Η Macan θέτει νέα πρότυπα: Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV από την Porsche
Η Porsche λανσάρει το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της: Η νέα Macan, με συστήματα μετάδοσης ισχύος έως 639 ίππων, υλοποιεί τη φιλοσοφία E-Performance σε οποιοδήποτε έδαφος και με υψηλό επίπεδο καθημερινής χρηστικότητας.
- Παγκόσμια πρεμιέρα των Macan 4 και Macan Turbo
- Συστήματα μετάδοσης ισχύος PSM με έως 639 ίππους και 1.130 Nm
- Μπαταρία 100 kWh για αυτονομία έως 613 km.
- Porsche Driver Experience, με νέο λειτουργικό σύστημα και τεχνολογία AR
- Υψηλό επίπεδο καθημερινής πρακτικότητας και μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης έως 2.000 kg.
Η Porsche λανσάρει το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της: Η νέα Macan, με συστήματα μετάδοσης ισχύος έως 639 ίππων, υλοποιεί τη φιλοσοφία E-Performance σε οποιοδήποτε έδαφος και με υψηλό επίπεδο καθημερινής χρηστικότητας. Οι επιδόσεις sport αυτοκινήτου που διαθέτει συνδυάζονται με γρήγορη φόρτιση υψηλής απόδοσης έως 270 kW και αυτονομία που φτάνει τα 613 χλμ. (WLTP).
Στουτγάρδη/Σιγκαπούρη. Δέκα χρόνια μετά την κυκλοφορία της, η Porsche Macan βρίσκεται στο κατώφλι μιας δεύτερης γενιάς μοντέλων, τα οποία πλέον είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Μέσω του προοδευτικού, διαχρονικού σχεδιασμού της, των χαρακτηριστικών επιδόσεων Porsche, της μεγάλης αυτονομίας και της υψηλής καθημερινής πρακτικότητας, η νέα Macan 4 και η νέα Macan Turbo έχουν στόχο να εκπληρώνουν τις απαιτήσεις των πελατών της Porsche που επιλέγουν ένα SUV. «Αναβαθμίζουμε την Macan σε ένα εντελώς νέο επίπεδο – με τις εξαιρετικές επιδόσεις E-Performance, τη νέα οδηγική εμπειρία και έναν πολύ εντυπωσιακό σχεδιασμό», δήλωσε ο Oliver Blume, Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Porsche AG, με την ευκαιρία της παγκόσμιας πρεμιέρας στη Σιγκαπούρη.
«Με την αμιγώς ηλεκτρική Macan, στόχος μας είναι να προσφέρουμε το πιο sport μοντέλο στην κατηγορία του», λέει ο Jörg Kerner, Αντιπρόεδρος για τη Σειρά Προϊόντων Macan. Η Porsche χρησιμοποιεί αποκλειστικά την τελευταία γενιά ηλεκτροκινητήρων μόνιμης διέγερσης PSM στον μπροστινό και στον πίσω άξονα, προκειμένου να επιτυγχάνει εξαιρετική αποδοτικότητα και να επιτρέπει τη βέλτιστη δυνατότητα αναπαραγωγής της ισχύος εξόδου. Τα νούμερα από μόνα τους αποδεικνύουν τις κορυφαίες ηλεκτρικές επιδόσεις E-Performance: Σε συνδυασμό με το σύστημα Launch Control, η Macan 4 παράγει έως και 408 ίππους ενισχυμένης ισχύος, ενώ η αντίστοιχη επίδοση της Macan Turbo φτάνει έως και τους 639 ίππους. Η μέγιστη ροπή είναι 650 και 1.130 Nm αντίστοιχα. Οι τιμές αυτές εγγυώνται εξαιρετικές οδηγικές επιδόσεις. Η Macan 4 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα, ενώ η αντίστοιχη επιτάχυνση της Macan Turbo διαρκεί μόλις 3,3 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα των δύο μοντέλων αγγίζει τα 220 και 289 km/h αντίστοιχα.
