Ό,τι γνωρίζουμε για το νέο, υβριδικό Opel Corsa
Μετά τα επίσημα αποκαλυπτήρια του ανανεωμένου Opel Corsa, η εταιρεία με σήμα τον κεραυνό θα ενισχύσει τη γκάμα του σούπερ μίνι μοντέλου της με μια υβριδικήέκδοση. Ή, πιο σωστά, με δύο.
Εν προκειμένω, το σύστημα κίνησης απαρτίζεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου που επαναφορτίζεται αυτόματα υπό συγκεκριμένες συνθήκες οδήγησης σε συνδυασμό με νέους, 3κύλινδρους βενζινοκινητήρες με χωρητικότητα 1,2 λίτρων που πληρούν την νόρμα Euro 6.4 και αποδίδουν 74 kW ή 100 kW, δηλαδή 100 ή 136 ίππους, οι οποίοι έχουν αναπτυχθεί ειδικά για την υβριδική εφαρμογή. Οι κινητήρες συνδέονται με ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων και έναν ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη απόδοση 21 kW, δηλαδή 28 ίππων, σε συνδυασμό με ροπή 55 Nm.
Σε σύγκριση με το παρόμοιο αλλά μη εξηλεκτρισμένο Corsa 1.2 με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων, το υβριδικό Corsa με την τεχνολογία 48V μπορεί να εξοικονομήσει σχεδόν 1,0 λίτρο καυσίμου για κάθε 100 χλμ. (μείωση που φτάνε το 15%).
Ο ηλεκτροκινητήρας του συστήματος επιτρέπει στο Opel Corsa να κινείται πλήρως ηλεκτρικά για έως και 1 χιλιόμετρο υπό χαμηλές απαιτήσεις ροπής (π.χ. σε ελιγμούς ή κάτω από 30 χλμ./ώρα κατά την κίνηση στην πόλη) και βοηθά τον βενζινοκινητήρα στην επιτάχυνση, όπως κατά την επιτάχυνση από στάση. Κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, ο κινητήρας, o οποίος αποδίδει ροπή 205 και 230 Nm στις δύο διαθέσιμες εκδοχές του λειτουργώντας στον κύκλο Miller, σταματά και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την επαναφόρτιση της μπαταρίας των 48V του υβριδικού συστήματος. Η μπαταρία αποθηκεύει επίσης την ενέργεια που ανακτάται από το αναγεννητικό σύστημα πέδησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο κέλυφος του αυτόματου κιβωτίου βρίσκουν… στέγη τόσο ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, ο μετατροπέας DC και η ECU (Μονάδα Ελέγχου Κινητήρα), βελτιστοποιώντας το μέγεθος και το βάρος του συστήματος μετάδοσης κίνησης.
Μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 432 Wh και είναι τοποθετημένη κάτω από το εμπρός αριστερό κάθισμα. Αυτή η θέση όχι μόνο επιτυγχάνει τη βέλτιστη κατανομή βάρους, αλλά συγχρόνως αφήνει ανεπηρέαστες τις μεταφορικές ικανότητες του πορτμπαγκάζ. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα παραπάνω υποστηρίζονται στο υβριδικό Opel Corsa από ένα δίκτυο χαμηλής τάσης 12V που τροφοδοτεί τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου (π.χ. ηλεκτρικά παράθυρα, σύστημα ψυχαγωγίας) και ένα κύκλωμα 48V για την τροφοδοσία του υβριδικού συστήματος.
Οι υπόλοιπες εκδόσεις του Opel Corsa
Το νέο Opel Corsa είναι πλέον διαθέσιμο με έναν ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 115 kW (156 ίππων). Αυτός συνδυάζεται με μια μεγαλύτερη μπαταρία 51 kWh, η οποία του εξασφαλίζει αυτονομία με μια μόνο πλήρης φόρτιση, που φτάνει τα 405 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.
Όσον αφορά τη δυνατότητα φόρτισης, φτάνει μέχρι τα 100 kW. Έτσι, το νέο ηλεκτρικό Corsa μπορεί να ανακτήσει ενέργεια έως το 80% σε μόλις 27 λεπτά της ώρας, όπως ανακοινώνει η εταιρεία. Μαζί με το αυτοκίνητο διατίθεται ένας φορτιστής 7 kW, ενώ προαιτερικά υπάρχει και ένας ισχυρότερος 11 kW.
Η νέα ισχυρότερη ηλεκτρική έκδοση αποδίδει 260 Nm ροπής, τα οποία είναι άμεσα διαθέσιμα, με το πάτημα του γκαζιού. Επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 150 χλμ./ώρα.
Η γνωστή ηλεκτρική έκδοση με απόδοση 100 kW (136 ίππων) έχει διατηρηθεί και στην ανανεωμένη γενιά του Corsa. Αυτή αποδίδει την ίδια ροπή με αυτή της ισχυρότερης έκδοσης 260 Nm, αλλά εφοδιάζεται με μικρότερη μπαταρία 50 kW, έχοντας αυτονομία που φτάνει τα 357 χιλιόμετρα. Η τυπική επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,7 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα είναι ίδια με 150 χλμ./ώρα.
Δίπλα στις ηλεκτρικές βρίσκονται και εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες βενζίνης. Πιο συγκεκριμένα, η εισαγωγική είναι η 4κύλινδρη ατμοσφαιρική 1.2 με απόδοση 75 ίππων. Πιο πάνω τοποθετείται η 3κύλινδρη εκδοχή, με τούρμπο και απόδοση 100 ή 130 ίππους, που συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων.