Hyundai Kona Electric: Οδοιπορικό με το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς στην Ελλάδα 2024»
Ταξιδεύουμε ηλεκτρικά σε έναν από τους πιο όμορφους προορισμούς της ηπειρωτικής Ελλάδας· στα Γιάννενα, με το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», το νέο Hyundai Kona Electric.
«On the road again», που λένε και στο… χωριό μας, με μια εορταστική πρόταση για τα φετινά Χριστούγεννα, σε έναν προορισμό που θεωρούμε από τους καλύτερους της Ελλάδας για να βρεθείς κάθε εποχή, πολλώ δε μάλλον τη συγκεκριμένη. Ταξιδεύουμε, λοιπόν, στα Ιωάννινα, και μάλιστα με τον δύσκολο -μέχρι νεωτέρας τουλάχιστον- τρόπο, ηλεκτρικά! Το αυτοκίνητο του οδοιπορικού μας είναι το μεγαλύτερο πλέον B–SUV της εποχής μας, το δεύτερης γενιάς Hyundai Kona, στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με την μπαταρία των 65,4 kWh.
Hyundai Kona Electric: Ανεβαίνοντας, στρατηγική ενός «pit stop»
Το νέο Hyundai Kona προσφέρει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα σύνολα στην κατηγορία B-SUV, το οποίο μάλιστα από πλευράς διαστάσεων προσεγγίζει πλέον τα C–SUV, όταν εκείνο της πρώτης γενιάς που γνωρίσαμε το 2017 ανήκε στα μικρότερα της κατηγορίας. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά Kona, και συγκεκριμένα με βάση την έκδοση EV, το μήκος του αμαξώματος πλέον φτάνει τα 4.355 χιλιοστά, 175 χλστ. μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του, με μεταξόνιο στα 2.660 χλστ., το οποίο είναι αυξημένο κατά 60 χλστ. Κατά 25 και 20 χλστ. έχουν, αντίστοιχα, αυξηθεί το πλάτος και το ύψος του αυτοκινήτου.
Η γκάμα του Kona διακρίνεται από ποικιλία επιλογών όσον αφορά τα κινητήρια σύνολα με τα οποία προσφέρεται. Έτσι, πέρα από τις δύο αμιγώς ηλεκτρικές επιλογές (με μπαταρία 48,4 kW/156 ίππων ή 65,4 kWh/217 ίππων, όπως αυτή του οδοιπορικού μας), διατίθεται ως υβριδικό (1.6 141 ίππων, 6DCT), με κινητήρα εσωτερικής καύσης (1.6Τ 198 ίππων) και στη βασική έκδοση 1.0Τ 120 ίππων, με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή 7άρι DCT.
Οι επιλογές μέσα στην γκάμα του Kona είναι πολλές, όπως και αυτές που προσφέρει η εκδρομική πρόταση των Ιωαννίνων, τόσο εντός πόλης όσο και εκτός, αν θέλετε να την έχετε ως ορμητήριο για μερικές από τις ωραιότερες γωνιές της Ελλάδας, όπως τα Ζαγοροχώρια, τα Τζουμέρκα, το Μέτσοβο και πολλές ακόμη. Γνωστά λοιπόν και ως Γιάννενα ή Γιάννινα, είναι πόλη της Ηπείρου, έδρα του Δήμου Ιωαννιτών και πρωτεύουσα της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων, αποτελώντας την έδρα και μεγαλύτερη πόλη της Περιφέρειας Ηπείρου.
Βρίσκονται στο κέντρο του ομώνυμου λεκανοπεδίου, ενώ μεταξύ των πολυποίκιλων γεωγραφικών χαρακτηριστικών της περιοχής ξεχωριστή θέση κατέχει η Λίμνη Παμβώτιδα – το στολίδι της ευρύτερης περιοχής! Παρέα με τον συνήθη ύποπτο συνοδοιπόρο φωτογράφο μας, Θάνο Ηλιόπουλο, και απαλή μουσική υπόκρουση από το «Δεύτερο Πρόγραμμα» που μας συνοδεύει συνήθως, μιας και έχει σήμα σε κάθε πιθανή και απίθανη σπιθαμή της ελληνικής επικράτειας, έχουμε αρχίσει στις 08:00 από το Μαρούσι ακόμα ένα ηλεκτροκίνητο οδοιπορικό.
