F1 – Austin GP preview: Με τις διαφορές λυμένες αλλά…

Tο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1, με όλες τις εντός αγωνιστικού χώρου διαφορές λυμένες πλέον, ταξιδεύει στο Austin των ΗΠΑ για το «Circuit of the Americas», σε μια πίστα που έχει κερδίσει τους φίλους της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Τα βασικά ερωτήματα της φετινής Formula 1 έχουν απαντηθεί και όλες οι εντός αγωνιστικού χώρου διαφορές έχουν λυθεί: H Red Bull είναι παγκόσμια πρωταθλήτρια του 2023 και ο Max Verstappen ο παγκόσμιος πρωταθλητής της χρονιάς. Όλα έγιναν με τρόπο τόσο πειστικό, ώστε να μην υπάρχει καμιά αμφισβήτηση στο «ποιος είναι το αφεντικό», τουλάχιστον για φέτος. Φαβορί λοιπόν για τη νίκη στο Austin είναι και πάλι η Red Bull, με το ενδιαφέρον να εστιάζεται στην ενίοτε θεαματική μάχη μεταξύ των Mercedes, Ferrari και McLaren.

Lando Norris McLaren MCL60

Στην βρετανική ομάδα επικρατεί ενθουσιασμός για τα αλλεπάλληλα βάθρα των τελευταίων αγώνων, με το δίδυμο Norris-Piastri να πιστεύει ότι η McLaren έχει πιθανότητες να προσπεράσει όχι μόνο την Aston Martin στη βαθμολογία, αλλά ακόμη και τη Ferrari. Kατά τα λοιπά, πρόσθετο άγχος για χειροπιαστά αποτελέσματα στο Austin θα έχουν δύο οδηγοί, o Sergio Perez της Red Bull και ο Logan Sargeant της Williams. Ο Μεξικανός καλείται να ξαναβρεί τον καλό εαυτό του και να «διασκεδάσει» τις τελευταίες αρνητικές του εμφανίσεις, ενώ ο δεύτερος έχει ακόμη κάποιες ευκαιρίες για να δείξει ότι μπορεί να παραμείνει στη Formula 1.

Ferrari Austin GP

Από το 2012, η Formula 1 έχει αποκτήσει ένα μόνιμο «σπίτι» για το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής. Το «Circuit of the Americas» (COTA), στο Austin του Τexas είναι η ενδέκατη πίστα που έχει φιλοξενήσει αγώνα της F1 στις ΗΠΑ (έχουν προηγηθεί Sebring, Riverside, Watkins Glen, Long Beach, Las Vegas, Dallas, Detroit, Phoenix, Indianapolis, Μiami, έπονται κι άλλες).

Με αυτό το livery θα εμφανιστεί η Red Bull στο Austin

H χάραξη του αριστερόστροφου «Circuit of the Americas», αποτελεί ένα «παζλ» στροφών εμπνευσμένων από άλλες πίστες. Η προσέγγιση στην πρώτη στροφή του Austin υψώνεται σαν τοίχος μπροστά στους οδηγούς που «σκαρφαλώνουν» 30 μέτρα ανωφέρειας σε απόσταση που μόλις ξεπερνάει τα 200 μέτρα. Η ανωφέρεια κάνει πιο δύσκολη την εύρεση του σωστού σημείου φρεναρίσματος. H κορυφή της στροφής είναι τυφλή και αποτελεί ένα από τα βασικά σημεία προσπεράσματος.

Sainz Austin GP

Γενικότερα, η πίστα ευνοεί τα προσπεράσματα, καθώς το πλάτος της αυξάνεται σε πολλές στροφές, επιτρέποντας στους οδηγούς να ακολουθήσουν διαφορετικές και εξίσου γρήγορες αγωνιστικές γραμμές. Έξι στροφές του Austin διανύονται με ταχύτητα που ξεπερνά τα 260 χλμ. κάνοντας την πίστα μια από τις πιο ευαίσθητες όσον αφορά τις αεροδυναμικές ρυθμίσεις του μονοθεσίου. Ο μέσος όρος πλευρικών φορτίων είναι από τους υψηλότερους της σεζόν, καταπονώντας τα ελαστικά. Ένα από τα χαρακτηριστικά της πίστας είναι ο πύργος παρατήρησης στο κέντρο της, ο οποίος έχει ύψος 77 μέτρα.

Circuit of the Americas

GP ΗΠΑ – Circuit of the Americas Austin Τexas
Μήκος πίστας: 5.513 μ.
Γύροι: 56
Συνολική απόσταση αγώνα: 308,405 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:36.169 Charles Leclerc (Ferrari) 2019
Στροφές: 20 (11 αριστερές, 9 δεξιές)
Μέσος συνολικός χρόνος pit stop: 24 δλ. (απώλεια ≈ 20 δλ.)
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 240 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 62%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 73%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 56
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ των στροφών 11-12 και 20-1)

COTA

Πρόγραμμα τριημέρου

Παρασκευή 20/10
Practice 1: 20:30 

Σάββατο 21/10
Qualifying: 00:01 
Sprint Shootοut: 20:30 

Κυριακή 22/10
Sprint: 01:00 
Race: 22:00 

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΕΔΩ: Οι πιο θανάσιμες ταχύτητες για το ανθρώπινο σώμα | Speedzone Podcast EP41