Historic Acropolis Rally: Νικητές οι McCormack-Mitchell στην επιστροφή του αγώνα στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα
Οι Martin McCormack-Barney Mitchell ήταν οι νικητές του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, στον τριήμερο αγώνα που επέστρεψε στο καλεντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων.
Τα πληρώματα αγωνίστηκαν σε συνολικά 14 Ειδικές Διαδρομές, σε μεταβαλόμενες καιρικές συνθήκες, με τον τερματισμό να πραγματοποιείται νωρίς το απόγευμα της Κυριακής 5 Νοεμβρίου στην Ελευσίνα, την Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2023.
Η μάχη που αναμενόταν έπειτα από το πρώτο σκέλος, δεν έγινε ποτέ, καθώς το πλήρωμα από τη Βρετανία ανέβασε ρυθμό το Σάββατο και ξέφυγε γρήγορα στην κατάταξη, οδηγώντας στο όριο το Ford Escort RS1800 MKII. Κερδίζοντας τις 12 από τις 14 Ειδικές Διαδρομές του αγώνα, οι McCormack-Mitchell πέτυχαν μια δίκαιη νίκη, κάνοντας μια καλή προπόνηση ενόψει της επικείμενης συμμετοχής τους στο Roger Albert Clark, στον σημαντικότερο αγώνα Ιστορικών αυτοκινήτων που διεξάγεται στο νησί.
Δεύτεροι τερμάτισαν οι Valter Pierangioli–Sauro Farnocchia με το Ford Sierra RS Cosworth 4×4. Έκαναν δυναμικό ξεκίνημα την Παρασκευή και βρέθηκαν στην πρωτοπορία του αγώνα, ωστόσο το Σάββατο ένα σπασμένο ημιαξόνιο στην πρωινή Ειδική Διαδρομή, εξανέμισε τις ελπίδες του Ιταλικού πληρώματος για επικράτηση επί Ελληνικού εδάφους. Να σημειωθεί πως οι «γείτονες» δεν έχουν δικαίωμα βαθμολόγησης στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ.
Στο τρίτο σκαλί του βάθρου τερμάτισαν οι Ernie και Karen Graham που λίγο έλειψε να «χύσουν την καρδάρα με το γάλα» την Κυριακή, όταν είχαν μικροέξοδο με το Ford Escort RS1800 MKII. Οι Βρετανοί που συμμετείχαν για τέταρτη χρονιά στον αγώνα, δήλωσαν ενθουσιασμένοι με τις Ειδικές Διαδρομές και ανυπομονούν να έρθουν και του χρόνου!
Το χειροκρότημα των θεατών απέσπασαν οι Oldrich Kovarik jnr–Marek Kapic που οδήγησαν θεαματικά και γρήγορα το Skoda Favorit 136 L, τερματίζοντας στην τέταρτη θέση. Το πλήρωμα δεν πτοήθηκε από τον σπασμένο άξονα του τσεχικού όπλου, επιδιόρθωσε τη βλάβη και φεύγει από την Ελλάδα με θετικές εντυπώσεις.
Πέμπτοι γενικής και πρώτοι μεταξύ των Ελληνικών πληρωμάτων τερμάτισαν οι Μάριος Σταφυλοπάτης-Γιώργος Χατζηρήγας που έκαναν έναν απροβλημάτιστο αγώνα και κατάφεραν να διατηρήσουν τη θέση τους, αντιστεκόμενοι στην πίεση των Γάλλων αντιπάλων τους. Έχοντας στην κατοχή τους ένα Ford Escort MKII, οι Σταφυλοπάτης-Χατζηρήγας πέτυχαν την τέταρτή τους νίκη στο φετινό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων, σε έναν αγώνα, μάλιστα, με αυξημένο συντελεστή 3.
Οι Eric Guignard–David Meffre, αν και ταλαιπωρήθηκαν από μηχανικά προβλήματα κατά τη διάρκεια του τριημέρου, κατάφεραν να φτάσουν στον τερματισμό με το Renault 5 Turbo, ολοκληρώνοντας τον αγώνα στην έκτη θέση.
Έβδομοι τερμάτισαν οι Γιώργος Παραδείσης-Πλούταρχος Στεργίου, με Ford Escort MKII που μόλις στην τελευταία Ειδική Διαδρομή κατάφεραν να ξεπεράσουν το εμπόδιο των εν τέλει όγδοων, Κωνσταντίνου Αργυρίου-Σταμάτη Λάσκου. Οι Παραδείσης-Στεργίου πραγματοποίησαν για άλλη μια χρονιά πολύ καλή εμφάνιση στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, με τους Αργυρίου-Λάσκο να δηλώνουν ευχαριστημένοι με την απόδοσή τους, οδηγώντας ένα Toyota Starlet EP71 που προετοίμασε ο οδηγός, ειδικά για το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις.
