Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 EAT8
Με έναν αέρα ανανέωσης, η κορυφαία βενζινοκίνητη παραλλαγή του Peugeot 2008 συνεχίζει να ξεχωρίζει στην απαιτητική κατηγορία των B-SUV.
Πέρα από την αναβαθμισμένη ηλεκτρική έκδοση, το ανανεωμένο Peugeot 2008 είναι διαθέσιμο και σε τρεις ακόμα εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου. Πιο συγκεκριμένα, εισαγωγική βενζινοκίνητη έκδοση είναι η χειροκίνητη PureTech 100, κατόπιν είναι η αυτόματη PureTech 130, ενώ την γκάμα ολοκληρώνει η ντίζελ BlueHDi 130 με στάνταρντ αυτόματο κιβώτιο EAT-8.
Αυτό σημαίνει ότι, με εξαίρεση την εισαγωγική έκδοση των 100 ίππων, όλες οι υπόλοιπες παραλλαγές συνδυάζονται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων.
Η νέα υπογραφή του Peugeot 2008
Το ανανεωμένο Peugeot «2008» υιοθετεί στοιχεία από το νέο «508», όπως η νέα φωτεινή υπογραφή της Peugeot στο εμπρός μέρος, που χαρακτηρίζεται εκατέρωθεν από τις τρεις λοξές «νυχιές» που ενσωματώνονται στα μαύρα γυαλιστερά πλαίσια του προφυλακτήρα του νέου «2008». Στην προκειμένη περίπτωση της έκδοσης GT, η υπογραφή αυτή ολοκληρώνεται με Full LED προβολείς και φλας, με αυτόματη εναλλαγή μεγάλης/μεσαίας σκάλας.
Το νέο σήμα της Peugeot είναι αυτό που κυριαρχεί στο εμπρός μέρος. Διακρίνεται για το μεγαλύτερο πλάτος του, ενώ «δένει» πιο αρμονικά με τους προβολείς. Στην έκδοση GT, το μπροστινό μέρος διαθέτει κατακόρυφο σχεδιαστικό μοτίβο στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, το οποίο εκτείνεται μέχρι τα σκουρόχρωμα ένθετα, τονίζοντας ακόμα περισσότερο την κάθετη διάταξη του μπροστινού μέρους.
Στο πίσω μέρος ανασχεδιασμένη είναι επίσης η φωτεινή ένδειξη, με τα φώτα LED να αποτελούνται από τρεις επάλληλες οριζόντιες διπλές λωρίδες, που ενισχύουν και την αίσθηση του πλάτους. Τεχνολογίας LED είναι και τα φώτα της όπισθεν, όπως και τα φλας.
Δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι διακρίναμε τις μπλε-γκρι ανταύγειες που σύμφωνα με την Peugeot υπάρχουν στο νέο λευκό χρώμα Okenite, το σίγουρο όμως είναι ότι ξεχωρίζει περισσότερο από τις συνήθεις βαρετές λευκές αποχρώσεις, ενώ ταιριάζει ιδανικά με τη μαύρη διχρωμία στην οροφή και τις 18άρες ζάντες αλουμινίου.
Στο εσωτερικό
Μπορεί το στυλ να ενδυναμώθηκε στην ανανεωμένη εκδοχή του 2008, οι γενναιόδωρες διαστάσεις του όμως παραμένουν αναλλοίωτες (μήκος: 4,3 μ., πλάτος: 1,77 μ., ύψος 1,55 μ., μεταξόνιο: 2,6 μ.), κάτι που συνεχίζει να τοποθετεί το γαλλικό SUV μεταξύ των κατηγοριών B και C.
Αυτό σημαίνει ότι χωροταξικά παραμένει από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της μικρότερης κατηγορίας, ενώ μπορεί να συναγωνιστεί στα ίσια και ορισμένους ανταγωνιστές από την μεγαλύτερη κατηγορία .
