WRC – Σαν σήμερα: O Carlos Sainz κερδίζει το ράλλυ Καταλωνίας
Στις 11 Νοεμβρίου 1992 ο Carlos Sainz με συνοδηγό τον Luis Moya στην Toyota Celica Turbo κερδίζει το ράλλυ Καταλωνίας, ακολουθούμενος στο βάθρο από τις Lancia Delta HF Integrale των Juha Kankkunen και Andrea Aghini.
O Alonso ξαναχτυπά! (και ένας αγώνας F1 σε parking αυτοκινήτων) | κάντε κλικ εδώ για το νέο Speedzone Podcast EP43
Το 1992 το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ διεξαγόταν για 20ή φορά, με το ημερολόγιό του να περιλαμβάνει 14 αγώνες. Ο Carlos Sainz κατέκτησε τη χρονιά εκείνη τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο του, με ένα Toyota Celica GT-4 ST185, μπροστά από τους Juha Kankkunen και Didier Auriol. Τον τίτλο των Κατασκευαστών κατέκτησε η Lancia, ακολουθούμενη από την Toyota και τη Ford. Ο αγώνας στην Καταλωνία ήταν η προτελευταία αναμέτρηση εκείνης της χρονιάς, με το πρωτάθλημα να ολοκληρώνεται με το RAC της Μεγάλης Βρετανίας (όπου και πάλι ο Carlos Sainz νίκησε). Στην ένατη θέση του ισπανικού αγώνα είχε τερματίσει ο σημερινός Πρόεδρος της FIA Mohammed Ben Sulayem με συνοδηγό τον Ronan Morgan και αυτοκίνητο το Ford Sierra RS Cosworth 4×4.
Έχοντας κατακτήσει 3 νίκες στο Ράλλυ Ακρόπολις (1990, 1994, 1997) με ισάριθμους κατασκευαστές (Toyota, Subaru, Ford) ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ (1990, 1992) με την Toyota, βρίσκεται ανάμεσα στους αγαπημένους των Ελλήνων θεατών. Σε αυτό έχει παίξει σημαντικό ρόλο η προσωπικότητα του Sainz, που από το ξεκίνημα της σταδιοδρομίας του απέκτησε το υποκοριστικό «El Matador». Αφού είχε οδηγήσει Formula Ford, πήρε το «βάπτισμα του πυρός» στα ράλλυ το 1980, σε ηλικία 18 ετών, οδηγώντας Renault 5 TS. Έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ το 1987, με Ford Sierra Cosworth. Μετά από την κατάκτηση δύο Πρωταθλημάτων Ισπανίας (1987, 1988), ο Sainz έχοντας ως συνοδηγό τον Luis Moya, μεταπήδησε στην Toyota ενόψει 1989.
Ήταν το Ράλλυ Ακρόπολις του 1990, όταν οι Carlos Sainz-Luis Moya κατέκτησαν την παρθενική τους νίκη στο WRC, με Toyota Celica GT-4. Η ολοκλήρωση αυτής της σεζόν, βρήκε τον Sainz, Παγκόσμιο Πρωταθλητή Ράλλυ, επιτυχία που ο Ισπανός επανέλαβε το 1992. Αν και βρίσκονταν πάντοτε μεταξύ των πρωταγωνιστών, δεν κατέκτησαν άλλον τίτλο. Όμως, παρέμεινε στην αφρόκρεμα του WRC ως το τέλος της καριέρας του. Η τρίτη νίκη στην Ελλάδα ήρθε το 1997, στην πρώτη σεζόν των αυτοκινήτων προδιαγραφών WRC.
Τότε, έχοντας μεταβεί στη Ford, κατά την πρώτη χρονιά ηγεσίας του Malcolm Wilson, πέτυχαν την παρθενική νίκη για το Ford Escort WRC. Οι νίκες με τόσα διαφορετικά αυτοκίνητα, πιστοποιούν τη δυνατότητα προσαρμογής που επεδείκνυε ο Sainz. Ο Iσπανός πρωταθλητής αποχώρησε οριστικά από το WRC το 2005, τερματίζοντας στην 3η θέση του Ράλλυ Ακρόπολις, με Citroen Xsara WRC. Υπήρξε προσωρινά πολυνίκης του WRC, σημειώνοντας 26 νίκες και τερματίζοντας 97 φορές στο βάθρο, σε 196 συμμετοχές. Ακόμη, σημείωσε 756 φορές τον ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή, ενώ συγκέντρωσε συνολικά 1.242 βαθμούς.
Η αδρεναλίνη και ο συναγωνισμός παραμένουν μέχρι σήμερα στη φύση του Carlos Sainz. Ήδη, έχει κερδίσει 3 φορές το Ράλλυ Dakar (2010, 2018, 2020). Μάλιστα, με την νίκη στο Dakar 2020, συμπλήρωσε 30 χρόνια πρωταγωνιστώντας σε αγώνες παγκόσμιας εμβέλειας, επίδοση που όμοιά της δεν έχει επιτευχθεί ξανά στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Από τo 2021 Carlos Sainz έχει ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο. Πέραν του Dakar, όπου πλέον έχει ενταχθεί στην Audi με το εξηλεκτρισμένo RS Q E-Tron, συμμετέχει και στο Extreme E, έχοντας δημιουργήσει τη δική του ομάδα Acciona Sainz και όντας ο άντρας οδηγός της.