Kia: Τέρμα γκάζι στην ηλεκτροκίνηση με τα νέα EV3 και EV4
Η Kia πατά τέρμα γκάζι στην ηλεκτροκίνηση παρουσιάζοντας σήμερα τις πρωτότυπες εκδοχές των νέων EV3 και EV4.
Η Kia επιταχύνει το αποτύπωμά της στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποκαλύπτοντας σήμερα τα επόμενα βήματά της (μετά τα EV6, EV5 και EV9) στη μορφή των νέων EV3 και EV4 που προς το παρόν κάνουν το ντεμπούτο τους στη διεθνή σκηνή ως πρωτότυπα.
Το EV3 είναι το μικρότερο από τα δύο και συνάμα ένα ηλεκτρικό χάτσμπακ που θα δούμε να παρουσιάζεται επίσημα το 2024 αποτελώντας τον «πνευματικό» αντικαταστάτη του e-Soul. Ως εκ τούτου, οι σχεδιαστικές παραπομπές σε αυτό είναι εμφανείς, με δεδομένο την «τετράγωνη» προσέγγιση των εξωτερικών επιφανειών του, οι οποίες ωστόσο ακολουθούν κατά πόδας το αισθητικό DNA των EV5 και EV9.
Το σχετικά μινιμαλιστικό εσωτερικό του EV3 διαθέτει μια επιφάνεια «χτισμένη» γύρω από μια ενιαία και οριζόντια οθόνη αφής, η οποία περιέχει εκείνη του οδηγού στα αριστερά και του infotainment και άλλα χειριστήρια στη μέση. Το τιμόνι έχει… ασυνήθιστο σχήμα με το λογότυπο της Kia να είναι μετατοπισμένο προς τα δεξιά. Χαρακτηριστική εδώ είναι επίσης η απουσία φυσικών διακοπτών.
Ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα υπάρχει μια μεγάλη κεντρική κονσόλα σαν τραπέζι, η οποία μπορεί να τοποθετηθεί σε τέσσερις διαφορετικές θέσεις. Καλύπτεται από μυκήλιο, ένα ύφασμα που καλλιεργείται από ρίζες μανιταριών και, όταν υποβάλλεται σε επεξεργασία με συγκεκριμένο τρόπο, έχει ιδιότητες που μοιάζουν με δέρμα. Ενώ η Kia επιθυμεί να επεκτείνει τη χρήση βιώσιμων υλικών στο μέλλον, το μυκήλιο δεν θεωρείται ακόμη έτοιμο για παραγωγή σε μαζική κλίμακα.
Οι βάσεις των πίσω καθισμάτων μπορούν να αναδιπλωθούν εντελώς για να δημιουργηθεί μια περιοχή φόρτωσης, η οποία, όπως λέει η Kia, είναι κατάλληλη για τη μεταφορά ενός e-bike ή ενός e-scooter – εδώ υπάρχει και μια υποδοχή για φόρτιση V2L κάτω από το κάθισμa, το οποίο επιτρέπει τη φόρτισή τους κατά τη μεταφορά.
Προς το παρόν και με δεδομένο το προσωνύμιο «Concept» στην ονομασία του, η Kia δεν αποκαλύπτει ακόμα τις υπόλοιπες τεχνολογικές περγαμηνές του επερχόμενου EV3, το οποίο θα «πατά» στην πλατφόρμα E-GMP του ομίλου.
Το νέο Kia EV4
Η πρωτότυπη μορφή του νέου EV4 που αναμένεται να μπει στην παραγωγή το 2026 «φωτογραφίζει» ένα σεντάν ηλεκτρικό όχημα με ακόμα πιο προχωρημένη αισθητική προσέγγιση η οποία βρίσκεται, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι Κορεάτες, πολύ κοντά σε εκείνη του μοντέλου παραγωγής.
Σχεδιαστικά, το EV4 ξεχωρίζει για την μάλλον ασυνήθιστα απότομη κλίση του καπό, ενώ η έκδοση της Tiger Nose της Kia συνοδεύεται εδώ με φώτα που εξοβελίζονται στις άκρες του αυτοκινήτου σε κάθετη μάλιστα διάταξη. Ιδιαίτερα έντονοι είναι και οι ώμοι, ακριβώς πάνω από τους θόλους των εμπρός τροχών, που συναντούν τις κολόνες Α.
Το «παρών» δίνει επίσης μια μικρή αεροτομή τοποθετημένη στην οροφή.
Πολλά από τα χαρακτηριστικά του εσωτερικού του EV4 Concept πρόκειται να «μεταφερθούν» στο μοντέλο παραγωγής. Το ταμπλό, όπως και στο EV3, ξεχωρίζει για τις δύο οριζόντια διατεταγμένες οθόνες που συνδέονται μεταξύ τους για να φιλοξενήσουν την οθόνη πληροφοριών του οδηγού και το σύστημα infotainment.