Τα Top 10 μικρομεσαία χάτσμπακ της Ευρώπης

Άνοδο κατέγραψαν οι πωλήσεις των μικρομεσαίων μοντέλων στην Ευρώπη με περισσότερες από 1,26 εκατ. μονάδες τους πρώτους 10 μήνες του έτους. Ας δούμε ποιά μοντέλα πρωταγωνίστησαν και γιατί.

Η αύξηση των πωλήσεων δύο σημαντικών μοντέλων, των Skoda Octavia και Ford Focus, συνέβαλε ώστε η μικρομεσαία κατηγορία – γνωστή ως compact – να επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης φέτος, αφού επλήγη δυσανάλογα σε σχέση με άλλες από τις γνωστές ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα το 2022.

Αναλυτικότερα, η compact κατηγορία, η οποία είναι η τέταρτη μεγαλύτερη σε όγκο πωλήσεων στην Ευρώπη, κατέγραψε αύξηση που αγγίζει το 15% την περίοδο «Ιανουάριος-Οκτώβριος 2023» φτάνοντας σε απόλυτα νούμερα τις 1,26 εκατομμύρια μονάδες – επίδοση πολύ κοντά στη συνολική της ευρωπαϊκής αγοράς που κυμαίνεται για την ίδια περίοδο στο 16%, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce.

Skdoa Octavia

Οι πωλήσεις του Skoda Octavia αυξήθηκαν κατά 38%, γεγονός που «ανέβασε» το μοντέλο της τσέχικης εταιρείας στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης, μπροστά από την Toyota Corolla και μόλις 15.000 μονάδες πίσω από το best-seller της κατηγορίας VW Golf, το οποίο διατήρησε δυνάμεις σε σχέση με το 2022.

VW Golf

Εν τω μεταξύ, το Ford Focus κατάφερε να σημειώσει αντίστοιχη αύξηση, που αγγίζει το 35% σε σχέση με τα περσινά επίπεδα, γεγονός που έδωσε στο compact hatchback της αμερικανικής εταιρείας τη δυνατότητα να περάσει στην τέταρτη θέση, πάνω από τα Peugeot 308 και Kia Niro.

Toyota Corolla

Τα Top 10 μικρομεσαία μοντέλα της Ευρώπης (Ιαν.-Οκτ. 2023)
VW Golf: 150.538 (+0,2)
Skoda Octavia:136.176 9+38%)
Toyota Corolla: 109.248 (-1,3%)
Ford Focus: 88.641 (+35%)
Peugeot 308: 78.511 (+6,1%)
Kia Niro: 60.294 (-11%)
Kia Ceed: 59.280 (0,0%)
MG4: 56.670 (-%)
VW ID.3: 54.580 (57%)
Citroen C4: 50.611 (-10%)

Ford Focus

Τα ηλεκτρικά

Οι πωλήσεις των πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων της κατηγορίας κατέγραψαν αύξηση 53% και πλέον αντιπροσωπεύουν το ένα πέμπτο όλων των πωλήσεων στην κατηγορία.

MG4

Ο ηγέτης στην εν λόγω «συνομοταξία» ήταν το MG4, το οποίο μπήκε στο top 10 της συνολικής αγοράς (8η θέση) μετά από 10 μήνες, με 56.670 πωλήσεις, μπροστά από το VW ID.3 (9η θέση). Το Renault Megane E-Tech ήταν το τρίτο EV με τις περισσότερες πωλήσεις στην κατηγορία (36.467), πάνω από το Cupra Born (34.704).

Το Top 5 ηλεκτρικά μικρομεσαία της Ευρώπης (Ιαν.-Οκτ. 2023)
MG4: 56.670
VW ID.3: 54.547
Renault Megane E-Tech: 36.467
Cupra Born: 34.704
Kia Niro: 32.341

Renault Megane E-Tech

Βενζίνη, ντίζελ, hybrid και plug-in hybrid

Η επιτυχία του Skoda Octavia βοήθησε τις πωλήσεις ντιζελοκίνητων compact αυτοκινήτων να αυξηθούν ελαφρώς κατά 2,2% (220.181). Με τη σειρά τους, τα υβριδικά υποχώρησαν κατά 5,7% (128.000), εν μέρει λόγω της πτώσης των πωλήσεων για το Kia Niro που βρίσκεται στη δεύτερη θέση. Οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων επηρεάστηκαν επίσης αρνητικά, αφού η Hyundai «εγκατέλειψε» το υβριδικό Ioniq. Το υβριδικό μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην κατηγορία ήταν με διαφορά η Toyota Corolla με 97.278 πωλήσεις. Ωστόσο, οι τελευταίες δεν αυξήθηκαν καθώς η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, όπως αναφέρουν διεθνή μέσα, συνέχισε να πλήττεται από ελλείψεις μπαταριών.

Peugeot e-308

Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 15%, με μερίδιο 5,3% στην κατηγορία, παρά την αύξηση που κατέγραψε το Peugeot 308 (1η θέση) και το Opel Astra (4η θέση). Τα  αντίστοιχα μοντέλα των Hyundai και Kia, με πρώτο το Kia Ceed που βρίσκεται στη δεύτερη θέση, σημείωσαν όλα πτώση στις πωλήσεις, ενώ το νέο plug-in υβριδικό Toyota Prius δεν έχει ακόμη καταγράψει σημαντικά αποτελέσματα καθώς τώρα ξεκίνησε η διάθεσή του.

Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων είχαν τον πρώτο λόγο στην κατηγορία (576.092), καταγράφοντας αύξηση 20% σε σχέση με το 2022.

Το «μίγμα» καυσίμου στα μικρομεσαία της Ευρώπης (Ιαν.-Οκτ. 2023)
Βενζίνη: 576.092 (μερίδιο 46%)
Αμιγώς ηλεκτρικά: 253.943 (μερίδιο 20%)
Ντίζελ: 220.181 (μερίδιο 17%)
Full Hybrid: 128.000 (μερίδιο 10%)
Plug-in Hybrid: 66.496 (μερίδιο 5,3%)

Τα στέισον βάγκον

Τα στέισον βάγκον παραμένουν, ως τύπος αμαξώματος, αρκετά δημοφιλή στην compact κατηγορία, αντιπροσωπεύοντας το 34% των πωλήσεων μέχρι τον Οκτώβριο. Το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις είναι και πάλι το Skoda Octavia, με τις εν λόγω εκδόσεις του να αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο των συνολικών. Αξιοσημείωτο είναι ότι το Skoda Octavia είναι το στέισον βάγκον με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη σε όλες τις κατηγορίες.

Το ήμισυ των πωλήσεων των Ford Focus και Toyota Corolla είναι επίσης στέισον βάγκον εκδόσεις.

Skoda Octavia Combi