Eνα ηλεκτροκίνητο Peugeot στα χρόνια του πολέμου

H πρώτη ηλεκτροκίνητη κατασκευή της Peugeot κυκλοφόρησε στους δρόμους της Γαλλίας σε μια πολύ δύσκολη περίοδο για τη χώρα, ως προϊόν εξαιρετικής ανάγκης.

Τα ηλεκτροκίνητα microcars δημιουργήθηκαν από ανάγκη, στα δύσκολα χρόνια της κατοχής της Ευρώπης από τους Νazi. Το πιο ξεχωριστό ανάμεσά τους ήταν το Voiture Légère de Ville (VLV) της γαλλικής Peugeot. Στη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, που σχεδόν διέλυσε την Ευρώπη για περισσότερο από πέντε χρόνια, δημιουργήθηκε ένα πλήθος νέων αναγκών. Μια από αυτές και ιδιαίτερα σημαντική ήταν η έλλειψη καυσίμων, καθώς οι Nazi δέσμευαν όλες τις υπάρχουσες ποσότητες για τις ανάγκες της εισβολής τους στην τότε Σοβιετική Ένωση και την κατά εκείνους δημιουργία ζωτικού χώρου (Lebensraum) μέσω της μαζικής εξόντωσης των ντόπιων πληθυσμών, δυσκολεύοντας τα μέγιστα τις κάθε είδους οδικές μετακινήσεις. Η ανθρώπινη εφευρετικότητα βρήκε μερικές ευκαιριακές λύσεις, με τις οποίες κατόρθωσε να αντιμετωπίσει οριακά τις πιο βασικές από αυτές. Σε διάφορες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες κυκλοφόρησαν οχήματα που έκαιγαν ακόμη και ξύλα, προκειμένου να κινηθούν έστω και σε πολύ αργές ταχύτητες. Τότε, στο κατεχόμενο Παρίσι αλλά και αλλού, εμφανίστηκαν πολύ μικρά αυτοκίνητα (microcars) που χρησιμοποιούσαν εναλλακτικές μορφές ενέργειας, μεταξύ των οποίων δεσπόζουσα θέση είχαν το φυσικό αέριο και ο ηλεκτρισμός.

 

Peugeot_VLV

Η έλευση του ηλεκτρικού μικρο-αυτοκινήτου της Peugeot ανακοινώθηκε την Πρωτομαγιά του 1941, με την ονομασία του να προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων που στα γαλλικά σχηματίζουν τη φράση ελαφρύ αυτοκίνητο πόλης. Όσο για την γαλλική εταιρεία, ήταν ο μοναδικός μεγάλος κατασκευαστής αυτοκινήτων που έβαλε στη γκάμα των μοντέλων του ένα ηλεκτροκίνητο microcar. Το διθέσιο Voiture Légère de Ville έπαιρνε κίνηση από τέσσερις δωδεκάβολτες μπαταρίες, εγκατεστημένες κάτω από το καπό, ενώ είχε αυτονομία 80 χιλιομέτρων και στο δρόμο μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα έως και 36 χιλιόμετρα την ώρα.

Peugeot_VLV

Στις 25 Αυγούστου 1944 το Παρίσι απελευθερώθηκε από τους Νazi, ενώ σύντομα απαλλάχθηκε από αυτούς και ολόκληρη η Γαλλία. Σταδιακά, έστω και δύσκολα στην αρχή, αντιμετωπίστηκαν όλες οι ελλείψεις. Η βενζίνη και το πετρέλαιο άρχισαν και πάλι να κυκλοφορούν, εξαλείφοντας την πιο βασική από τις δυσκολίες των μετακινήσεων. Οχήματα όπως το VLV δεν είχαν πλέον λόγο ύπαρξης, αν και οι ναζιστές για λόγους που μόνο αυτοί ήξεραν είχαν προλάβει να απαγορεύσουν την περαιτέρω παραγωγή του microcar της Peugeot, που αρίθμησε 377 μονάδες από το 1941 έως το 1945. Στις ημέρες μας, που η ηλεκτροκίνηση έκανε και πάλι την εμφάνισή της για εντελώς διαφορετικούς λόγους, το VLV επανήλθε στην επικαιρότητα, για να τιμηθεί όπως του αξίζει ως το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Peugeot.

ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Ισχύς: 3,2 ίπποι Μήκος: 2.670 χλστ. Ύψος: 1.210 χλστ. Μεταξόνιο: 1.783 χλστ. Μετατρόχιο εμπρός: 1.080 χλστ. Mετατρόχιο πίσω: 330 χλστ. Βάρος: 348 κιλά


Peugeot_VLV