Νέα εξελιγμένη πλατφόρμα με αρχιτεκτονική 800 Volt
Οι ηλεκτροκινητήρες αντλούν την ενέργειά τους από μια μπαταρία ιόντων λιθίου στο υποδάπεδο, μικτής χωρητικότητας 100 kWh, από την οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ενεργά έως και 95 kWh. Η μπαταρία υψηλής τάσης αποτελεί κεντρικό στοιχείο της νέας πλατφόρμας Premium Platform Electric (PPE) με αρχιτεκτονική 800 Volt που χρησιμοποιείται από την Porsche για πρώτη φορά στη νέα Macan. Η ισχύς φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) αγγίζει τα 270 kW. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από το 10% έως 80% σε 21 λεπτά, σε κατάλληλο σταθμό γρήγορης φόρτισης. Σε σταθμούς φόρτισης 400 Volt, ένας διακόπτης υψηλής τάσης στην μπαταρία επιτρέπει τη φόρτιση ανά συστοιχία, χωρίζοντας ουσιαστικά την μπαταρία 800 Volt σε δύο μπαταρίες, καθεμία από τις οποίες έχει ονομαστική τάση 400 Volt. Αυτό επιτρέπει ιδιαίτερα αποδοτική φόρτιση χωρίς πρόσθετο ενισχυτή υψηλής τάσης, έως 135 kW. Σε οικιακό wallbox, η φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα φτάνει τα 11 kW.
Κατά την οδήγηση, μέσω των ηλεκτροκινητήρων μπορούν να ανακτηθούν έως και 240 kW ενέργειας. Το ενσωματωμένο κιβώτιο Power Box (IPB) συμβάλλει επίσης στην αποδοτικότητα των νέων μοντέλων Macan, ενώ παράλληλα εξοικονομεί βάρος και χώρο. Το πρωτοποριακό και συμπαγές κιβώτιο IPB συνδυάζει τρία επιμέρους συστήματα, τον ενσωματωμένο φορτιστή AC, τον θερμαντήρα υψηλής τάσης και τον μετατροπέα DC/DC. Η συνδυασμένη αυτονομία κατά WLTP φτάνει τα 613 χλμ. στην Macan 4 και τα 591 χλμ. στην Macan Turbo.
Sport αναλογίες και γραμμές που παραπέμπουν σε κουπέ
Χάρη στις εντονότερες αναλογίες και το DNA της Porsche Design, τα νέα μοντέλα Macan φαίνονται δυναμικά και κυρίαρχα. «Με την αμιγώς ηλεκτρική Macan, παρουσιάζουμε την πρώτη ηλεκτροκίνητη Porsche που συνεχίζει την παράδοση μιας καθιερωμένης ταυτότητας προϊόντος», λέει ο Michael Mauer, Αντιπρόεδρος της Style Porsche. «Η νέα Macan είναι σαφώς αναγνωρίσιμη από την ταυτότητα της μάρκας της ως μέρος της οικογένειας προϊόντων Porsche. Οι κλασικές αναλογίες της Porsche έχουν εξελιχθεί περαιτέρω και έχουν προσαρμοστεί με βέλτιστο τρόπο στις προκλήσεις ενός ηλεκτρικού οχήματος. Έτσι, η αθλητική, σύγχρονη και δυναμική εμφάνιση της Macan έχει ενισχυθεί ακόμα περισσότερο. Ο σχεδιασμός δεν αφήνει καμιά αμφιβολία: Η Macan παραμένει το sport αυτοκίνητο στην κατηγορία της, ακόμη και σε ηλεκτρική μορφή.»
