Αυτό είναι το φετινό «δώρο» της BMW M στον Francesco Bagnaia
O Francesco Bagnaia προσθέτει στην προσωπική του συλλογή μια BMW XM Label Red ως ο καλύτερος qualifier του 2023 στo MotoGP και νικητής του φετινού BMW M Award.
Το BMW M Award αποτελεί έναν «παγιωμένο» θεσμό στο MotoGP εδώ και δύο σχεδόν δεκαετίες. Το ίδιο συνέβη και το 2023, με τον νικητή του και δύο Παγκόσμιο Πρωταθλητή Francesco Bagnaia να παραλαμβάνει ως έπαθλο την έκδοση Label Red της plug-in υβριδικής BMW XM.
Θυμίζουμε ότι στα πλαίσια του BMW M Award, το οποίο αναδεικνύει τον καλύτερο qualifier αναβάτη της σεζόν, ο Marc Marquez έχει αποσπάσει το σχετικό τρόπαιο 7 συνεχόμενες φορές – και συγκεκριμένα από το 2013 έως και το 2019. O Valentinο Rossi έχει κερδίσει τον σχετικό τίτλο 3 φορές, όσες και ο Casey Stoner. Από 2 διακρίσεις έχουν οι Fabio Quartararο, Jorge Lorenzo και Francesco Bagnaia, ενώ από 1 ο Sete Gibernau και ο αδικοχαμένος Nicky Heyden.
Θυμίζουμε ότι ο Ιταλός αναβάτης της Ducati Lenovo Team είχε κερδίσει πέρσι ως νικητής του BMW M Award μια BMW M3 Competition Touring.
Η BMW XM Label Red του Francesco Bagnaia
Η ήδη αντισυμβατική BMW XM ανεβαίνει ένα ακόμα επίπεδο με την έκδοση Label Red, η οποία, εκτός από το εξατομικευμένο σχεδιασμό της εντός και εκτός, προτάσσει ένα ακόμα πιο ισχυρό σύστημα μετάδοσης κίνησης που απαρτίζεται από ηλεκτροκινητήρα σε συνδυασμό με έναν V8 κινητήρα βενζίνης. Το αποτέλεσμα; Όχι λιγότερο από 748 ίππους.
Έτσι, η Label Red αποδίδει 95 ίππους επιπλέον σε σχέση με την «βασική» BMW XM των 653 ίππων που ξεκίνησε να παράγεται από τον Δεκέμβριο του 2022. Η ροπή του επαναφρτιζόμενου συστήματος κίνησης είναι αυξημένη κατά 200 Nm και κορυφώνεται πλέον στα 1.000 Nm. Τόσο αυτή όσο και η ισχύς διοχετεύονται στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης M xDrive σε συνδυασμό με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων M Steptronic.
Tο σύστημα M Hybrid της BMW XM Label Red συνδυάζει τις αρετές της ηλεκτροκίνησης που θα δούμε να κυριαρχούν στο μέλλον, με τις παραδοσιακές ιδιότητες ενός 8κύλινδρου κινητήρα εσωτερικής καύσης με τεχνολογία M TwinPower Turbo. Εκτός από την cross-bank πολλαπλή εξαγωγής, ο τελευταίος διαθέτει επίσης ενισχυμένο στροφαλοφόρο άξονα, υπερσυμπίεση με ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα εκτόνωσης, αναβαθμισμένη παροχή λαδιού και βελτιστοποιημένο διαχωρισμό λαδιού.
Η ισχύς του θερμικού σκέλους της μονάδας κίνησης της BMW M ανέρχεται στους 585 ίππους στις 5.600 σ.α.λ., ενώ η ροπή του στα 750 Nm, τα οποία κάνουν την εμφάνισή τους σταθερά από τις 1.800 έως και τις 5.400 σ.α.λ. Από τη μεριά του, ο ενσωματωμένος στο κιβώτιο ηλεκτροκινητήρας συνεισφέρει με έως και 197 ίππους στη μέγιστη ισχύ του συστήματος της BMW XM Label Red και αναπτύσσει ονομαστική ροπή 280 Nm. Ένα σύστημα pre-gearing που κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από την BMW, χρησιμοποιείται για την αύξηση της ροπής που παράγει ο ηλεκτροκινητήρας (βλ. 450 Nm) στην είσοδο του κιβωτίου ταχυτήτων του κινητήρα.