Race-Sim εμπνευσμένος από Κύπριο engineer του WRC

Ο Γιώργος Αντωνίου, Κύπριος engineer ο οποίος συνεισέφερε τα μέγιστα στις επιτυχίες της Ford στο WRC και που σήμερα αποτελεί Senior Engineer στη McLaren Automotive, παρουσιάζει μια εξαιρετική δημιουργία του, η οποία θα ενθουσιάσει τόσο τους Sim-Racers όσο και τους φιλόδοξους οδηγούς των αγώνων αυτοκινήτου.

Πόσο κοντά βρίσκονται σήμερα οι αγώνες Sim στους πραγματικούς αγώνες;

Το Sim Racing μπορεί να είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για να βοηθήσει οποιονδήποτε οδηγό σε οποιοδήποτε επίπεδο να αναπτυχθεί σε συγκεκριμένους τομείς προτού αυτός κάνει τη μετάβαση σε πραγματικούς αγώνες.

Υπάρχουν πολλά είδη προσομοιωτών οδήγησης στις μέρες μας, τι κάνει τη δική σου δημιουργία τόσο ξεχωριστή;

Ως λάτρης του Sim Racing είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω πολλούς προσομοιωτές και στις περισσότερες περιπτώσεις η εμπειρία μου φάνηκε λίγο απογοητευτική, ενώ σε κάποιες άλλες ήταν μέχρι και… επικίνδυνη! Σύντομα συνειδητοποίησα ότι έλειπε η προσοχή στη λεπτομέρεια. Στην δική μας περίπτωση έγιναν πολλές αναλύσεις έτσι ώστε να διασφαλίσουμε ότι έχουμε τη σωστή εργονομία για να μπορέσουμε να φιλοξενήσουμε ένα ευρύ φάσμα προγραμμάτων οδήγησης. Είναι εξαιρετικά σημαντικό η εμπειρία οδήγησης να είναι καθηλωτική.

Όλα τα εξαρτήματα είναι τοποθετημένα με σημείο αναφοράς στο πραγματικό όχημα. Για παράδειγμα, η πλειονότητα των οχημάτων του WRC και Rally 2 έχουν τον μοχλό ταχυτήτων και το χειρόφρενο στα δεξιά. Ήταν σημαντικό για εμάς να το συμπεριλάβουμε αυτό στην εμπειρία και να δώσουμε στο κοινό μια γεύση της εμπειρίας των επαγγελματιών οδηγών.

Ποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει τον προσομοιωτή σας και τι είναι αυτό που θέλετε να προσφέρετε ως Forward Sim Racing σε αυτούς που τον χρησιμοποιούν;

Όλοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον προσομοιωτή μας. Το όραμα μας, ως Forward Sim Racing - Race & Rally Simulation Centre, είναι να προσαρμοστεί σε όλα τα είδη αγώνων και να προσφέρει εκπαίδευση σε όσους την χρειάζονται. Είμαστε μεγάλοι υποστηρικτές της οδικής ασφάλειας και της ασφάλειας των οδηγών και θέλουμε να διασφαλίσουμε σε όλους μια καθηλωτική εμπειρία την οποία μπορούν να απολαύσουν με ασφάλεια.

Ως επαγγελματίας engineer αυτοκινήτων που είσαι, έχοντας μάλιστα συμβάλει στην επιτυχία της Ford στο WRC με την M Sport, γνωρίζεις πολύ καλά τα μυστικά που αφορούν τη λειτουργεία ενός πραγματικού αγωνιστικού αυτοκινήτου. Πόσο μεγάλη πρόκληση ήταν για σένα η μεταφορά αυτής της πραγματικότητας σε έναν προσομοιωτή οδήγησης;