Η ρηχή κλίση του καπό και τα έντονα τονισμένα φτερά προσδίδουν στο εισαγωγικό μοντέλο SUV, το οποίο έχει μήκος 4.784 mm, πλάτος 1.938 mm και ύψος 1.622 mm, μια δυναμική εμφάνιση ακόμα και όταν είναι σταματημένο. Η νέα Macan είναι εξοπλισμένη με ζάντες έως 22 ιντσών, με ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων μπροστά και πίσω. Το μεταξόνιο, το οποίο είναι 86 mm μακρύτερο από αυτό του προηγούμενου μοντέλου (2.893 mm), αντισταθμίζεται από μικρούς προβόλους μπροστά και πίσω. Οι προβολείς χωρίζονται σε δύο μέρη: Το επίπεδο πάνω φωτιστικό σώμα με φώτα ημέρας τεσσάρων σημείων είναι ενσωματωμένο στα φτερά και τονίζει το πλάτος του αυτοκινήτου. Η κύρια μονάδα των προβολέων με προαιρετική τεχνολογία LED matrix είναι τοποθετημένη ελαφρώς χαμηλότερα στο μπροστινό άκρο. Η χαρακτηριστική γραμμή οροφής της Porsche σχηματίζει μια ενιαία μονάδα με το επίπεδο πίσω παρμπρίζ. Σε συνδυασμό με τις πόρτες χωρίς πλαίσιο που διαθέτουν τις χαρακτηριστικές πλευρικές επενδύσεις, το αποτέλεσμα είναι ένας κομψός, σπορ σχεδιασμός. Οι έντονοι «ώμοι» προσδίδουν στο πίσω μέρος μια μυώδη εμφάνιση. Το λογότυπο της Porsche βρίσκεται πλέον στο κέντρο της τρισδιάστατης λωρίδας φωτός.
Ενεργητική και παθητική αεροδυναμική για μεγαλύτερη αυτονομία
Η Porsche συνδυάζει το σχεδιαστικό της DNA με την αεροδυναμική που έχει βελτιστοποιηθεί για την αυτονομία. Χάρη στο σύστημα Porsche Active Aerodynamics (PΑΑ) με ενεργά και παθητικά στοιχεία και συντελεστή αεροδυναμικής 0,25, η νέα Macan είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά SUV στην αγορά, γεγονός που επηρεάζει θετικά την αυτονομία και την κατανάλωση ενέργειας. Το σύστημα PAA περιλαμβάνει την προσαρμοζόμενη πίσω αεροτομή, ενεργά πτερύγια ψύξης στις μπροστινές εισαγωγές αέρα και τα εύκαμπτα καλύμματα στο πλήρως σφραγισμένο υποδάπεδο. Οι αεροκουρτίνες κάτω από τους προβολείς και το χαμηλωμένο μπροστινό άκρο βελτιστοποιούν τη ροή αέρα. Στο πίσω μέρος, τα πλευρικά διάτρητα άκρα και ο διαχύτης με περσίδες εξασφαλίζουν αεροδυναμική απόδοση.
Δύο χώροι αποσκευών και αυξημένοι χώροι στο εσωτερικό
Η νέα Macan είναι ένα SUV επιδόσεων με υψηλό επίπεδο πρακτικότητας για καθημερινή χρήση, εξοπλισμό υψηλής ποιότητας και ευρύχωρη διαμόρφωση. Η ηλεκτροκίνηση έχει αποφέρει αύξηση του χώρου αποσκευών στη Macan. Ανάλογα με το μοντέλο και τον εγκατεστημένο εξοπλισμό, η χωρητικότητα πίσω από τα πίσω καθίσματα φτάνει τα 540 λίτρα (λειτουργία φορτίου). Επιπλέον, κάτω από το μπροστινό καπό υπάρχει ένας δεύτερος χώρος αποσκευών, το λεγόμενο «frunk», με χωρητικότητα 84 λίτρων. Έτσι, η χωρητικότητα για τις αποσκευές είναι αυξημένη κατά 127 λίτρα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Εάν η πλάτη του πίσω καθίσματος είναι πλήρως αναδιπλωμένη, η χωρητικότητα του πίσω χώρου αποσκευών αυξάνεται έως τα 1.348 λίτρα. Η μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης των 2.000 kg ολοκληρώνει τις εξαιρετικά πρακτικές ιδιότητες της νέας Macan.
