Maserati Mistral: Ένας ξεχασμένος θησαυρός επιστρέφει στο δρόμο
Μια πανέμορφη Maserati Mistral του 1970, που είχε μείνει για περισσότερο από 30 χρόνια ξεχασμένη σε μια αποθήκη, βγαίνει σε δημοπρασία, για ένα ποσό που δεν μοιάζει απαγορευτικό.
Ένα πανέμορφο αυτοκίνητο με μεγάλη ιστορία, μια Maserati Mistral βρέθηκε ξεχασμένη σε μια αποθήκη. Εκεί όπου έμεινε για περισσότερο από 30 χρόνια, μέχρι να πάει στα χέρια του οίκου δημοπρασιών κλασικών αυτοκίνητων RM Sotheby’s.
Το αυτοκίνητο θα βγει στο «σφυρί» την 31η Ιανουαρίου με τιμή που υπολογίζεται στα 50.000 με 75.000 ευρώ. Πρόκειται για μια έκδοση της Maserati Mistral του 1970, η οποία εφοδιάζεται με ένα 4λιτρο κινητήρα, απόδοσης 265 ίππων.
Συνολικά κατασκευάστηκαν 953 αυτοκίνητα, από τα οποία τα 828 είχαν coupe αμάξωμα και 125 ανοιχτό. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που φαίνεται στις φωτογραφίες είναι ένα από τα τελευταία 20 που κατασκευάστηκαν και ξεχωρίζει ακόμα περισσότερο χάρη στις ιδιαίτερες ζάντες Campagnolo, ίδιες με αυτές που είχαν τοποθετηθεί στην Ghibli εκείνη την εποχή.
Η Maserati Mistral έκανε πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο, το φθινόπωρο του 1963. Αντλεί το όνομά της από το διάσημο ψυχρό άνεμο που πνέει στη νότια Γαλλία. Οι επόμενες Maserati είχαν επίσης ονόματα εμπνευσμένα από διάσημους ανέμους, όπως: Ghibli, Bora, Khamsin, Karif, Shamal και Levante.
Αρχικά εφοδιάζονταν με έναν κινητήρα 3,5 λίτρων 235 ίππων, που προέρχονταν με από την αγωνιστική Maserati 250F. Ο συγκεκριμένος κινητήρας είχε κερδίσει 8 Grand Prix μεταξύ 1954 και 1960, ενώ το 1957 είχε κατακτήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 με οδηγό τον Juan Manuel Fangio.
Αργότερα, τη θέση κάτω από το καπό της Mistral πήρε ένας κινητήρας, με χωρητικότητα 3,7 λίτρων και απόδοση 245 ίππων. Ωστόσο, η τελευταία εκδοχή με τον 4λιτρο κινητήρα, αυτή του αυτοκινήτου που θα δημοπρατηθεί είναι και η πιο περιζήτητη από τους συλλέκτες.
Η ιστορία του αυτοκινήτου ξεκίνησε το 1969, σύμφωνα με τον οίκο RM Sotheby’s. Πιο συγκεκριμένα, από μια αντιπροσωπεία στο Παρίσι στις 12 Μαρτίου του 1969. Το όνομα του πρώτου ιδιοκτήτη ήταν Moschetti, στη συνέχεια πέρασε στα χέρια της Marie Helenne Lindemann, πριν την αγοράσει ο σημερινός ιδιοκτήτης (και πωλητής) το 1988.
Τη γνησιότητα του αυτοκινήτου επιβεβαίωσε η Maserati Classiche. Μάλιστα διατηρεί τον αρχικό κινητήρα και το πλαίσιο, καθώς και όλα τα στάνταρ εξαρτήματά του. Η συγκεκριμένη Maserati Mistral έχει διανύσει 42.389 χιλιόμετρα και συνοδεύεται από επίσημα έγγραφα της Maserati Classiche, ένα σετ εργαλείων και έναν εφεδρικό τροχό Campagnolo.
Δεν δίνονται στοιχεία σχετικά με την κατάσταση του αμαξώματος και των μηχανικών μερών του. Αυτά είναι και τα βασικά ερωτηματικά, για ένα αυτοκίνητο το οποίο είχε βρεθεί για τόσα χρόνια σε ακινησία.