Δοκιμάζουμε το Jeep Avenger με τον 1.2 κινητήρα των 100 ίππων
Μας εξέπληξε ως ηλεκτρικό, και τώρα ήρθε η ώρα να μας κερδίσει ως θερμικό.
Μπορεί το Avenger όταν πρωτοπαρουσιάστηκε να ήταν το πρώτο μοντέλο στην 82χρονη ιστορία της Jeep, όταν όμως θέλεις να πρωταγωνιστήσεις στη δημοφιλέστατη κατηγορία των B–SUV, τότε θέλεις περισσότερα όπλα κάτω από το καπό.
Μάλιστα, έχοντας πρόσβαση στα ράφια της Stellantis, το Avenger μπορεί να προσαρμοστεί γρήγορα στις απαιτήσεις της αγοράς. Η αρχή λοιπόν γίνεται με τις θερμικές εκδόσεις, ενώ θα ακολουθήσουν οι εξηλεκτρισμένες εκδοχές, αρχικά με mild hybrid αυτόματο σύστημα, και αργότερα με υβριδικό τετρακίνητο σύστημα.
Στην προκειμένη περίπτωση, λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με την εισαγωγική έκδοση της γκάμας, που φοράει τον γνωστό 3κύλινδρο 1.200άρη κινητήρα των 100 ίππων και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
New age Jeep
Η επέκταση προς τα κάτω της γκάμας ενός κατασκευαστή με τέτοια ιστορία και τόσο παγιωμένη εικόνα, μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι.Ένα ακόμα στοιχείο που αποτυπώνει τη στρατηγική της εταιρείας έχει να κάνει με την κυκλωτική προσέγγιση σε ό,τι αφορά την κατηγορία των B–SUV.
Με μήκος 4,08 μ., όσο δηλαδή ενός τυπικού σουπερμίνι, το Avenger αποτελεί το μικρότερο μοντέλο της εταιρείας, στοχεύοντας στο κάτω άκρο της κατηγορίας των B–SUV, όταν στο άνω τμήμα συναντάμε το ήδη επιτυχημένο και κατά 17 εκ. μακρύτερο Renegade.
Για να είμαστε ακριβείς, τo Avenger δεν είναι το μικρότερο αυτοκίνητο στην ιστορία της Jeep, καθώς τον τίτλο αυτόν διεκδικεί το θρυλικό Willys του 1941, το μήκος του οποίου δεν ξεπερνούσε τα 3,36 μ. Το αυτοκίνητο αναμφίβολα εντυπωσιάζει, ενώ αξίζει και ένα μπράβο στην ελληνική αντιπροσωπεία για την επιλογή φανταχτερών χρωμάτων.
Έτσι, από το καναρινί χρώμα του λανσαρίσματος, που στη σκέψη μας έχει πια ταυτιστεί με την ηλεκτρική έκδοση, φτάσαμε στη συγκεκριμένη τιρκουάζ απόχρωση της μικρής βενζινοκίνητης έκδοσης. Δεν ξέρουμε αν αυτή θα ήταν η επιλογή μας ως υποψήφιων αγοραστών, σίγουρα όμως φωτογραφικά το αποτέλεσμα είναι ξεχωριστό.
Στο πλάι ξεχωρίζουν τα τονισμένα τραπεζοειδή τόξα των τροχών στα φουσκωμένα φτερά του αυτοκινήτου. Εμπρός συναντάμε την κλασική μάσκα με τις επτά γρίλιες, οι οποίες εν προκειμένω υπηρετούν και λειτουργικό ρόλο (σε αντίθεση με την ηλεκτρική έκδοση), με μικρές σχισμές στη βάση τους να μεταφέρουν φρέσκο αέρα στον θερμικό κινητήρα. Αν πάντως ρίξεις μία ματιά στο πίσω μέρος, τότε μπορείς να είσαι σίγουρος με ποια έκδοση έχεις να κάνεις, λόγω της εξάτμισης.
Σχεδιαστικά, τα πλαϊνά προστατευτικά και οι μικροί πρόβολοι, σε συνδυασμό με τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (200 χλστ.) και τις μεγάλες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, προσφέρουν την απαραίτητη σύνδεση με το DNA της Jeep, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να απευθύνεται και σε ένα νεανικότερο κοινό.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι λιγότερες και εστιάζονται κατά βάση στην ύπαρξη ενός επιλογέα, που περιορίζει την αχανή χωρητικότητα της κεντρικής κονσόλα, η οποία ακόμα και έτσι μπορεί να χωρέσει τα πάντα.
Από εκεί και πέρα, στο σκουρόχρωμο ταμπλό δεσπόζουν οι δύο οθόνες των 10,25 ιντσών για τα όργανα και το σύστημα πολυμέσων, ενώ πιο χαμηλά στην ίδια οριζόντια λογική βρίσκονται οι μακρόστενοι αεραγωγοί, ένα πρακτικό ράφι για μικροαντικείμενα και μία σειρά από διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού.
Χωροταξικά, οι κόμπακτ διαστάσεις του αμαξώματος και το μεταξόνιο των 2.562 χλστ. συνθέτουν μία καμπίνα που θα μπορέσει να μεταφέρει με αξιώσεις τέσσερις επιβαίνοντες κανονικού αναστήματος. Στα επίπεδα ενός καλού σουπερμίνι, είναι και ο χώρος αποσκευών με τα 380 λίτρα χωρητικότητας που προσφέρει, με ένα ψηλό κατώφλι φόρτωσης, αλλά απόλυτα κανονικό σχήμα. Στα θετικά και η δυνατότητα ηλεκτροκίνησης της πέμπτης πόρτας, σίγουρα όμως θα θέλαμε σε ένα Jeep μία ρεζέρβα, έστω και ανάγκης.