Στο νέο Kona, η Hyundai ξέφυγε από τη συμβατική διαδικασία εξέλιξης, που έχει ως προτεραιότητα τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, και ξεκίνησε από το ηλεκτροκίνητο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα πιο φουτουριστικό αμάξωμα με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,27, που ξεχωρίζει με το παραμετρικό μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων και την πίσω λωρίδα Pixelated Seamless Horizon Lamp. Οι εκδόσεις N Line, μάλιστα, διαθέτουν μαύρους καθρέφτες, πίσω αεροτομή και προαιρετικά μαύρη οροφή, πιο επιθετικούς σχεδιαστικά προφυλακτήρες, διπλές εξατμίσεις και τονισμένα σπόιλερ.
Στα εντός, τώρα, οι αναβαθμισμένες διαστάσεις του μοντέλου έχουν εξασφαλίσει και μια πολύ πιο άνετη και φιλόξενη καμπίνα. Το οδηγοκεντρικό ταμπλό τονίζεται από ένα αιωρούμενο οριζόντιο C-Pad με ενσωματωμένες τις διπλές οθόνες 12,3 ιντσών. Ως μέρος της νέας διάταξης του νέου Kona EV, ο επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire έχει μεταφερθεί από την κεντρική κονσόλα στα δεξιά της κολόνας του τιμονιού, κίνηση που έχει εξασφαλίσει περισσότερο χώρο αποθήκευσης στην κονσόλα. Ο φωτισμός καμπίνας υποστηρίζεται επίσης από ενημερώσεις On The Air για συντήρηση και νέες δυνατότητες. Τα μπροστινά καθίσματα παρέχουν βελτιωμένη άνεση στην κατανομή της πίεσης του σώματος, βοηθώντας στην ανακούφιση της κόπωσης μετά την οδήγηση. Το Curveless Bench Seat στην πίσω σειρά καθισμάτων μεγιστοποιεί την πρακτικότητα και διαθέτει μοχλό δύο σταδίων για εύκολη ανάκλιση. Τέλος, ο χώρος αποσκευών προσφέρει έως και 466 λίτρα έως 1.300 με πεσμένες τις πίσω θέσεις.
Σκηνικό-μαγεία!
Τυπικά, αν δεν υπάρχει λόγος να φύγεις «φουλαρισμένος», για λόγους προστασίας της μπαταρίας και ταχύτητας, διακόπτεις τη φόρτιση στο 80%. Σε έναν 50άρη φορτιστή το Kona χρειάζεται μία ώρα για να αναπληρώσει το 10%-80% της φόρτισης, και 41 λεπτά σε έναν 100άρη. Εμείς συμπληρώσαμε 1 ώρα και 43 λεπτά ώστε η φόρτιση της μπαταρίας από το 14% να φτάσει το 100%.
Αν «στηθείς» για να κάνεις το άτυπο ρεκόρ οικονομίας, όλα είναι πιθανά, αλλά προϋποθέτουν ταχύτητες κοντά στα 90 χλμ./ώρα, ECΟ mode και όσο το δυνατόν λιγότερες «ηλεκτροβόρες» παροχές -τον κλιματισμό για παράδειγμα-, από τις άπειρες που προσφέρουν τα σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα, όπως το -κορυφαίου εξοπλισμού- νέο Hyundai Kona.
Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι η δεύτερη γενιά ταιριάζει με το lifestyle και τις απαιτήσεις όλων των ηλικιών, ενώ προσφέρει νέες τεχνολογίες και χαρακτηριστικά ευκολίας που παρέχουν μια ασφαλή, συνδεδεμένη και άνετη εμπειρία. Μεταξύ των αναβαθμίσεων είναι η διπλή οθόνη 12,3 ιντσών, ένα Digital Key 2 Touch, πλήρεις ενημερώσεις Over-the-Air (OTA) και το Connected Car Navigation Cockpit (ccNC). Επίσης, το Vehicle-to-Load ή V2, με το οποίο μπορεί να τροφοδοτήσει οποιαδήποτε συσκευή ή να φορτίσει ηλεκτρικό εξοπλισμό με εσωτερικές και εξωτερικές πρίζες L, Head-up Display (HUD), λειτουργία οδήγησης i-PEDAL, έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ηλεκτρονικό ενεργό σχεδιασμό ήχου (e-ASD) και Eco Package.
Δεν είναι όμως μόνο αυτά. Το νέο Kona διαθέτει το προηγμένο πακέτο υποβοήθησης του οδηγού SmartSense (ADAS) και τα συστήματα ασφαλείας SmartSense της Hyundai, συμπεριλαμβανομένων της αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2, της υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCA), της οθόνης προβολής τυφλού σημείου (BVM), της απομακρυσμένης έξυπνης υποβοήθησης στάθμευσης (RSPA) και της παρακολούθησης κατάστασης οδηγού (DSM).