Ένατοι τερμάτισαν οι Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου-Μάνος Σιγάλας με ένα Toyota Starlet EP71 Turbo που εντυπωσίασαν με τις επιδόσεις τους στην Ειδική Διαδρομή «Λιβαδειά» την Κυριακή, εμπρός από τους Δημήτρη Αμαξόπουλο-Χαρά Μωραϊτη. Έχοντας στα χέρια τους μία Toyota Corolla, κατάφεραν να βγουν αλώβητοι από τις σκληροτράχηλες, ακροπολικές Ειδικές Διαδρομές του αγώνα.
Τους ακολούθησαν οι Δημήτρης Μελάς-Στάθης Βαρδαξής (Porsche 911), οι οποίοι παρά τη μικρή τους εμπειρία, επέδειξαν ωριμότητα, καταφέρνοντας να τερματίσουν ψηλά στην κατάταξη, στο πρώτο τους Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις. Πιο πίσω, βρέθηκαν οι Γερμανοί με παραστάσεις από πολλούς αγώνες ράλλυ στην Ευρώπη, Siegfried και Renate Mayr με Volvo 240 που αγωνίστηκαν για πρώτη φορά στη χώρα μας. Είδαν την καρώ σημαία του τερματισμού στην Ελευσίνα οι Βρετανοί Tom Coughtrie–Alex Lee, οδηγώντας ένα δεξιοτίμονο Ford Escort RS1800 MKII, αφήνοντας πιο πίσω τους Αλέξανδρο Ρουστέμη-Γρηγόρη Ανδριανόπουλο που ξεπέρασαν τα προβλήματα που είχαν με το Ford Sierra RS Cosworth. Στην επιστροφή τους στα μπάκετ έπειτα από 7 χρόνια απουσίας, οι Γρηγόρης Νιώρας-Κώστας Κακαλής στην πρώτη τους επαφή με το Opel Corsa A GSi έφτασαν το απόγευμα της Κυριακής στον τερματισμό στην Ελευσίνα, σε ένα δύσκολο και απαιτητικό, όπως χαρακτήρισαν οι ίδιοι, Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις.
Στην Κατηγορία 4 του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, πρώτευσαν οι Ernie Graham και Karen Graham, τερματίζοντας εμπρός από τους Oldrich Kovarik jnr–Marek Kapic και τους Έλληνες Αλέξανδρο Χριστοδούλου-Αθανάσιο Σαμαρά που παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν στα δύο πρώτα σκέλη του αγώνα με τη Lancia 037 Rally, επανήλθαν με τη διαδικασία superrally και τερμάτισαν. Στην Κατηγορία 3, οι Martin McCormack–Barney Mitchell επικράτησαν και ακολούθησαν οι Eric Guignard–David Meffre και Siegfried Mayr–Renate Mayr. Μοναδικό πλήρωμα που αγωνίστηκε στην Κατηγορία 2 ήταν αυτό των Ιταλών Paolo Pasutti–Giovanni Battista Campeis, το οποίο με την Porsche 911 Carrera κατάφερε να δει τη σημαία του τερματισμού. Οι Oldrich Kovarik snr–Petr Dufek με το παλαιότερο αυτοκίνητο του αγώνα, ένα Skoda Octavia Super ήταν οι μοναδικοί που συμμετείχαν στην Κατηγορία 1 και είχαν το δικαίωμα συλλογής βαθμών για το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, τερματίζοντας στον Ελληνικό αγώνα που έριξε την αυλαία του θεσμού.
Στη γενική κατάταξη, στην Κατηγορία 2, επικράτησαν οι Αμαξόπουλος-Μωραΐτη, τερματίζοντας εμπρός από τους Μελά-Βαρδαξή και τους Pasutti–Campeis. Στην Κατηγορία 3, οι McCormack–Mitchell κέρδισαν, με τους Σταφυλοπάτη-Χατζηρήγα να τερματίζουν δεύτεροι και τους Γάλλους Guignard–Meffre να τους ακολουθούν. Οι Ιταλοί Pierangioli–Farnocchia πρώτευσαν στην Κατηγορία 4, μπροστά από τους συνδυασμούς που ακολουθούν το πρωτάθλημα, Graham–Graham και Kovarik jnr–Kapic.
Στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ιστορικών, στα 1300 κυβικά, δεν άλλαξε κάτι στο τελευταίο σκέλος, με τους Oldrich Kovarik jnr–Marek Kapic να φεύγουν νικητές, τερματίζοντας εμπρός από τους Κωνσταντίνο Αργυρίου-Σταμάτη Λάσκο και τους Μιχάλη Νομικό-Κωνσταντίνο Τροβά με Toyota Starlet. Οι Αμαξόπουλος-Μωραΐτη επικράτησαν και στα 1600 κυβικά, με τους Γρηγόρη Νιώρα-Κώστα Κακαλή (Opel Corsa A GSi) να τερματίζουν στη δεύτερη θέση της κλάσης, εμπρός από τους Γιώργο Κασιδόπουλο-Νίκο Κωτσαδάμ (Toyota Corolla AE86).