Ειδικής μνείας χρήζει η πολύ καλή θέση οδήγησης, με το τιμόνι να βρίσκεται σε ιδανική θέση, το κάθισμα να στηρίζει σωστά το σώμα, ενώ το μεγάλο διαθέσιμο ύψος θα βολέψει με ευκολία ακόμα και οδηγούς μεγάλου αναστήματος.
Η «μικρή» καρδιά του Avenger
Γνωστός από αμέτρητες εφαρμογές σε μοντέλα του ομίλου Stellantis, o 1.200άρης κινητήρας αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm ροπής. Οι τιμές αυτές μπορεί να μη φαίνονται πια ιδιαίτερα υψηλές, στην πράξη όμως η εικόνα είναι διαφορετική.
Καταλυτική είναι η συνεισφορά του κιβωτίου. Μπορεί το κούμπωμα των σχέσεων να μην είναι ιδανικό, δεν ισχύει όμως το ίδιο για την κλιμάκωση, που ταιριάζει γάντι στο συγκεκριμένο σύνολο, βγάζοντας στον αφρό μια πολύ ευχάριστη ελαστικότητα, στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα λειτουργίας.
Έτσι, το χειροκίνητο Avenger καταναλώνει κατά μέσο όρο 7,4 λτ.100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 βρίσκονται στα 125 γρ./χλμ.
Όσο ελαστικό όμως και αν είναι στην πράξη το σύνολο της εισαγωγικής έκδοσης του Avenger, δεν μπορεί κανείς να μη σημειώσει την έλλειψη από επιπλέον τεχνολογικά καλούδια, όπως είναι η αυτόματη μετάδοση και τα υβριδικά χαρακτηριστικά.
Αυτό αναμένεται να επιλυθεί μέχρι τα μέσα του 2024, οπότε θα έρθει το νέο σύνολο της Stellantis, με θερμικό κινητήρα και ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ, ενσωματωμένο στο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με περιστασιακές ικανότητες αμιγούς ηλεκτροκίνησης.
Σε ό,τι αφορά τώρα τις υπόλοιπες ικανότητες του Avenger, πέρα από τη γενναιόδωρη απόσταση από το έδαφος, δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα προσθιοκίνητο όχημα, που διαθέτει το συστήματα Selec-Terrain, με τα προγράμματα: Normal για καθημερινή χρήση, Eco για μέγιστη αυτονομία, Sport για υψηλότερη απόδοση, Snow για μέγιστη πρόσφυση σε παγωμένες συνθήκες, Mud για μέγιστη απόδοση σε λασπωμένες διαδρομές και Sand, το οποίο περιορίζει την πιθανότητα ακινητοποίησης σε αμμώδες έδαφος.
Αυτό γίνεται μέσα από την προσαρμογή της λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης, το οποίο όμως στην προκειμένη περίπτωση δεν μπορεί να ελπίζει σε κάποια επιπλέον βοήθεια από τα οικολογικά ελαστικά, τα οποία δε διαθέτουν χαρακτηριστικά μικρής χρήσης. Για το κάτι παραπάνω θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι τα τέλη του 2024, οπότε και θα έρθει η υβριδική τετρακίνητη εκδοχή του Avenger.
Στο δρόμο το θερμικό Avenger επιφυλάσσει μία ακόμα έκπληξη. Παρά τους 18άρηδες τροχούς του αυτοκινήτου που είχαμε στη διάθεσή μας, η ποιότητα κύλισης διατηρείται σε υψηλά επίπεδα, με εξαίρεση ορισμένους θορύβους από τον κινητήρα και τον αέρα. Η ανάρτηση καταφέρνει να απορροφά την πλειονότητα των κακοτεχνιών του οδοστρώματος, χωρίς ιδιαίτερα μαλακές ρυθμίσεις.
Αυτό το τελευταίο στοιχείο επιτρέπει στον οδηγό που θα θελήσει να ανεβάσει ρυθμό να κινηθεί αρκετά σβέλτα, χωρίς ενοχλητικές κλίσεις του αμαξώματος, με το τιμόνι να διατηρεί μια αρκετά ικανοποιητική αίσθηση, αφήνοντας στην άκρη την ελαφρώς «φορτηγίσια» αίσθηση του Renegade.
H «εκδίκηση» της Jeep
Μέχρι σήμερα οι ανταγωνιστές αλλά και οι υποψήφιοι αγοραστές είχαν σχηματίσει μια πιο ειδική εικόνα για την Jeep, καθώς τα οχήματά της απευθύνονταν από ένα μεσαίο φάσμα της αγοράς και άνω.
Τώρα πια όμως, με ετούτη την εισαγωγική έκδοση του Avenger, ουδείς πλέον είναι στο απυρόβλητο. Με έναν πολύ ικανοποιητικό εξοπλισμό, μια απρόσμενα ευχάριστη οδική συμπεριφορά και ένα «γλυκό» κινητήριο σύνολο (όπου η μόνη παραχώρηση είναι η συχνή ενασχόληση με το κιβώτιο), μπορεί πλέον να σταθεί με αξιώσεις απέναντι σε οποιοδήποτε μοντέλο της ιδιαίτερα δημοφιλούς κατηγορίας των B–SUV._ 4T
JEEP AVENGER 1.2 100 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 205 Nm/1.750 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.084x1.776x1.528 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.562 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.182 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,6 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 184 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,4 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 125 γρ./χλμ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