Στην τοποθεσία μας, τώρα, το όλο σκηνικό με αυτήν τη μαγική παλέτα των χρωμάτων της εποχής δεν μπορεί να σε αφήσει ασυγκίνητο, όσο πολυταξιδεμένος και αν είσαι, όσες φορές και αν το έχεις ξαναδεί. Η πόλη των περίπου 65.000 κατοίκων (114.000 ο ευρύτερος μητροπολιτικός δήμος) είναι στα καλύτερά της, ενώ τα τελευταία χρόνια, με την Ιόνια Οδό να έχει παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό, έχει μετατραπεί σε προορισμό ακόμα και για Σαββατοκύριακο, αφού έχει άπειρες ομορφιές που οι περισσότεροι αγνοούσαν. Highlight εννοείται ότι είναι η Λίμνη Παμβώτιδα (αρχαίο όνομα Παμβώτις, που σημαίνει «αυτή που τρέφει τους πάντες»), γνωστή και ως Λίμνη των Ιωαννίνων, η οποία βρίσκεται σε υψόμετρο 483 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας. Έχει μήκος περίπου 7,9 χιλιόμετρα, πλάτος 1,5 έως 5,4 χιλιόμετρα, μέσο βάθος 4-5 μέτρα, μέγιστο βάθος 11 μέτρα και επιφάνεια 19,4 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Το νησί των Ιωαννίνων, που είναι ταυτόχρονα και οικισμός, βρίσκεται στο βορειοδυτικό τμήμα της λίμνης, πολύ κοντά -έναντι- στον οικισμό Αμφιθέα. Έχει έκταση 200 στρέμματα και μέγιστο υψόμετρο 520 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας ή 59 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της λίμνης.
Σημαντικό αξιοθέατο, εκπληκτική βόλτα πρωί και βράδυ, αλλά και σύντομο πέρασμα από εμάς με το αυτοκίνητο, «φλερτάροντας με την παρανομία» για χάρη των ωραίων εικόνων, το Κάστρο. Ο λόγος για την οχυρωμένη παλιά πόλη των Ιωαννίνων, με τη σημερινή οχύρωσή της να έχει ανοικοδομηθεί σε μεγάλο βαθμό από τον Αλή Πασά. Βρίσκεται στη νοτιοανατολική γωνία της σύγχρονης πόλης, στην κορυφή ενός βραχώδους ακρωτηρίου που εισέρχεται στη Λίμνη Παμβώτιδα. Το κάστρο κυριαρχείται από τις δύο ακροπόλεις του, που είχαν ήδη δημιουργηθεί στα τέλη του 11ου αιώνα· τη βορειοανατολική ακρόπολη, που τώρα κυριαρχείται από το Οθωμανικό Τζαμί Ασλάν Πασά, και την πολύ μεγαλύτερη νοτιοανατολική ακρόπολη, γνωστή και ως Ιτς Καλέ.
Hyundai Kona Electric: Επίλογος πάνω από την ομίχλη
Το ξημέρωμα μας βρήκε να έχουμε γεμίσει στο wallbox του ξενοδοχείου μας με 16,25 ευρώ για 36,1 kWh και να κατευθυνόμαστε για το χωριό Λιγκιάδες, το οποίο σας προτείνουμε να εντάξετε στα «must» του ταξιδιού σας εκεί, όντας μάλιστα σε απόσταση μόλις 12 χλμ. από τα Γιάννενα. Το χωριό, που βρίσκεται στη νότια πλαγιά του όρους Μιτσικέλι, προσφέρει πανέμορφη θέα προς την πόλη, τη λίμνη με το νησάκι της και τις απέναντι κορυφές του όρους Τόμαρος, αλλά και μία εξαιρετική διαδρομή για να οδηγήσεις. Αυτή την εποχή, μάλιστα, συνήθως τις πρωινές ώρες, δημιουργείται αυτό το μαγικό σκηνικό με την ομίχλη μέχρι ένα υψόμετρο, που σου περιορίζει τη θέα προς τη λίμνη, αλλά σε κάνει να νιώθεις ότι οδηγείς ή «πετάς» πάνω από τα σύννεφα.
