Lamborghini Lanzador – Provocaccia from Sant’Agata
Το «Lounge» επικροτεί αυτό το προοίμιο της Lambo, που στέλνει μια πρόκληση και ένα ηχηρό μήνυμα στο Μαρανέλο.
Δείγμα μελλοντικής γραφής κατέθεσε η Lamborghini με την πομπώδη παρουσίαση, στο Monterey Week, της νέας Lanzador. Κομψό και ταυτόχρονα δυναμικό αυτό το δείγμα γραφής για την πρώτη επίσημη είσοδο της θρυλικής εταιρείας από τη Σάντ’ Άγκατα στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.
Από τότε που παρουσίασε, το 1963, το πρώτο της αυτοκίνητο -το 350 GTV-, η χρήση των εξωτικών 12κύλινδρων V12 κινητήρων υπήρξε και παρέμεινε σήμα κατατεθέν του εργοστασίου. Παρόλο που υπήρξαν και κάποιοι 8κύλινδροι και 10κύλινδροι κινητήρες, πάντα βέβαια σε διάταξη «V», οι σούπερ βενζινοκινητήρες ήταν το οικόσημο της Σάντ’ Άγκατα.
Ultra GT μοντέλο το κατατάσσουν στη Σάντ’ Άγκατα, και μιλάμε για ένα δίθυρο, ελαφρώς υπερυψωμένο crossover, με 2+2 θέσεις supercar Gran Turismo, με κάποια χαρακτηριστικά SUV. Με αλλά λόγια, «ένα με λίγο απ’ όλα». Πρακτικά αλλά και σχεδιαστικά, το Lanzador είναι ένα συνονθύλευμα στοιχείων που το αποτέλεσμά τους είναι ένα εγχείρημα άκρως επιτυχημένο και όμορφο.
Ένα εγχείρημα όμως δύσκολο και τολμηρό, που εγκυμονούσε τον κίνδυνο να ξεφύγει και να καταλήξει σε ένα κακόγουστο, «υπερβολικό» αποτέλεσμα. Έχουμε στοιχεία και ιδέες από την πρωτότυπη Estoque του 2008 (μπρος φανάρια), της Sian στα πίσω λεπτά φωτιστικά σώματα και των Urus και Sterrato για το ύφος SUV/crossover.
Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η ευρυχωρία στις δύο πίσω αναδιπλούμενες θέσεις για ένα 2+2 που προσφέρει και έναν γενναιόδωρο αποθηκευτικό χώρο αποσκευών. Αυτό οφείλεται στο ότι τα προσκέφαλα παραμένουν στερεωμένα στην οροφή, και έτσι κερδίζεται έξυπνα και αποτελεσματικά χώρος κατά την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Ο εσωτερικός σχεδιασμός δε σχολιάζεται, απλώς θαυμάζεται. Λιτός, απέριττος, διαστημικός και κομψός, classic Lamborghini…
Ένα σύνολο οθονών για τον οδηγό και τον συνοδηγό και μία «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα σχήματος «Υ», που παραπέμπει σε… διαστημικό σκάφος, έχουν τον πρώτο λόγο. Στο κέντρο ένα εντυπωσιακό περιστροφικό χειριστήριο ελέγχου «ενώνεται» με ένα σύνολο από επιπλέον διακόπτες, με πλέον χαρακτηριστικό εκείνον για την έναυση του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης της κίνησης. Houston, we have lift-off!
Δεν υπάρχουν πολλά επίσημα στοιχεία ακόμη για το πρωτότυπο Lanzador, του οποίου η παραγωγή έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει, δυστυχώς, όχι νωρίτερα του 2028. Θα βασίζεται στην πλατφόρμα SSP, που εξελίσσεται από την ομόσταβλη Porsche. Δυο ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός και τον πίσω άξονα θα προσφέρουν συνολικά μια διακριτική ιπποδύναμη 1.341 ίππων. Το σίγουρο είναι ότι η Lamborghini με τη Lanzador έχει ρίξει το γάντι. Να δούμε ποιος θα το σηκώσει…_ Π. Ε.