Η ανάπτυξη του προσομοιωτή είχε παρόμοιες προκλήσεις με τον σχεδιασμό ενός αυτοκινήτου WRC. Η κύρια διαφορά είναι ότι στο WRC τα σχέδια πρέπει να πληρούν πολύ συγκεκριμένες απαιτήσεις και πρότυπα για να διασφαλιστεί η ασφάλεια, ενώ στους αγώνες Sim μπορείς να κάνεις κάποιους συμβιβασμούς. H αξιοπιστία φυσικά παραμένει πολύ σημαντικός παράγοντας. Οι τεχνικές που αφορούν σχεδίαση και κατασκευή, όπως είναι η τρισδιάστατη σχεδίαση, φρέζα, κοπή με λέιζερ και βαθμονόμηση λογισμικού είναι όλες μεταβιβάσιμες δεξιότητες που έπρεπε να χρησιμοποιήσω για να σχεδιάσω μια αρθρωτή εξέδρα ικανή να προσαρμοστεί σε διάφορα είδη αγώνων.

Η ανάλυση δεδομένων είναι επίσης μια άλλη σημαντική δεξιότητα που μπορεί να μεταφερθεί σε αγώνες Sim.  Στον προηγούμενο ρόλο μου ως μηχανικός είχα την ευκαιρία να αναλύσω δεδομένα από οδηγούς αγώνων επιπέδου παγκόσμιου πρωταθλητή. Παρόλο που η ανάλυση αυτή αφορούσε μηχανικά συστήματα, η διαδικασία ανάλυσης των δεδομένων με γνώμονα την απόδοση οδήγησης είναι σχεδόν η ίδια στην περίπτωση του Sim.

Πόσο καιρό σας πήρε για να δημιουργήσετε τον προσομοιωτή και ποιες άλλες προκλήσεις αντιμετωπίσατε στην πορεία;

Η διαδικασία σχεδιασμού διήρκεσε περίπου ένα μήνα και ακολούθησαν 2-3 εβδομάδες προμήθειας όλου του υλικού για το κύριο πλαίσιο. Η προμήθεια εξαρτημάτων ήταν μακράν η μεγαλύτερη πρόκληση. Η Κύπρος προσφέρει ένα καλό επίπεδο μεταποιητικών υπηρεσιών. Τα προφίλ αλουμινίου, η κοπή με λέιζερ και η κατεργασία είναι όλα διαθέσιμα σε σχετικά σύντομους χρόνους παράδοσης, αλλά τα εξειδικευμένα εξαρτήματα του Sim racing πρέπει όλα να αποστέλλονται από την Ευρώπη ή το Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο προσπαθούμε να αναπτύξουμε και να είμαστε σε θέση να προσφέρουμε εξοπλισμό σε όσους είναι παθιασμένοι με την ιδιοκτησία ενός προσομοιωτή αγώνων.

Έχοντας δοκιμάσει για λίγο και εγώ ο ίδιος τον προσομοιωτή σας, οφείλω να πω ότι εντυπωσιάστηκα με την αίσθηση των πεταλιών και την απόκριση του τιμονιού. Μπορεί ο οδηγός να κάνει κάποιες προσαρμογές στα μέτρα του στυλ οδήγησης του;

Οπωσδήποτε. Το στήσιμο μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες του καθενός. Τα πεντάλ για παράδειγμα είναι πλήρως ρυθμιζόμενα σε ότι αφορά την απόσταση που μπορούν να διανύσουν και την πίεση που επιθυμεί να νιώθει ο κάθε οδηγός καθώς πατά το γκάζι ή το φρένο. Αυτό επιτρέπει σε έναν εντελώς αρχάριο να ξεκινήσει να αγωνίζεται με μια πολύ επιεική ρύθμιση, καθώς όμως ο οδηγός αναπτύσσει τις δεξιότητές του, η ρύθμιση του εξοπλισμού και του λογισμικού προσομοιωτή μπορούν να ρυθμιστούν σταδιακά για να προσφέρουν υψηλότερα επίπεδα ρεαλισμού.

