Ευθείες «βολές» της Giorgia Meloni στην Stellantis
«Εάν θέλεις να πουλήσεις ένα αυτοκίνητο στη διεθνή αγορά διαφημίζοντάς το ως ιταλικό κόσμημα, τότε αυτό το αυτοκίνητο πρέπει να παράγεται στην Ιταλία».
Η πρωθυπουργός της Ιταλίας Giorgia Meloni κατηγόρησε την Stellantis για τις προσπάθειές της να μεταφέρει την παραγωγή αυτοκινήτων σε χώρες με χαμηλότερο κόστος σε μια εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία αγωνίζεται να στραφεί προς την ηλεκτροκίνηση.
«Θέλουμε να υπερασπιστούμε το εθνικό συμφέρον, να δημιουργήσουμε μια ισορροπημένη σχέση με την Stellantis για να υπερασπιστούμε την παραγωγή στην Ιταλία», είπε ο Giorgia Meloni. «Εάν θέλεις να πουλήσεις ένα αυτοκίνητο στη διεθνή αγορά διαφημίζοντάς το ως ιταλικό κόσμημα, τότε αυτό το αυτοκίνητο πρέπει να παράγεται στην Ιταλία».
Η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Άμστερνταμ, η οποία εσωκλείει στους κόλπους της ιταλικές μάρκες όπως η Fiat και η Alfa Romeo, δέχθηκε τα πυρά της ιταλίδας πρωθυπουργού εν μέσω αναφορών ότι έστειλε στους Ιταλούς προμηθευτές της μια επιστολή που επισημαίνει τις επενδυτικές ευκαιρίες στο Μαρόκο, μια χώρα στην οποία πολλές εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας στρέφονται για την παραγωγή EV με χαμηλότερο κόστος.
Η κυβέρνηση της Ιταλίας θέλει η Stellantis να παράγει 1 εκατομμύριο οχήματα στην Ιταλία ετησίως.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, ο οποίος δεν διστάζει ποτέ να επικρίνει τους πολιτικούς, είπε στους δημοσιογράφους την Τρίτη ότι η σκληρή γραμμή της Ιταλίας στα κίνητρα που παρέχει για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων είχε το 2023 ως αποτέλεσμα την απώλεια παραγωγής στο εργοστάσιο Mirafiori.
Όταν ρωτήθηκε συγκεκριμένα για την επιστολή προς τους Ιταλούς προμηθευτές, ο Carlos Tavares απάντησε ότι οι προμηθευτές, όπως ακριβώς και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, πρέπει να είναι «δημιουργικοί» σχετικά με τρόπους μείωσης του κόστους, δεδομένου του μετασχηματισμού της.
«Η Stellantis είναι αφοσιωμένη στην Ιταλία», ανέφερε ο κατασκευαστής σε δήλωση που εστάλη μέσω email. «Η εταιρεία έχει επενδύσει αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ στην Ιταλία για νέα προϊόντα και εγκαταστάσεις παραγωγής».
Giorgia Meloni: Στην αντεπίθεση
«Σκέφτομαι την επιχείρηση συγχώνευσης μεταξύ της FCA και του γαλλικού ομίλου PSA, η οποία στην πραγματικότητα απέκρυψε μια γαλλική εξαγορά του ιστορικού ιταλικού ομίλου», δήλωσε η Giorgia Meloni. «Δεν είναι τυχαίο ότι οι βιομηχανικές επιλογές του ομίλου λαμβάνουν υπόψη τα γαλλικά αιτήματα πολύ περισσότερα από τα ιταλικά».
Η ισορροπία μεταξύ Ιταλίας και Γαλλίας στο διοικητικό συμβούλιο του Stellantis υπήρξε σημείο τριβής μεταξύ των χωρών στο παρελθόν. Η Γαλλία κατέχει το 6,1% των μετοχών της Stellantis μέσω της κρατικής Bpifrance και έχει εκπροσώπους στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας. Η Ιταλία, από τη μεριά της, δεν έχει κανένα μερίδιο και δεν έχει εκπροσώπους.
Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ FERRARI (διαβάστε εδώ το άρθρο του Δημήτρη Γιόκκα)