Εκτός από το άνετο ταξίδι και την αγχολυτική λειτουργία στην πόλη, στον στριφτερό δρόμο -με παράλληλη ενεργοποίηση του προγράμματος Sport- το Hyundai Kona Electric προσφέρει μια απολαυστική ποιότητα κύλισης, εξαιτίας κυρίως της λειτουργίας της ανάρτησης (πίσω υπάρχει μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων αντί για ημιάκαμπτο άξονα) και της καλής αίσθησης του τιμονιού, που συμβαδίζει με το ρυθμό, αλλά και του συστήματος πέδησης, που σου επιτρέπει το πιο αργό φρενάρισμα. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να μεταβάλλει την ανάκτηση της ενέργειας πέδησης, με τις βαθμίδες να ελέγχονται μέσω των paddles του τιμονιού.
Με το «0-100» να ολοκληρώνεται στην έκδοση του οδοιπορικού μας σε 7,8 δλ. (7,9 η προηγούμενη γενιά των 204 ίππων και 8,8 το νέο «μικρό» Kona Electric των 156 ίππων), παρέχεται ταυτόχρονα μία ενδιαφέρουσα σπορ πτυχή σε επίπεδο επιδόσεων, που σε συνδυασμό με αυτή την ηλεκτρική καταιγίδα που ζούμε αυτό το διάστημα νέων μοντέλων γενικά, αλλά και την επιταχυνόμενη στρατηγική εξηλεκτρισμού ειδικά, που προβλέπει έντεκα νέα Hyundai EV στην αγορά έως το 2030, μας κάνει να αισιοδοξούμε ότι θα βρεθεί σύντομα ιδανική τομή.
Με αυτήν τη συζήτηση, κατηφορίζουμε πλέον με τον Θ.Η., ολοκληρώνοντας και αυτό το ταξιδιωτικό μας, και με την ελπίδα στα επόμενα χρόνια να μπορούμε να προσεγγίζουμε τέτοιους προορισμούς με ηλεκτρικά οχήματα που θα μας δίνουν range ικανά να μη φορτίσουμε καν στο δρόμο._ Μ. Σαλ.
HYUNDAI KONA ELECTRIC
ΜΟΝΑΔΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: η/κ >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ η/κ: 217 ίπποι >ΜΕΓ. ΡΟΠΗ η/κ: 255 Nm >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 65,4 kWh λιθίου ιόντων πολυμερούς >ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο μονής σχέσης >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Γόνατα ΜακΦέρσον/Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.355x1.825x1.580 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.660 χλστ. >ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 466-1.300 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.698-1.795 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,8 δλ.* >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 172 χλμ./ώρα* >ΧΡΟΝΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ 10%-80%: 41 λεπτά (DC 100 kW) >6 ώρες και 25 λεπτά (AC 11 kW) >ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ: 370-450 χλμ. >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ: 5,3 χλμ./kWh
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
TIPS
Τι να δούμε;
Το Κάστρο Ιωαννίνων: Περιέχει το Φετιχιέ Τζαμί, τον Τάφο του Αλή Πασά και το Βυζαντινό Μουσείο, όπως και την αίθουσα Έκθεσης Αργυροχρυσοχοΐας. > Το υπαίθριο θέατρο χωρητικότητας 3.500 ατόμων «Κώστας Φρόντζος» > Το Σπήλαιο Περάματος βρίσκεται σε απόσταση 3 χιλιομέτρων από την πόλη και έχει μήκος περίπου 830 μέτρων και έκταση περίπου 14.400 τ.μ. > Την αρχαία Δωδώνη, με το καλά διατηρημένο αρχαίο θέατρό της > Το νησάκι της Λίμνης Παμβώτιδας, ή της Λίμνης Ιωαννίνων, ή του Αλή Πασά, που είναι ένα από τα δύο κατοικημένα νησιά σε λίμνη στη χώρα (το άλλο είναι ο Άγιος Αχίλλειος Πρεσπών).
Πού να φάμε και να διασκεδάσουμε;
Σε μια τόσο ζωντανή πόλη με τουρισμό 365 μέρες το χρόνο και περίπου 20.000 φοιτητές, αμέτρητες οι επιλογές γύρω από την εστίαση και τη διασκέδαση, για όλες τις εποχές του χρόνου. Μεταξύ άλλων, εμπιστευθείτε τις κουζίνες των «Θamon», «Φιλέματα», «The Log», «Μετσοβίτικη Φωλιά», «iValori Osteria», «Μπακαλόγατος» και «Balsamico». Tip: Τις Δευτέρες είναι κλειστά πολλά από τα μαγαζιά της πόλης. Για διασκέδαση, στη Στοά Καλλάρη, «Τρυποκάρυδος», «Λη Τσέρι», «Montage», «Σκάλα» και «Indian». Ωραία στέκια υπάρχουν και στους Λιγκιάδες, με αγαπημένο μας τη «Σβούρα», στην αυλή της οποίας και το μνημείο του ολοκαυτώματος του χωριού.