Ανάλογα με το μοντέλο και τον εγκατεστημένο εξοπλισμό, ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται τώρα έως και 28 mm χαμηλότερα απ’ ό,τι στο παρελθόν, ενώ οι πίσω επιβάτες κάθονται έως και 15 mm χαμηλότερα με αυξημένο χώρο για τα πόδια. Το εσωτερικό είναι αναμφισβήτητα Porsche: Το πλάτος του κόκπιτ τονίζεται από ένα ενσωματωμένο μαύρο πάνελ. Η ανασηκωμένη κεντρική κονσόλα τονίζει την αίσθηση μιας χαμηλής θέσης μέσα στο όχημα και που εστιάζει στις επιδόσεις. Ταυτόχρονα, τα μεγάλα παράθυρα προσδίδουν μια ελαφριά και ευάερη αίσθηση στο εσωτερικό. Εκτός από τις σύγχρονες ψηφιακές διεπαφές χρήστη, υπάρχουν επίσης επιλεγμένα αναλογικά στοιχεία ελέγχου – για παράδειγμα, στους αεραγωγούς και στα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού. Μια λωρίδα φωτός LED είναι ενσωματωμένη στην προσεκτικά σχεδιασμένη διακοσμητική λωρίδα του κόκπιτ και των πορτών. Λειτουργεί τόσο ως ατμοσφαιρικός φωτισμός όσο και ως φως επικοινωνίας. Ανάλογα με την κατάσταση, παρέχει πληροφορίες ή προειδοποιήσεις, όπως για χαιρετισμούς, διαδικασίες φόρτισης ή σε συνδυασμό με τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Ο εξοπλισμός της νέας Macan επιτρέπει υψηλό βαθμό προσαρμογής.
Η Porsche στοχεύει επίσης στη χρήση πιο οικολογικών υλικών στα αυτοκίνητά της. Ένα ποσοστό τέτοιων υλικών χρησιμοποιείται σε επιλεγμένα μέρη στο εσωτερικό της αμιγώς ηλεκτρικής Macan.
Εμπειρία οδηγού: υψηλή υπολογιστική ισχύς και συνδεσιμότητα
Η Macan είναι εξοπλισμένη με οθόνη τελευταίας γενιάς και μια τεχνολογία χειρισμού που διαθέτει έως και τρεις οθόνες, συμπεριλαμβανομένων του ανεξάρτητου πίνακα οργάνων 12,6 ιντσών με κυρτό σχεδιασμό και της κεντρικής οθόνης 10,9 ιντσών. Για πρώτη φορά, ο επιβάτης μπορεί επίσης να δει πληροφορίες, να προσαρμόσει τις ρυθμίσεις στο σύστημα infotainment ή να παρακολουθήσει βίντεο σε ροή, μέσω της δικής του προαιρετικής οθόνης 10,9 ιντσών καθώς το αυτοκίνητο κινείται. Επίσης για πρώτη φορά, το σύστημα Porsche Driver Experience περιλαμβάνει και μια οθόνη head-up με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας. Τα εικονικά στοιχεία, όπως τα βέλη πλοήγησης, είναι οπτικά ενσωματωμένα απρόσκοπτα στον πραγματικό κόσμο. Η εικόνα εμφανίζεται στον οδηγό σε απόσταση 10 μέτρων και αντιστοιχεί στο μέγεθος μιας οθόνης 87 ιντσών.
Το σύστημα infotainment νέας γενιάς βασίζεται στο λειτουργικό σύστημα Android Automotive OS. Το σύστημα Διαχείρισης Επικοινωνιών Porsche (PCM) που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό της νέας Macan αναβαθμίζει την υπολογιστική απόδοση σε ένα νέο επίπεδο. Για παράδειγμα, ο φωνητικός βοηθός «Hey Porsche» προτείνει διαδρομές, αλλά και στάσεις φόρτισης, με αστραπιαία ταχύτητα. Στο νέο App Centre της Porsche, οι επιβάτες μπορούν να έχουν απευθείας πρόσβαση σε δημοφιλείς εφαρμογές από τρίτους παρόχους και να τις εγκαθιστούν απευθείας στη νέα Macan.