Mπορεί να μεταφέρει ακόμα και πέντε επιβαίνοντες κανονικού αναστήματος, οι οποίοι θα έχουν στην διάθεση τους άφθονο χώρο για τα κάτω άκρα χάρις και στην αρκετά επίπεδη διαμόρφωση του πατώματος, ενώ ο χώρος για το κεφάλι αν και περιορίζεται ελαφρά από την ηλιοροφή, εντούτοις δεν υπάρχουν ουσιαστικά παράπονα.
Ανάλογα πλουσιοπάροχος είναι ο χώρος αποσκευών που ξεκινάει από τα 434 λίτρα, διαθέτοντας ένα χαμηλό κατώφλι, τετραγωνισμένο σχήμα και διπλό δάπεδο (το οποίο μάλιστα μπορεί να στηρίζεται προσωρινά υπό κλίση προκειμένου να διευκολύνει την πρόσβαση στον κατώτερο χώρο), ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων φθάνει στα 1.467 λίτρα.
Τα εμπρός καθίσματα της έκδοσης GT παρέχουν καλή πλευρική στήριξη, είναι σχετικά μαλακά, αλλά θα θέλαμε να διαθέτουν ρύθμιση στήριξης της μέσης, ενώ η εύρεση της ιδανικής θέσης σε σχέση με τον πίνακα οργάνων παραμένει μία μίνι σπαζοκεφαλιά. Τα πίσω καθίσματα είναι τοποθετημένο λίγο ψηλότερα, σε σχέση με τα εμπρός, προσφέροντας βελτιωμένη περιμετρική ορατότητα.
Από εκεί και πέρα γνώριμο, αν και διαφοροποιημένο στα σημεία, είναι και το εσωτερικό του Peugeot 2008. Η εμφανέστερη αλλαγή έχει να κάνει με του νέου σχήματος επιλογέα ταχυτήτων στην αποκλειστικά αυτόματη έκδοση PureTech 130 και των αναβαθμισμένων υφασμάτινων επενδύσεων στα καθίσματα,
Στην έκδοση GT ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών έχει τρισδιάστατες απεικονίσεις, ενώ ίδιου μεγέθους είναι και η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων.
Το νέο λειτουργικό σύστημα έχει φέρει αλλαγές στο χειρισμό των διάφορων μενού, τα οποία αποδεικνύονται αρκούντως εύχρηστα ύστερα από μια μικρή περίοδο προσαρμογής. Το ίδιο ισχύει και για την αναδιάταξη των πλήκτρων τύπου πιάνου, που υπάρχουν στο κάτω μέρος της οθόνης και επιτρέπουν την απευθείας πρόσβαση σε ορισμένες λειτουργίες.
Το πακέτο του πλούσιου εξοπλισμού της έκδοσης GT συμπληρώνουν οι τρεις θύρες USB-C, συν μία USB-A στο πίσω μέρος, η ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου, οι υψηλής ανάλυσης κάμερες εμπρός και πίσω του συστήματος pack vision, καθώς και το στάνταρντ σύστημα i-Connect, που περιλαμβάνει ασύρματη συνδεσιμότητα (Apple CarPlay και Android Auto), καθώς και πλοήγηση connected navigation 3D.
Αναβαθμισμένα εφ’ όλης της ύλης είναι και τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, όπως είναι για παράδειγμα τα Adaptive Cruise Control με Stop ; Go, Automatic Emergency Braking, Active Lane Departure Warning, Driver Attention Alert, Blind Spot Monitoring και Σύστημα Αναγνώρισης και Εμφάνισης Σημάτων Κυκλοφορίας.
Η βελτιωμένη κύλιση του Peugeot 2008
Μετά τη δοκιμή της αρχικής βενζινοκίνητης έκδοσης των 100 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο, σειρά παίρνει η ισχυρότερη εκδοχή, που βασίζεται και αυτή στον 3κύλινδρο 1.200άρη PureTech κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους. Μπορεί πριν από την ανανέωση να υπήρχε διαθέσιμη μια πιο ισχυρή παραλλαγή αυτού του κινητήρα με 155 ίππους, τώρα πια όμως η έκδοση της συγκεκριμένης δοκιμής αποτελεί την κορυφή της βενζινοκίνητης γκάμας, ειδικά μάλιστα στο πλουσιότερο εξοπλιστικό επίπεδο GT.
