV της παγκόσμιας αγοράς. Και όχι μόνο, καθώς στο στόχαστρο των Γερμανών μπήκαν και άλλοι παράμετροι, όπως η αυτονομία και η ταχύτητα φόρτισης.
Ανανεωμένη είναι επίσης τόσο η σχεδίαση όσο και ο εξοπλισμός. Όλες οι εκδόσεις αμαξώματος – Sedan, Cross Turismo και Sport Turismo – διαθέτουν μια ακόμη πιο εκτενή λίστα στάνταρ εξοπλισμού και συνοδεύονται από την τελευταία γενιά του Porsche Driver Experience, που προσφέρει νέες λειτουργίες.
Σε κάθε περίπτωση, διατίθενται τέσσερις επιλογές όσον αφορά το σύστημα μετάδοσης κίνησης, με εκδόσεις με κίνηση στους πίσω και σε όλους τους τροχούς. Στα κάτω άκρο της διαθέσιμης γκάμας βρίσκεται η απλή Taycan που εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,8 δλ. και αυτονομία 503-678 χλμ., ενώ στο ανώτερο σκαλοπάτι υπάρχει η Taycan Turbo S με «0-100» σε μόλς 2,6 δλ. και αυττονομία 558-630 χλμ.
Με τη νέα λειτουργία push-to-pass, όπως και στην Formula E, στο πακέτο Sport Chrono της Porsche, η μέγιστη ισχύ των μονάδων κίνησης ενιχύεται με έως και 70 kW, ανάλογα με το μοντέλο, για 10 δευτερόλεπτα με το πάτημα ενός κουμπιού. Ενδεικτικά αξίζει να αναφέρουμε ότι η έκδοση Taycan αποδίδει 60 kW περισσότερα από πριν, τιμή που στην Turbo S διαμορφώνεται στα 140 kW με Launch Control. Αυτό αυξάνει την ισχύ του συστήματος του κορυφαίου μοντέλου της γκάμας στα 700 kW, δηλαδή στους 952 ίππους.
Ανάλογα με την έκδοση αμαξώματος και τον κινητήρα, η αυτονομία WLTP έχει αυξηθεί έως και τα 678 χλμ., (+175 χλμ. ή 35%). Η νέα Taycan όχι μόνο απαιτεί λιγότερες στάσεις φόρτισης στα μακρινά ταξίδια από την προκάτοχό της, αλλά επαναφορτίζεται επίσης πιο γρήγορα καθώς η μέγιστη ισχύ που μπορεί να υποστηρίξει το ηλεκτρικό κύκλωμα των 800V είναι πλέον τα 320 kW (+50 kW περισσότερο από πριν). Σύμφωνα με την Porsche το «παράθυρο» για γρήγορη φόρτισης έχει επεκταθεί σημαντικά, κάτι που σημαίνει ότι οι δυνατότητες φόρτισης άνω των 300 kW μπορούν να διατηρηθούν για έως και 5 λεπτά, ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες.
Και ενώ για την αναπλήρωση της ενέργειας της μπαταρίας από το 10% στο 80% στους 15 βαθμούς Κελσίου απαιτούνταν στην «παλιά» Taycan 37 λεπτά, υπό τις ίδιες συνθήκες, η νέα χρειάζεται μόλις 18 λεπτά, παρά τη μεγαλύτερη αποθηκευτική δυναμική της μπαταρίας, η οποία στην έκδοση Performance Battery Plus έχει τώρα μικτή χωρητικότητα 105 kWh, έναντι 93 kWh που ήταν πριν.
Η ταυτόχρονη βελτίωση της απόδοσης και της αποδοτικότητας οφείλεται σε διάφορους παράγοντες. Ο πρώτος είναι ο νέος πίσω ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος αποδίδει έως και 80 kW περισσότερη ισχύ από τον προκάτοχό του σε όλα τα μοντέλα. Από εκεί και πέρα τον δικό τους ρόλο εδώ διαδραματίζουν το νέο inverter με το βελτιστοποιημένο λογισμικό, το νέο σύστημα διαχείρισης θερμότητας, η αντλία θερμότητας επόμενης γενβιάς και οι τροποποιήσεις στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας και τον τρόπο λειτουργίας της τετρακίνησης.
Η μέγιστη ικανότητα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνσης έχει επίσης βελτιωθεί κατά περισσότερο από 30% φτάνοντας από τα 290 kW στα έως και 400 kW. Όλες οι εκδόσεις διατίθενται πλέον στάνταρ με αεροδυναμικά βελτιστοποιημένους τροχούς και ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το βάρος διατηρήθηκε στα ίδια ή και χαμηλότερα επίπεδα, με όλες τις εκδόσεις να ζυγίζουν έως και 15 κιλά λιγότερο παρά τον πρόσθετο εξοπλισμό τους.
Η νέα Taycan διαθέτει τώρα στάνταρ την προσαρμοζόμενη αερανάρτηση – η παραλλαγή της με την ονομασία Porsche Active Ride μπορεί να παραγγελθεί προαιρετικά για τις τετρακίνητες εκδόσεις. Σύμφωνα με την Porsche, αυτή η ανάρτηση κρατά «ίσιο» το αμάξωμα της Taycan, ακόμη και κατά τους ελιγμούς δυναμικής πέδησης, διεύθυνσης και επιτάχυνσης.
Η νέα Porsche Taycan εντός και εκτός
Εξωτερικά, νέα σχεδίαση διαθέτουν τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω φώτα, ενώ ανασχεδιασμένα είναι και τα εμπρός φτερά που τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό ο πίνακας οργάνων, η κεντρική οθόνη και η προαιρετική οθόνη επιβατών διαθέτουν βελτιστοποιημένη διεπαφή με πρόσθετες λειτουργίες. Ο διακόπτης εναλλαγής των drive mode στο τιμόνι διατίθεται πλέον στάνταρ. Για τις νέες Taycan που είναι εξοπλισμένες με το πακέτο Sport Chrono και το Performance Battery Plus, υπάρχει ένα ειδικό κουμπί push-to-pass στον διακόπτη λειτουργίας των drive modes.
Χρησιμοποιώντας το νέο μοχλό ελέγχου στα αριστερά πίσω από το τιμόνι, ο έλεγχος των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι τώρα ακόμα πιο εύκολος. Το Apple CarPlay έχει πλέον ενσωματωθεί στο λογισμικό του συστήματος infotainent, ενώ η νέα λειτουργία In-Car Video επιτρέπει το streaming στην κεντρική οθόνη και στην οθόνη του συνοδηγού.