Η πρώτη Macan με σύστημα παθητικής τετραδιεύθυνσης και αμορτισέρ δύο βαλβίδων
Η Porsche εξέλιξε την Macan με ιδιαίτερη έμφαση στην πεμπτουσία των δυναμικών χαρακτηριστικών της μάρκας, καθώς και σε μια χαρακτηριστική αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης. «Χάρη στην ιδιαίτερα sport θέση του καθίσματος και το χαμηλό κέντρο βάρους, καθώς και τα εντυπωσιακά δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης και την ακρίβεια του τιμονιού, η νέο Macan προσφέρει μια πραγματική αίσθηση sport αυτοκινήτου», εξηγεί ο Αντιπρόεδρος για τη Σειρά Προϊόντων Jörg Kerner.
Τόσο η Macan 4 όσο και η Macan Turbo διαθέτουν σύστημα τετρακίνησης. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες ελέγχονται μέσω των ηλεκτρονικών συστημάτων ισχύος σχεδόν σε πραγματικό χρόνο. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Porsche Traction Management (ePTM) λειτουργεί περίπου πέντε φορές ταχύτερα σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης και μπορεί να ανταποκριθεί σε περίπτωση ολίσθησης μέσα σε 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Επιπλέον, η κατανομή της τετρακίνησης καθορίζεται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Το σύστημα Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα, συμβάλλει επίσης στην πρόσφυση, την ευστάθεια κατά την οδήγηση και τα πλευρικά δυναμικά χαρακτηριστικά της Macan Turbo.
Τα μοντέλα Macan με αερανάρτηση, η οποία επίσης περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Turbo, είναι εξοπλισμένα με το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου απόσβεσης Porsche Active Suspension Management (PASM). Το σύστημα αυτό μπορεί επίσης, προαιρετικά, να συνδυαστεί με την ανάρτηση με χαλύβδινα ελατήρια. Η ανάρτηση PASM διαθέτει πλέον και αμορτισέρ με τεχνολογία δύο βαλβίδων. Χάρη στην πιο εκτεταμένη χαρτογράφηση του εύρους απόσβεσης, προκύπτει ένα αντίστοιχα ευρύτερο φάσμα μεταξύ άνεσης και απόδοσης. Έτσι, οι διαφορές μεταξύ των προγραμμάτων οδήγησης γίνονται ακόμα πιο αισθητές.
Για πρώτη φορά, η Macan διαθέτει προαιρετικό σύστημα παθητικής τετραδιεύθυνσης στον πίσω άξονα, με μέγιστη γωνία διεύθυνσης πέντε μοιρών. Χάρη στο σύστημα αυτό, ο κύκλος στροφής είναι μικρός (11,1 μέτρα στην αστική κυκλοφορία και κατά τους ελιγμούς), ενώ ταυτόχρονα προκύπτει εξαιρετική ευστάθεια οδήγησης σε υψηλότερες ταχύτητες, η οποία υποστηρίζεται από το συνεπές και ακριβές σύστημα διεύθυνσης του μπροστινού άξονα για το οποίο είναι γνωστή η μάρκα.
Από το 2014, η Porsche έχει παραδώσει πάνω από 800.000 Macan παγκοσμίως. Αυτή η ιστορία επιτυχίας πρόκειται να συνεχιστεί με αυτή την αμιγώς ηλεκτρική διάδοχο, η οποία παράγεται με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στο εργοστάσιο της Porsche στη Λειψία. Τα νέα μοντέλα θα παραδοθούν στους πρώτους πελάτες κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
H εταιρεία A.I. Motokinisi Ltd είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος των αυτοκινήτων Porsche στην Κύπρο με εκθεσιακούς χώρους σε Λευκωσία και Λεμεσό.