Οι εντυπώσεις από το κινητήριο σύνολο δεν έχουν μεταβληθεί ουσιαστικά. Ο κινητήρας με τις καλές τιμές απόδοσης κολακεύεται από την κλιμάκωση του κιβωτίου, το οποίο διακρίνεται σε κάθε περίπτωση για την ομαλή λειτουργία του, χάρη στην ύπαρξη του κλασικού μετατροπέα ροπής (έναντι των περισσότερων ανταγωνιστών, οι οποίοι εφοδιάζονται με διατάξεις διπλού συμπλέκτη).
Το ίδιο ισχύει και για την κατανάλωση, η οποία διατηρείται πάνω από τα 8 λτ./100 χλμ. και θα χρειαστεί ένα ήπιο οδηγικό στυλ, προκειμένου να μειωθεί. Σε αυτό μπορεί να βοηθήσει και το πρόγραμμα Eco, ενώ τα άλλα διαθέσιμα drive modes, περιλαμβάνουν τα: Normal και Sport. Εάν πάντως το ζητούμενο είναι ένα χαμηλό κόστος χρήσης σε συνδυασμό με υψηλές ετήσιες χιλιομετρικές αποστάσεις, τότε το «2008» προσφέρει πάντοτε τις ντίζελ έκδοσης.
Οδηγώντας το ανανεωμένο Peugeot «2008», αντιλαμβάνεσαι μια βελτίωση στην κύλιση και την ποιότητα απόσβεσης. Φυσικά, προτεραιότητα έχει πάντοτε η άνεση, με τις μαλακές ρυθμίσεις να έχουν τον πρώτο λόγο, αλλά στο ανανεωμένο μοντέλο δείχνουν να έχουν αναθεωρηθεί τα ελαστικά παρεμβύσματα, κάτι που έχει βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο γίνονται αισθητές οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος (κάτι παραπλήσιο είχαμε εντοπίσει και στο ανανεωμένο DS 3).
Oι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές παραμένουν αισθητές, όχι όμως και ενοχλητικές, ενώ θετικές εντυπώσεις αφήνει τόσο η απόδοση του συστήματος πέδησης όσο και εκείνη του υποβοηθούμενου τιμονιού, που διαθέτει το πρέπον «βάρος» στο Sport πρόγραμμα οδήγησης, όσο ο ρυθμός κίνησης ανεβαίνει.
Στο ταμείο
Το οικονομικό τίμημα των επιπλέον 30 ίππων και του αυτόματου κιβωτίου ανέρχεται στα 4.000 ευρώ στην έκδοση Allure, με την τελική τιμή να διαμορφώνεται στα 29.900 ευρώ (σε σύγκριση με τα 25.900 ευρώ που κοστίζει η αντίστοιχη χειροκίνητη έκδοση των 100 ίππων), ενώ για το κορυφαίο εξοπλιστικό επίπεδο GT, το κόστος ανέρχεται στα 34.000 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση ο ενδιαφερόμενος αγοραστής θα πρέπει να έχει υπ’ όψιν του και τα 27.100 ευρώ που κοστίζει η έκδοση Active του αυτόματου ντίζελ των 130 ίππων.
Ανεξάρτητα με το ποια έκδοση θα επιλέξει ο υποψήφιος αγοραστής, το ανανεωμένο Peugeot 2008 συνεχίζει να προσφέρει έναν εξαιρετικό συνδυασμό άνεσης και ευρυχωρίας, που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογενείας η οποία δε θα ήθελε να στραφεί στη μεγαλύτερη κατηγορία. Όλα αυτά η Peugeot τα έχει «ντύσει» με ένα ξεχωριστό στυλ και μια ποιότητα κύλισης αντάξια του ονόματος της._ 4Τ
PEUGEOT 2008 1.2 130 EAT8
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 130 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 230 Nm/1.750 σ.α.λ. >ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.304x1.775x1.550 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.605 χλστ. >ΒΑΡΟΣ: 1.280 κιλά >ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 434 (405+29) λτ. >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,4 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 203 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,1 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 134 γρ./χλμ. >TIMH: Από 29.900 ευρώ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