Επίσημο: Αποκαλύφθηκε το Xiaomi SU7 το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας
Το Xiaomi SU7 παρουσιάστηκε και επίσημα, αποτελώντας το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας που ειδικεύεται στα smartphone, αλλά όχι μόνο, εντυπωσιάζοντας με τις προδιαγραφές του.
Για πρώτη φορά, τον Νοέμβριο είχαμε κάνει αναφορά για το επερχόμενο πρώτο αυτοκίνητο της Xiaomi. Είχε γεννήσει μεγάλες προσδοκίες με τις πρώτες κιόλας πληροφορίες που είχαν δει το φως της δημοσιότητας.
Σήμερα, με πιο επίσημο τρόπο η Xiaomi παρουσιάζει το SU7, ένα αυτοκίνητο εντυπωσιακών προδιαγραφών, που έχει αυτονομία 800 χιλιομέτρων και επιτάχυνση 0-100 χλμ.ώρα σε 2,78 δευτερόλεπτα.
Όσον αφορά τη σχεδίαση, διακρίνεται για την αεροδυναμική και τις καμπύλες του, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να σπάει το φράγμα των 0,20, καθώς είναι Cd 0,195. Η αποκάλυψη του SU7 έγινε σε μια παρουσίαση τριών ωρών διάρκειας, που παρακολούθησε πλήθος κόσμου.
Η ώρα της υλοποίησης του αυτοκινήτου που είχε προαναγγείλει ο κολοσσός των smartphones έφτασε μετά από τρία χρόνια που είχε γίνει η πρώτη ανακοίνωση. Η επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας θέλει το μοντέλο να λανσάρεται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Πρόκειται για μια τεράστια επένδυση, ύψους 1,23 δις. ευρώ.
Δύο εκδόσεις
Η Xiaomi αποκάλυψε δύο εκδόσεις του πρώτου ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου. Την SU7 και την SU7 Max. Η πρώτη έκδοση έχει την κίνηση στους πίσω τροχούς, με απόδοση 220 kW (295 ίππους) και 400 Nm ροπής. Για την τυπική επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 5,28 δευτερόλεπτα, με την μπαταρία 73,6 kWh να προσφέρει αυτονομία 668 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τον κινεζικό κύκλο μετρήσεων CTLC (China Light-Duty Vehicle Test Cycle).
Η μεγάλη έκδοση SU7 Max εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινήτηρες που στέλνουν τη μετάδοση και στους 4 τροχούς. Η απόδοση σε αυτή την περίπτωση φτάνει τα 425 kW (570 ίππους) και τα 838 Nm ροπής.
Η επιτάχυνση είναι εκρηκτική και όπως τονίζει σε ένα γράφημά της η Xiaomi καλύτερη από της Porsche Taycan. Πιο συγκεκριμένα επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 2,78 δευτερόλεπτα, μέχρι τα 200 χλμ./ώρα σε 10,67 δλ., έχοντας μέγιστη ταχύτητα που αγγίζει τα 265 χλμ./ώρα. Η αυτονομία κατά τον CTLC, φτάνει τα 800 χιλιόμετρα, χάρη στην μπαταρία ων 101 kWh.
Με δυνατότητα φόρτισης 875 V, η μπαταρία μπορεί να ανακτήσει ενέργεια για να καλύψει 390 χιλιόμετρα, σε μόλις 10 λεπτά της ώρας. Σε 5 λεπτά φορτίζει για 220 χιλιόμετρα και σε 15 λεπτά για 510 χιλιόμετρα.
Για την κατασκευή του αμιγώς ηλεκτρικού sedan SU7 χρησιμοποιείται η πλατφόρμα Modena της Xiaomi. Οι διαστάσεις του είναι 4,997 μ. μήκος, 1,963 μ. πλάτος και 1,455 μ. ύψος, με το μεταξόνιό του να αγγίζει τα 3 μέτρα. Ο χώρος αποσκευών είναι 517 λίτρα, ενώ έχει ένα ακόμα εμπρός, το επονομαζόμενο «frunk» το οποίο έχει όγκο 105 λίτρα.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό είναι λιτό σε σχεδίαση, αλλά με χορταστική δόση τεχνολογίας. Δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς, καθώς μιλάμε για την Xiaomi. Η μεγάλη οθόνη που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό έχει διαγώνιο 16,1 ίντσες με τρισδιάστατη ανάλυση, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 7,1 ιντσών, με υποστήριξη ενός τεράστιου Head up Display.
Δύο ακόμα οθόνες είναι τοποθετημένες πίσω για τους επιβάτες, οι οποίες στην πράξη είναι δύο tablet της Xiaomi με την ονομασία Mi Pads. Το σύστημα έχει λειτουργικό HyperOS, με επεξεργαστή Qualcomm Snapdragon 8295. Όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού Xiaomi Pilot, αυτά διαθέτουν επεξεργαστή Nvidia Orin-X με υπολογιστική ισχύ 508 TOPS.
Πάει μόνο του
Το Xiaomi Pilot ADAS λαμβάνει δεδομένα από ένα lidar, τρία ραντάρ μεγάλης ακρίβειας, 11 κάμερες υψηλής ανάλυσης και 12 ραντάρ υπερήχων. Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης περιλαμβάνει οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, όπως και αυτόνομο παρκάρισμα, ενώ από το 2024 θα προσφέρει και αυτή τη λειτουργία μέσα στις πόλεις της Κίνας.