H F1 έκλεισε την πόρτα στην Andretti αλλά... όχι εντελώς
Οι άμεσες ελπίδες της Andretti να ενταχθεί στο grid της Formula 1 εξανεμίστηκαν, αφού η προσφορά της για συμμετοχή απορρίφθηκε μετά από πολλές συζητήσεις, αφήνοντας όμως ένα «παράθυρο» για το 2028.
Στην ανακοίνωσή της, η F1 διαπίστωσε ότι η προσθήκη μιας ενδέκατης ομάδας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα «δεν θα προσέφερε από μόνη της αξία στο θεσμό» και ότι η Andretti δεν θα ήταν «ανταγωνιστικός συμμετέχων». Ανησυχίες εκφράστηκαν επίσης σχετικά με το ενδεχόμενο να κατασκευαστεί ένα μονοθέσιο σύμφωνα με ένα σύνολο κανονισμών για το 2025, μόνο για να αναμορφωθεί το 2026. Σε μια περαιτέρω απόρριψη των προτάσεων της Andretti, η F1 πρότεινε ότι η ανάγκη να λάβει μια μονάδα ισχύος ως προμήθεια για τις πρώτες σεζόν θα ήταν «επιζήμια για το κύρος του πρωταθλήματος» και ότι η προσθήκη μιας ενδέκατης ομάδας θα έθετε ένα «λειτουργικό βάρος» στους διοργανωτές των αγώνων. Ωστόσο, σε μια ένδειξη μιας πιθανής συμφωνίας στο μέλλον η F1 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «θα εξετάζαμε διαφορετικά μια αίτηση για την είσοδο μιας ομάδας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2028 με μονάδα ισχύος της GM», θα ήταν μια αίτηση η οποία θα πρόσθετε κύρος στο Σπορ.
Τον Οκτώβριο του 2023 η FIA ανακοίνωσε ότι η Andretti ήταν η μόνη από τις υποψήφιες ομάδες που πέρασε τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων και έτσι προώθησε την προσφορά στο επόμενο στάδιο, που ήταν οι εμπορικές συζητήσεις με την ίδια την F1. Οι προσπάθειες της Andretti να ενταχθεί στο πλέγμα της F1 έτυχαν χλιαρής υποδοχής από ορισμένες ομάδες της F1, οι οποίες δυσαρεστήθηκαν με την προοπτική να μοιραστούν τα έσοδα με συντελεστή 11 αντί για 10, παρά το γεγονός ότι η Andretti ισχυρίστηκε ότι θα μπορούσε να βοηθήσει στην αύξηση του συνολικού τζίρου. Η προσφορά του Andretti υποστηρίζεται από τη General Motors και τη μάρκα Cadillac, η οποία συμφώνησε να δημιουργήσει μια μονάδα ισχύος για τους ολοκαίνουργιους κανόνες του 2026, αλλά όχι πριν από το 2028.
Το σχέδιο, υπό την ηγεσία του πρώην αγωνιζόμενου Michael Andretti, βρίσκεται στα σκαριά εδώ και αρκετά χρόνια, καθώς πέρασε την αρχική διαδικασία ελέγχου της FIA πέρυσι. Ο Mario Andretti, ο παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 το 1978 και πατέρας του Michael, χρησιμοποίησε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να εκφράσει την απογοήτευσή του για την απόφαση.