Υπάρχουν σχέδια ανάπτυξης ή οποιεσδήποτε άλλες ιδέες για τη βελτίωση αυτής της εμπειρίας που προσφέρετε ως Forward Sim Racing;

Στόχος μας είναι να εισαγάγουμε ένα σύστημα κίνησης στην εξέδρα για να «βυθίσουμε» περαιτέρω τους οδηγούς μας στην εμπειρία ενός ρεαλιστικού προσομοιωτή.  Ένα σύστημα κίνησης σε συνδυασμό με VR θα προσφέρει μια πολύ ιδιαίτερη εμπειρία και η αλήθεια είναι ότι ανυπομονούμε να φέρουμε αυτή την εμπειρία στους πελάτες μας.

Κατά τη γνώμη μου, υπάρχουν τρεις βασικοί τομείς στους οποίους οι αγώνες Sim αποδεδειγμένα βοηθούν και αυτοί είναι:

Track learning:

Όλα τα κορυφαία λογισμικά προσομοιωτών χρησιμοποιούν εξοπλισμό σάρωσης λέιζερ 3D για να αναδημιουργήσουν με ακρίβεια τις πίστες. Πρόκειται για μια εξαιρετικά λεπτομερή διαδικασία που επιτρέπει να αναδημιουργηθεί η διαδρομή με την ακρίβεια ενός εκατοστού! Αυτό επιτρέπει στους οδηγούς να μάθουν όλα τα μυστικά μιας πίστας την οποία δεν έχουν επισκεφτεί ποτέ στη ζωή τους.  Οι οδηγοί μαθαίνουν κάθε σημείο όπου πρέπει να πατήσουν το φρένο, την αγωνιστική γραμμή κ.λπ., ακόμη και που βρίσκεται η παραμικρή ανωμαλία ή ατέλεια στην πίστα! 

Συνοχή: 

Ένας τομέας που συνήθως δεν συζητείται είναι η συνέπεια.  Η συνέπεια είναι μία από, αν όχι η πιο σημαντική πτυχή των αγώνων. Είναι αμέτρητες οι φορές που έχουμε δει οδηγούς που μπορεί να μην είναι οι πιο γρήγοροι, αλλά είναι συνεπείς και συγκεντρώνουν βαθμούς γύρο με το γύρο και καταλήγουν ως διεκδικητές του πρωταθλήματος χάρη σε αυτή τη συνοχή. Η διαχείριση ελαστικών είναι επίσης ένα άλλο τεράστιο πλεονέκτημα που προκύπτει από αυτή τη συνέπεια στην οδήγηση.

Καθώς οι αγώνες Sim είναι σχετικά φθηνοί σε σύγκριση με τους πραγματικούς αγώνες αυτοκινήτου στην πίστα, μπορεί ένας οδηγός να περάσει ώρες και ώρες εξάσκησης στα σημεία φρεναρίσματος, εισόδου στη στροφή, το λεγόμενο trail braking και στη γενική τοποθέτηση του αυτοκινήτου στην πίστα.  Αυτές οι δεξιότητες που αναπτύσσονται στον προσομοιωτή μπορούν εύκολα να μεταφερθούν σε πραγματικούς αγώνες στην πίστα.

Race Craft:

Οι διαδικτυακοί αγώνες μπορούν να προσφέρουν το τέλειο «πεδίο» προπόνησης για να αναπτύξει κανείς την αγωνιστική του τέχνη. Το race craft μπορεί να αναπτυχθεί μόνο όταν αγωνίζεται κανείς συχνά. Από την εμπειρία μου, το race craft δεν μπορεί να αναπτυχθεί κατά τη διάρκεια του practice άλλα μόνο σε αγώνες. Το Sim Racing προσφέρει τη δυνατότητα να έχει ένας οδηγός εξαιρετικές μάχες με πραγματικούς αντιπάλους, αποκτώντας την εμπειρία να αμυνθεί ή να κερδίσει μια θέση στην πίστα. Μερικές από τις καλύτερες μάχες που είχα ποτέ ήταν online!

Παρακολουθήστε εδώ το νέο SpeedZone podcast | O Alonso ξαναχτυπά! (και ένας αγώνας F1 σε parking αυτοκινήτων) - κάντε κλικ στην εικόνα